Piątek, 19 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Przetarg za przetargiem na ulice Międzyodrza

Data publikacji: 10 listopada 2020 r. 13:40
Ostatnia aktualizacja: 11 listopada 2020 r. 09:18
Przetarg za przetargiem na ulice Międzyodrza
 

Osiem firm złożyło swoje oferty w kolejnym z przetargów na przebudowę kilku ulic wraz z całym układem drogowym na Międzyodrzu, mającym uczynić spójnym i łatwiejszym dostęp do portu, a jednocześnie usprawnić cały układ komunikacyjny w tym rejonie Szczecina. Chodzi o ulice: Rybnicką, Kujota, Hryniewieckiego, Logistyczną i część ul. Bytomskiej. Każdy z potencjalnych wykonawców zaproponował swe usługi za kwoty zdecydowanie niższe od kalkulacji kosztów sporządzonych zarówno przez magistrat, jak i spółkę SEC, której sieci przy okazji inwestycji drogowych w tym obszarze mają być także zmodernizowane.

Różnice między sumą zabezpieczoną na realizację a kwotami łącznymi brutto za wskazany w dokumentcjii zakres prac w tym konkretnym przypadku sięgają od ponad 23 do prawie 32 milionów złotych. Na realizację inwestycji zabezpieczono bowiem aż 77 525 235,70 zł brutto w tym: na zadanie Gminy Miasto Szczecin 75 066 204, 98 zł brutto i na zadanie SEC 2 459 030,72 zł brutto.

Najtańsza z ofert wpłynęła od Firmy Budowlano-Drogowej MTM SA z Gdyni za 45 618 623,65 zł brutto. Najdroższą, choć i tą grubo poniżej kalkulacji, złożyła spółka Pro-Tra Building z Wrocławia (54 208 982,82 zł brutto). Oprócz nich  swoje usługi zaproponowały: pruszkowski Strabag  (51 621 452,24 zł brutto), gdańska Korporacja Budowlana Doraco Sp. z o.o.(
47 322 748,27 zł brutto), konsorcjum spółek ROVERPOL-ROVER Intraestructuras, (50 048 700 zł brutto), EUROVIA POLSKA S.A. (52 955 502,05 zł brutto), szczeciński MUSING BUD Sp. z o.o., S.K, (52 410 310,27 zł brutto) i konsorcjum NDI Sp. z o.o. – NDI SOPOT SA z Sopotu (49 496 977,26 zł brutto).

- Przetarg nie jest jedynym obejmującym przebudowę ulic na Międzyodrzu - przypomina Piotr Zieliński, rzecznik spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie. - Jest częścią większego projektu, związanego z poprawą dostępności do portu w Szczecinie i przebudową tego całego układu drogowego na Międzyodrzu. - Komisja przetargowa zajmie się teraz analizą złożonych ofert - dodaje Piotr Zieliński.©℗

Tekst i fot. Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

jonatan
2020-11-10 23:55:15
Cieszą te inwestycje, tym bardziej, że budowa ronda na ul. Energetyków usprawni połączenie z Łasztownią. Pozostaje pytanie, kiedy zniknie ta tymczasowa hala służąca kiedyś Operze? (widoczna na zdjęciu). Chyba czas najwyższy, bo działka jest cenna pod zabudowę, a hala nikomu już niepotrzebna, stoi pusta. Nie ma chętnego na jej zakup?
jy
2020-11-10 23:45:51
A co z dojazdem na Łasztownię od stacji Shella - przecież tamtędy nie da się jechać, a to jedyna droga z centrum ;/
Pewnie
2020-11-10 21:30:32
Chcą zamienić Granatowo Bordowy Szczecin na biało zielony ;)
Anna
2020-11-10 21:22:04
przydał by się nowa przeprawa na Wyspę Pucką. Może tak w okolicy budynku Sanepidu. Mogło by to wreszcie ominąć przejazd pod wiaduktem...
A może
2020-11-10 18:32:16
wolałbyś Energopol?
ciekawe
2020-11-10 17:33:18
dlaczego inwazja gdańskich firm na szczecin?

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA