Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Ułatwienia na kolei dla osób niewidomych i niedowidzących [GALERIA]

Data publikacji: 05 maja 2020 r. 09:37
Ostatnia aktualizacja: 06 maja 2020 r. 08:00
Ułatwienia na kolei dla osób niewidomych i niedowidzących
 

Kolej likwiduje sukcesywnie ograniczenia i z każdym rokiem stara się ułatwić kolejnym grupom pasażerów dostępność do swoich usług. W przypadku osób niewidomych i niedowidzących takim ułatwieniem są m.in. dodatkowe informacje w alfabecie Braille’a. Pojawiły się one na niemal 260 stacjach, także w naszym regionie.

Gdzie są dodatkowe informacje? Podróżujący mogą odczytać informacje umieszczone na poręczach schodów oraz w przejściach i na peronach na tabliczkach ze schematami stacji. Na stacjach wyposażonych w windy, informacje są na panelach przy i w kabinach dźwigów. W dostępie do pociągów i w korzystaniu z peronów pomagają pasy naprowadzające i linie bezpieczeństwa z wypukłą fakturą.

Informacje w alfabecie Braille’a są na większych stacjach, jak Szczecin Główny i  mniejszych, jak Widuchowa. Dzięki Krajowemu Programowi Kolejowemu wszystkie nowe przystanki i modernizowane obiekty są konsekwentnie doposażane w udogodnienia dla wszystkich podróżnych. Na poprawę dostępności kolei PKP Polskie Linie Kolejowe SA wykorzystują środki budżetowe i z programów unijnych. Dzięki temu udogodnienia dla osób niewidomych lub niedowidzących są już także na stacjach i przystankach na trasie Poznań – Szczecin.

Dzięki kolejnym inwestycjom kolejarzy na peronach oraz na dworcach i w pociągach podróżowanie koleją staje się jeszcze bardziej dostępne dla wszystkich pasażerów. Informacje o dostępności infrastruktury pasażerskiej dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się są zamieszczone m.in. na stronie www.portalpasazera.pl w Katalogu Stacji.

ToT

Fot. Mirosław Winconek

Na zdjęciu: W dostępie do pociągów i w korzystaniu z peronów pomagają pasy naprowadzające i linie bezpieczeństwa z wypukłą fakturą.

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Pasażer
2020-05-06 06:39:44
Dokładnie, byłem świadkiem jak mężczyzna wpadł pomiędzy peron 2, a wjeżdżającego Impulsa. Na szczęście nic mu się nie stało, bo pociąg już wyhamowywał, a on cudem ułożył się wzdłuż. Do tej pory myślałem, że w tą lukę, to może wpaść tylko ktoś niewielkich rozmiarów, a facet do mikrusów nie należał.
Przedsiębiorstwo Krzywdzące Pasażerów
2020-05-05 15:43:17
Ale jak wytłumaczyć budowanie peronów niedopasowanych do taboru?! Ani wysokością ani odstępem od krawędzi! W Polsce wciąż buduje się perony tak jakby miały przy nich zatrzymywać/przejeżdżać radzieckie/rosyjskie wagony co obecnie jest totalnym nieporozumieniem-inna skrajnia a układ warszawski już nie istnieje.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA