czwartek, 04 marca 2021r.

Ul. Szafera. Wznowienie prac z opcją poślizgu [GALERIA]

Data publikacji: 2021-02-21 13:01
Ostatnia aktualizacja: 2021-02-23 14:07
Ul. Szafera. Wznowienie prac z opcją poślizgu
Fot.: Mirosław WINCONEK  

Kilkudniowa odwilż pozwoliła wykonawcy robót przy przebudowie ulicy Władysława Szafera w Szczecinie wznowić je i przystąpić do kolejnego etapu. A to oznaczać będzie kolejne zmiany w organizacji ruchu w rejonie inwestycji na styku osiedli Zawadzkiego - Klonowica i Krzekowo - Bezrzecze. W nadchodzącym tygodniu na skrzyżowaniu z ulicami Modrą i Szeroką wprowadzony zostanie ruch wahadłowy.

- Aby przeprowadzić prace w okolicy ulicy Modrej potrzeba jest zmiana w organizacji ruchu. W związku z tym w nocy z 22 na 23 lutego zostanie wprowadzony kolejny etap organizacji ruchu. Na skrzyżowaniu Szeroka – Modra - Szafera będzie wprowadzony ruch wahadłowy. Dzięki temu wykonawca rozpocznie prace związane z frezowaniem nawierzchni, a następnie przystąpi do rozbiórek - informuje Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa spółki Tramwaje Szczecińskie, odpowiedzialnej za realizację przedsięwzięcia w imieniu miasta.

Za powstałym już nowym rondem z torowiskiem (pasy jezdni są jeszcze bez nawierzchni, ich wylewanie dopiero przed drogowcami) na wysokości skrzyżowania z ul. Eugeniusza Romera rozpocznie się wreszcie układanie odcinka kanalizacji deszczowej od istniejącego skrzyżowania ul. Szerokiej i ul. Modrej  na długości ok. 80 m tej ostatniej. Zaprojektowana tam instalacja jest usytuowana w osi istniejącej drogi w związku z czym konieczne jest wykonanie tych prac tak, by całkowicie nie zamykać nią przejazdu. Stąd tymczasowo ruch wahadłowy. Dodatkowo wykonawca będzie prowadził roboty wodociągowe na tym odcinku oraz prace brukarskie i związane z wykonaniem nawierzchni jezdni.

- W planach na najbliższe tygodnie jest także przystąpienie do montażu 3 zbiorników kanalizacji deszczowej zlokalizowanych między pętlą i ul. Szeroką, kontynuacja prac związanych z wykonaniem sieci wodociągowej oraz wznowienie montażu sieci trakcyjnej i brukowania. Montowane będą także słupy oświetleniowe. Jednocześnie rozpocznie się profilowanie terenu, humusowanie, a w marcu nasadzenia zieleni - dodaje H. Pieczyńska z TS.

Zakończyły się już prace związane z układaniem toru w konstrukcji bezpodsypkowej i klasycznej wraz z rozjazdami oraz układaniem rozjazdów torów. W budynku nowej podstacji trwają prace wykończeniowe oraz montaż urządzeń elektroenergetycznych Gotowe jest także odwodnienie torowiska w konstrukcji podsypkowej. W znacznym stopniu zaawansowane są prace brukarskie (parkingi przy pętli, chodniki, perony na przystankach) oraz prace związane z wykonaniem konstrukcji jezdni.

Jako wciąż obowiązujący termin ukończenia inwestycji podawany jest 21 kwietnia tego roku. Z naszych nieoficjalnych ustaleń jednak wynika, że bez kolejnego aneksu do umowy między TS i Eurovią Polska S,A., wykonawcą zadania, się nie obejdzie, a w nim m.in. zmiany zapisu o wydłużeniu tego terminu. ©℗

(MIR)

 

 

Komentarze

Ania
2021-02-23 13:17:58
A ja mam pytanie odnośnie przejścia przez teren budowy pomiędzy Lidlem a osiedlem. Czy tak ciężko położyć chociaż deski, aby ludzie nie brnęli po kostki w błocie ? Nigdzie nie byłaby możliwa taka sytuacja w innym kraju
@Dana
2021-02-22 18:57:48
Dana ty jesteś nie porządna nawet jak śpisz a glupiutka jak ptaszek wrobelek
DANA
2021-02-22 15:51:48
Płaczliwe miminsynki się rozpisują jak zwykle zresztą. Jak mi was szkoda. Sami porządni się znależli.
Pytanie
2021-02-22 13:19:32
A co ma narodowośc do czasu wykonania zadania. ?????? Bo rozumiem że jakby robili to sami Polacy to już byłoby zrobione?????
Vc
2021-02-22 10:41:01
dużo Ukraińców tam działa dlatego wolno to idzie.
do Vito
2021-02-22 08:24:03
To Ty chyba ślepy jesteś albo z zamkniętymi oczami jeździsz, bo jakoś jak ja jeżdzę to za każdym razem widzę jak pracują na obu tych inwestycjach.
Szczecinianin
2021-02-22 05:46:42
Kiedy zaczną zapadać się studzienki (jak na świeżo oddanej Arkońskiej)?
Vito
2021-02-22 01:10:51
Odwilż ???? Kiedy nie przejeżdżam to tam się nic nie dzieje, od miesięcy, tak jak przy Wojska Polskiego......... "brawo" " profeska" w kontraktowaniu i zabezpieczeniu inwestycji pełną gębą...............
floating gowno
2021-02-21 22:34:27
Ile za tzw "roboty dodatkowe" ? 30% wartości inwestycji ?
@Pytanie
2021-02-21 20:12:59
Najprawdopodobniej 3 oraz 1 z Wojska Polskiego pojedzie na nową pętle. A 10 wydłużona zostanie do Głębokiego. O nowych nrach linii tramwajowych należy zapomnieć bo nie byłoby kim i czym tego obsłużyć.
Termin
2021-02-21 18:16:34
Juz bylo wiadomo rok temu że tej prostej i nieskomplikowanej inwestycji nasi nieudacznicy jak zwykle nie wykonają w terminie. W krajach zorganizowanych UE takie inwestycje wykonuje się przynajmniej dwukrotnie krócej ale tam wszystko jest dopięte na ostatni guzik gdxie prace są zorganizowane i pracuje się normalnie przez 8 hodz a nie trzy godz jak tutaj albo sie podpiera łopatą, albo pali się fajki w czasie pracy czy rozmawia przex telefon tam to jest nie mozliwe chyba ze w przysługującej przerwie śniadaniowej.
@Gnojokok
2021-02-21 18:15:24
złotousta Haneczka ma to tym bardziej tam gdzie miś resztę zwierzaków. Ona trzepie kasę za wciskanie kitu a nie przejmowanie się jakimiś opóźnieniami
Gnojokok
2021-02-21 17:26:29
Tradycji inwestycji "po szczecińsku" musi stać się zadość. Akurat po tej firmie mając w pamięci ich inwestycję wstydu na Arkońskiej-nie spodziewałem się niczego normalnego.Można powiedzieć trzymają poziom.Kiedy to skończą to wisi mi i dynda,to problem miasta i złoto ustnej Hanki .
coś tam kopią
2021-02-21 17:05:17
czyli koniec w lipcu? grudniu?
Pytanie
2021-02-21 13:53:40
Czy wiadomo czy na nową pętlę przekierują jakiś już istniejącą linie np. 10 czy powstanie jakąś nową linią tramwajowa. To samo dotyczy autobusów? Z góry dziękuję za informację.

Dodaj komentarz

HEJT STOP


Tylko teraz -50% na prenumertę eKuriera. KUP TERAZ