Wtorek, 24 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Ulica Arkońska. Krajobraz po pół roku [GALERIA]

Data publikacji: 25 lipca 2018 r. 23:26
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:16
Ulica Arkońska. Krajobraz po pół roku
 

Mija pół roku od rozpoczęcia inwestycji u zbiegu al. Wojska Polskiego z ulicami Władysława Szafera i ul. Arkońska i na odcinku tej ostatniej do pętli tramwajów linii 3 i 10 w Szczecinie. Już od kilku tygodni można tam oglądać zarys części nowej trasy przez Las Arkoński z wytyczonymi pasami jezdni, drogi dla rowerów i chodnikami. Z robotami ziemnymi i uzbrajaniem drogi w nową infrastrukturę podziemną drogowcy dotarli do wysokości pętli, gdzie ciężki sprzęt rozpoczął zrywanie ostatnich fragmentów starej zdegradowanej nawierzchni wąskiej jezdni. 

Pas szlaku dla tramwajów (z wyjątkiem rejonu przebudowywanego tam wiaduktu) do wysokości przystanku przed skrzyżowaniem z ul. Międzyparkową w kierunku stadionu Arkonii po osadzeniu w warstwie betonowej pierwszych odcinków zmontowanych międzytorza zostały zalane dodatkową warstwą betonowego podłoża. Kolejny fragment zmontowanych torów jest już też na swoim miejscu - tuż za zakrętem na wysokości bramy wjazdowej na stadion. Przed zbyt szybkim wysychaniem beton jest regularnie polewany wodą z cystern.  

Najbardziej zaawansowane są roboty na wyłączonym z ruchu od początku tego roku fragmencie pasa jezdni al. Wojska Polskiego (w kierunku Głębokiego) od schroniska dla psów do leśnej alejki spacerowej prowadzącej do kąpieliska Arkonka. I dalej od rozjazdu w rejonie nowego ronda w kierunku ul. Międzyparkowej. Na kilkusetmetrowej w sumie długości wylane zostały dotąd także warstwa podbudowy bitumicznej i warstwa wiążącej na odcinku od ronda do okolic u. Międzyparkowej.  Z przerwą w miejscu, gdzie wciąż trwają prace przy wzmacnianiu konstrukcji poniemieckiego wiaduktu nad biegnącą poniżej leśną alejką spacerową. 

Po obu stronach wytyczonej nowej jezdni prowadzone są roboty brukarskie przy układaniu chodników i wznoszeniu murków oporowych od strony Polany Czerwonej. Aż do miejsca starego przystanku 'Stadion Arkonia nż" (w kierunku pętli Las Arkoński), gdzie dostrzec można asfaltowe wyniesienie w pasie nowej jezdni między chodnikiem i torowiskiem. Tam  urządzony będzie jeden z przystanków tzw. wiedeńskich. 

Od strony starej pętli tramwajów i w jej obręb zwieziona została i składowana jest część materiałów budowlanych, w tym rur budowanych nowych instalacji podziemnych, z kanalizacyjną włącznie. Wywrotki zwożą piach, a koparki, spychacze niwelują teren pod dalsze fragmenty nowej drogi wzdłuż stadionu do pętli. Przygotowywane jest równocześnie podłoże z warstwy kruszywa pod powstający naprzeciwko stadionu parking. 

Z ciężkim sprzętem budowlanym drogowcy dotarli także w rejon samej pętli Las Arkoński (tę w dalszym etapie inwestycji również czeka przebudowa), gdzie rozpoczęło się zrywanie do połowy starej nawierzchni jezdni tuż za zjazdem tramwajów na pętlę.

Przypomnijmy, wykonawcą inwestycji jest firma Eurovia Polska S.A., a powinna ona zakończyć się w lipcu przyszłego roku. Koszt to prawie 89 mln zł. ©℗

Mirosław WINCONEK

Fot. Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@@Stefan
2018-07-26 21:51:54
Dokładnie. Stefan, ta Spacerowa to była błędnie przyjęta potoczna nazwa, która nie miała prawa wejść do praktycznego użytkowania.
@Stefan
2018-07-26 20:01:01
A wlasnie ze jest.
Wystarczy pojechac na Potulicka
2018-07-26 18:01:46
tam już nawierzchnia jest nierówna po dwukrotnym cieciu w okolicach torowisk... pewnie tez nie było nadzoru inwestora... co w zamian? a chocby systemy takie jak edilon sedra ESR, USTS i podobne.
@Tramwajowy
2018-07-26 17:11:48
Chyba się nie za bardzo interesujesz po co to budują?
Stefan
2018-07-26 17:08:46
Panie Mirosławie WINCONKU nie ma zbiegu al. Wojska Polskiego i ulicy Władysława Szafera z ul. Arkońska. To co uważa ma uporczywie za ulice Arkońską to ulica Spacerowa. Informację o tym można dostrzec na mapach i atlasach miasta Szczecina wydawanych przez Polskie Przedsiębiorstwo Wydawnictw Kartograficznych. No ... chyba, że samo ogranicza się swoje horyzonty intelektualne do internetu gdzie byle miernota może zmieniać nazwy ulic, miast czy państw jak jej to tylko się podoba.
Alek
2018-07-26 13:55:51
W innym artykule jest o dronach. Moze poprosic tych panow by zrobili pare fotek inwestycji na Arkonskiej. Opis nie oddaje postepu prac
Ze niby jaki kosztowny ...
2018-07-26 13:52:16
Takie rozwiazania sa w wielu miejscach. Nie wspomne, na swiecie. A jakie rozwiazanie pan, panie kolego, proponuje jako fachowiec?
Po przejrzeniu zdjeć widzę blędy projektowe i wykonawcze
2018-07-26 11:00:02
gdzie jest nadzór inwestorski? Eksploatacja tak zaprojektowanych i wykonanych torowisk będzie bardzo kosztowna... To nie jest problem kryterium niskiej ceny ale niewłaściwego nadzoru inwestorskiego. Po roku kosztowny remont...
@tramwajowy
2018-07-26 10:25:31
Idź się leczyć... na dzisiaj korzystam w 90% z samochodu (nie mówiąc już ze z KM się wychowalem) ale akurat ta inwestycja jest niezbędna. Jeżeli chcemy ciągu dalszego obwodnicy co wymaga przebudowy Lekno, to bez tego odcinka się nie rozpocznie. Tam rano i wieczorem w ciągu 90 minut będzie przyjeżdżać około 65 składów. O regularnej linii nie wspominajac. I dodam że pociąg Szczecin Poznań pokonuje te trasę juz 2 h 20 min. A będzie jeszcze szybciej wiec nie chrzan tylko o transporcie towarów na szynach.
Tramwajowy
2018-07-26 09:16:38
To już ze zdjęć widać jak tramwaje są bez sensu. Bardzo kosztowna infrastruktura po to aby jeden tramwaj przejechał raz na kilkanaście minut. Bardzo drogie wagony tramwajowe, sieć elektryfikacyjna oraz brak możliwości zmiany trasy. Na dodatek zajmują potężną część pasa drogowego tylko dla siebie (czasem na jakimś odcinku skorzysta też autobus). I jeszcze ta kolej metropolitalna ohhhh.... Kiedy Wy wreszcie nauczycie się że transport szynowy jest sensowny jedynie dla towarów ?
ON
2018-07-26 09:11:29
Taka inforacja dla dziennikarzy już dziś jest półroczne opóżnienie z winy urzędników miasta...
Już pisałem - Via Appia budowano szybciej.
2018-07-26 09:01:31
Dokąd ten POtworny objazd-przejazd na skrzyżowaniu z Wojska Polskiego !!!?
Oj
2018-07-26 08:36:30
Ta "słynna" firma Szczecińska to Energopol :)
Miś
2018-07-26 07:50:13
"Swojacka" dla władzy firma Eurovia gwarantuje, że inwestycje zostanie oddana z dwuletnim opóźnieniem oraz że do kosztów tymczasowych trzeba będzie dodać raz jeszcze tyle a może i więcej, żeby roboty w ogóle zakończono. To taki standard.
@vik
2018-07-26 06:55:43
Chyba koledze się firmy pomyliły. Dziękujemy, Eurovia, za uczciwą robotę.
moi
2018-07-26 02:12:48
@vik Chyba pomyliły Ci się Eurovia z Energopolem. Nie, że Eurovia to jakiś super przykładny i punktualny wykonawca, ale w rywalizacji z Energopolem są jednak daaaaleeeeeko z tyłu. Energopol jest tylko jeden jedyny, wyjątkowy, niepowtarzalny. Aż mi przymiotników zabrakło z tego zachwytu, ale środek nocy mnie usprawiedliwia. ;)
vik
2018-07-25 23:55:37
Skoro wykonawcą jest Eurovia (a któż by inny) możemy się spodziewać planowego opóźnienia zakończenia inwestycji, poprawek gwarancyjnych a po najdalej roku remontu ulicy. W końcu to Eurovia (no i oczywiście ..... Szczecin)

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA