Kilkudniowa odwilż pozwoliła wykonawcy robót przy przebudowie ulicy Władysława Szafera w Szczecinie wznowić je i przystąpić do kolejnego etapu. A to oznaczać będzie kolejne zmiany w organizacji ruchu w rejonie inwestycji na styku osiedli Zawadzkiego - Klonowica i Krzekowo - Bezrzecze. W nadchodzącym tygodniu na skrzyżowaniu z ulicami Modrą i Szeroką wprowadzony zostanie ruch wahadłowy.
- Aby przeprowadzić prace w okolicy ulicy Modrej potrzeba jest zmiana w organizacji ruchu. W związku z tym w nocy z 22 na 23 lutego zostanie wprowadzony kolejny etap organizacji ruchu. Na skrzyżowaniu Szeroka – Modra - Szafera będzie wprowadzony ruch wahadłowy. Dzięki temu wykonawca rozpocznie prace związane z frezowaniem nawierzchni, a następnie przystąpi do rozbiórek - informuje Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa spółki Tramwaje Szczecińskie, odpowiedzialnej za realizację przedsięwzięcia w imieniu miasta.
Za powstałym już nowym rondem z torowiskiem (pasy jezdni są jeszcze bez nawierzchni, ich wylewanie dopiero przed drogowcami) na wysokości skrzyżowania z ul. Eugeniusza Romera rozpocznie się wreszcie układanie odcinka kanalizacji deszczowej od istniejącego skrzyżowania ul. Szerokiej i ul. Modrej na długości ok. 80 m tej ostatniej. Zaprojektowana tam instalacja jest usytuowana w osi istniejącej drogi w związku z czym konieczne jest wykonanie tych prac tak, by całkowicie nie zamykać nią przejazdu. Stąd tymczasowo ruch wahadłowy. Dodatkowo wykonawca będzie prowadził roboty wodociągowe na tym odcinku oraz prace brukarskie i związane z wykonaniem nawierzchni jezdni.
- W planach na najbliższe tygodnie jest także przystąpienie do montażu 3 zbiorników kanalizacji deszczowej zlokalizowanych między pętlą i ul. Szeroką, kontynuacja prac związanych z wykonaniem sieci wodociągowej oraz wznowienie montażu sieci trakcyjnej i brukowania. Montowane będą także słupy oświetleniowe. Jednocześnie rozpocznie się profilowanie terenu, humusowanie, a w marcu nasadzenia zieleni - dodaje H. Pieczyńska z TS.
Zakończyły się już prace związane z układaniem toru w konstrukcji bezpodsypkowej i klasycznej wraz z rozjazdami oraz układaniem rozjazdów torów. W budynku nowej podstacji trwają prace wykończeniowe oraz montaż urządzeń elektroenergetycznych Gotowe jest także odwodnienie torowiska w konstrukcji podsypkowej. W znacznym stopniu zaawansowane są prace brukarskie (parkingi przy pętli, chodniki, perony na przystankach) oraz prace związane z wykonaniem konstrukcji jezdni.
Jako wciąż obowiązujący termin ukończenia inwestycji podawany jest 21 kwietnia tego roku. Z naszych nieoficjalnych ustaleń jednak wynika, że bez kolejnego aneksu do umowy między TS i Eurovią Polska S,A., wykonawcą zadania, się nie obejdzie, a w nim m.in. zmiany zapisu o wydłużeniu tego terminu. ©℗
(MIR)