Środa, 17 lipca 2024 r. 
REKLAMA

Ulica Bohaterów Getta Warszawskiego w przebudowie [GALERIA]

Data publikacji: 22 marca 2020 r. 08:26
Ostatnia aktualizacja: 23 marca 2020 r. 18:41
Ulica Bohaterów Getta Warszawskiego w przebudowie
 

Mijają trzy tygodnie od przekazania placu przebudowy na śródmiejskiej ul. Bohaterów Getta Warszawskiego w Szczecinie spółce Elbud. W tym czasie - po zerwaniu wierzchniej warstwy nakładki asfaltowej oraz rozbiórce części chodników - na dojściu do niej od strony pl. Zgody gotowa jest nowa podbudowa pod na nowo wytyczony krawężnikami pas chodnika, a po jednej ze strony ulicy na odcinku do skrzyżowania z ul. królowej Jadwigi wzdłuż budynków trwają już prace brukarskie przy układaniu nowych płyt. Równolegle prowadzone są wykopy związane z wymianą podziemnych instalacji. 

Kontrakt ze spółką Elbud Szczecin, która stając do przetargu zaoferowała usługi za najniższą cenę, obejmuje przebudowę na całej długości ul. Bohaterów Getta Warszawskiego oraz odcinka ul. Królowej Jadwigi od ul. Małkowskiego do ul. Ściegiennego i tej ostatniej do skrzyżowania z al. Piastów.

Duży zakres prac

To kolejne ze zleceń dla tego podmiotu i zarazem kontynuacja inwestycji drogowych w tym samym rejonie śródmieścia. Wcześniej Elbud realizował także - po sąsiedzku - inwestycje drogowe na ul. Małkowskiego oraz na odcinku ul. Księcia Bogusława X między pl. Zgody do ul. Bolesława Krzywoustego i odcinku ul. Królowej Jadwigi między ulicami Małkowskiego i Bolesława Krzywoustego. Spółka zaoferowała najniższą cenę 14 305 545,64 zł. Termin realizacji zamówienia to 20 miesięcy od dnia przekazania placu budowy, tj. najpóźniej do końca października 2021 roku. 

Inwestycja zakłada przebudowę sieci i przyłączy wody oraz przyłączy kanalizacji deszczowej. Wody opadowe odprowadzane będą przez istniejące i projektowane wpusty deszczowe do istniejącej już sieci ogólnospławnej. Przebudowa sieci wodociągowej oznaczać będzie wymianę hydrantów podziemnych na hydranty nadziemne, zgodnie z istniejącą lokalizacją.  Projekt nie obejmuje wymiany na nowe oświetlenia tych ulic.

Na wszystkich trzech ulicach, tj. zarówno na całej długości ul. Bohaterów Getta Warszawskiego oraz odcinkach ulic Królowej Jadwigi i Ściegiennego projekt przewiduje remont jezdni o nawierzchni bitumicznej oraz urządzenie nowej konstrukcji ciągów pieszych z płyt granitowych. Tak samo jak na dotąd przebudowanej w tym kwartale zabudowy ul. Małkowskiego wprowadzony zostanie ruch jednokierunkowy. Po remontach ulice przekształcone zostaną w strefy ruchu „30”, a piesi będą mogli przekraczać jezdnie w dowolnym miejscu. 

Posadzą nowe drzewa

Przebudowane zostaną – wzorem sąsiednich dotąd zmodernizowanych ulic – skrzyżowania i rejony „sugerowanych” przejść dla pieszych. Krawężniki wykonane zostaną z wyniesieniem 2 cm zapewniającym prowadzenie wód opadowych. W rejonie skrzyżowań oraz „sugerowanych” przejść dla pieszych nawierzchnia ma być wykonana z kostki granitowej szarej 15 x 15 x 15 cm. Nawierzchnia chodników wykonana zostanie z płyt kamiennych o wymiarach 100 x 60 cm układanych na styk. Opaski wzdłuż krawężnika i przy budynkach będą z kostki kamiennej szarej 10 x 10 x 10 cm. 

Na pozbawionych do tej pory jakiejkolwiek zieleni odcinkach ul. Ściegiennego i ul. Królowej Jadwigi (nie licząc otoczenia pobliskiego ZSO nr 9 przy ul. Małkowskiego) zaplanowano posadzenie w sumie 44 drzew, a na ul. Bohaterów Getta Warszawskiego ma ich pojawić się 13. 

Wzdłuż każdej z ulic wyznaczone zostaną zatoki postojowe do parkowania równoległego z jednej i prostopadłego z drugiej strony jezdni. W miejscach narażonych na nieprzepisowe parkowanie pojazdów wykonane zostaną słupki zabezpieczające oraz ustawione zostaną donice z białego betonu i z siedziskami z desek ze sztucznego drewna. Ponadto pojawią się stojaki rowerowe. ©℗

Mirosław WINCONEK

Fot. Mirosław WINCONEK

Na zdjęciu: Pierwszy etap inwestycji obejmuje jednokierunkowy odcinek ul. Bohaterów Getta Warszawskiego z dojściem do niej od pl. Zgody do skrzyżowania z ul. Królowej Jadwigi. Dla samochodów jest on nieprzejezdny.

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@Art
2020-03-23 18:35:16
To się ciesz, że nie chodzisz po ulicach Łodzi albo Poznania. Tam syf w centrum czasami taki, że u nas tylko na Skolwinie można zobaczyć. Walące się opuszczone kamienice w samym śródmieściu, balkony podparte na drewniane stemple, żeby na łeb nie spadły, resztki drzwi bramnych z zasikanymi wjazdami, dziurawe i brudne chodniki, a do tego coś czego w Szczecinie na szczęście prawie nie ma. Każdy w takiej Łodzi czy Poznaniu budował co chciał i jak chciał. Pełno bud, pgrowskich bloczków, przybudówek itd. Takie są realia polskich miast. Wolę już nawet te kolorowe elewacje (zresztą zgodne z historyczną malaturą kamienic) i spójność architektoniczną niż poznańską czy łódzką syf, kiłę i mogiłę.
Daniel
2020-03-22 21:42:43
Prostopadłe parkingi to jakiś debilny wymysł. Auta tak parkujące wstrzymują ruch na spory czas.
look
2020-03-22 19:47:59
Art i beee mają po stokroć rację. Moje spostrzeżenia są takie same.
beee
2020-03-22 15:39:46
I będzie tak, jak na sąsiednich ulicach, które przebudowano w zgodzie z nową "koncepcją". Korki, zabetonowane drzewa i ogólny bajzel. Autorzy tych wspaniałych koncepcji zapominają o jednym. Żywa przestrzeń i żywa ulica nie są tożsame z wizualizacją komputerową, na której się opierają
Art
2020-03-22 14:18:30
Remontują,odświeżają,wymieniają,ale i tak to miasto jakieś takie niechlujne,brzydkie i zaniedbane.Jedna elewacja ładna a 10 obok czarne jak ta ziemia.Poza tym kolorowy miszmasz kamienic.To samo z chodnikami.Co ulica to inne płyty,kostki.Bez harmonii to wszystko,sprawia chaotyczne wrażenie.Jakby ktoś chciał coś zrobić,ale w ogóle nie ma wizji.Ot tak wszystko z przypadku:tu chlapniem tam pomalujemy i jest zrobione.Takie są moje obserwacje jak chodzę ulicami Szczecina.
Stefan
2020-03-22 10:20:49
Oby te nowe nasadzenia miały stabilizatory a nie jak na nowych ulicach obok, gdzie większość drzew już krzywa, a dwa leżały.
???
2020-03-22 10:20:20
Przed przebudową była to jedna z najbardziej zasranych i śmierdzących śródmiejskich ulic. Ciekawe, czy po przebudowie coś się zmieni?

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA