Wtorek 19 października 2021r. 
REKLAMA

Umowa na nowe rowery miejskie w Szczecinie podpisana. Bike_S czwartej generacji od marca

Data publikacji: 2021-10-13 14:03
Ostatnia aktualizacja: 2021-10-13 19:40
Umowa na nowe rowery miejskie w Szczecinie podpisana.  Bike_S czwartej generacji od marca
Inauguracja nowego BikeS planowana jest w marcu. Nowy rower będzie dostępny cały rok. Fot. NiOL  

- Umowa na stworzenie nowej wypożyczalni rowerów miejskich Bike_S podpisana - poinformował w środę 13 października Wojciech Jachim, rzecznik prasowy komunalnej spółki Nieruchomości i Opłaty Lokalne. Zlecenie zrealizuje Konsorcjum Orange Polska S.A i ROOVEE S.A., które ma 80 dni na dostawę pierwszych 400 pojazdów.

- Do siedziby Zamawiającego, czyli spółki NiOL, dotarły przesłane pocztą egzemplarze umowy podpisane przez Wykonawców z datą 30 września 2021 roku - dodaje rzecznik.

Rowery miejskie w Szczecinie w trzech etapach

Umowa przewiduje dostawę rowerów w trzech etapach. 400 sztuk w czasie do 80 dni od podpisania umowy, kolejnych 200 sztuk w terminie 30 dni od daty odbioru etapu I, i następne 200 sztuk w terminie 30 dni od daty odbioru etapu II.

- Pierwszy etap dostaw obejmuje również stworzenie aplikacji, która umożliwia wypożyczanie rowerów - wyjaśnia W. Jachim.

Koszt realizacji trzech etapów zamówienia to 5,4 mln zł.

Rower miejski (Bike-S) czwartej generacji w Szczecinie

Inauguracja nowego BikeS planowana jest w marcu. Nowy rower będzie dostępny cały rok.

- Zakładamy, że pierwszą partię rowerów dostaniemy w grudniu. Zimowe miesiące przeznaczymy na odbiór kolejnych dostaw, testowanie oprogramowania, systemu płatności, rejestrację użytkowników, a inaugurację nowego roweru miejskiego planujemy na 1 marca – mówi Radosław Kanarek, prezes spółki NiOL.

Czwarta generacja Bike_S

Nowe bicykle będą pojazdami IV generacji wyposażone w GPS i urządzenia zabezpieczające przed nieuprawnionym wypożyczeniem. Stacje z zamkami odchodzą w przeszłość. Zastąpią je widoczne w aplikacji strefy postoju. Rowery będzie można wypożyczać i zdawać w całym obszarze funkcjonowania BikeS, ale za zwrot roweru poza strefą postoju trzeba będzie zapłacić dodatkowo 10 zł. Z kolei po odstawieniu pozostawionego poza strefą postoju roweru do strefy postoju, na konto użytkownika wpłynie 5 zł extra.

Zamówienie przewiduje wirtualne strefy postoju, które operator będzie tworzyć czasowo przy okazji wydarzeń generujących większy ruch w konkretnym miejscu. Np. podczas The Tall Ships Races.

Rower będzie miał koła o średnicy 26 cali, trzy biegi, hamulec tylny typu torpedo, bagażnik na kierownicy umożliwiający przewóz przedmiotów o pojemności 4 – 6 litrów i masie do 10 kg. Waga ok. 18 kg.

Szczeciński rower miejski BikeS został uruchomiony w 2014 roku, a rozbudowany w 2016. W pierwszych latach cieszył się ogromną popularnością wśród szczecinian, rokrocznie BikeS notował pół miliona wypożyczeń.

(isz)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Chwilkowski
2021-10-14 19:55:45
Za te kwotę można by zrobić kilka kładek lub przepustów dla rowerów
huraaaaaaa
2021-10-13 19:30:36
ale czemu bez rowerów elektrycznych?
haha
2021-10-13 18:26:41
ale gratisowej jazdy już nie będzie.
jg729
2021-10-13 15:06:25
Niestety znowu będzie co niszczyć. Za to miłośnicy tych pojazdów uszczęśliwieni za pieniądze wszystkich podatników. No niestety tak to bywa.
mer
2021-10-13 14:16:26
czekam na siódmą generację

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
Tylko teraz -50% na prenumertę eKuriera. KUP TERAZ