Kończy się procedura przetargowa dotycząca rozbudowy węzła Szczecin–Kijewo na autostradzie A6. Ma być to przebudowa niepodobna do żadnej innej: w czasie sezonu wakacyjnego w trakcie prac budowlanych na tym odcinku A6 wykonawca będzie miał obowiązek zapewnić po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Czy to w ogóle możliwe w trakcie prac budowlanych? Zdaniem inwestora, GDDKiA - nie tylko możliwe, ale i konieczne. W miesiącach letnich natężenie ruchu w weekendy przekracza na północnym odcinku S3 i A6 - 50 tys. pojazdów na dobę. Tymczasem sceptycy już kwestionują parametry dla tego fragmentu autostrady twierdząc, że zamiast dwóch powinna mieć - jak na innych obwodnicach dużych miast - po trzy pasy ruchu.
W przetargu na rozbudowę węzła Szczecin–Kijewo łączącego autostradę A6 z drogą krajową nr 10 wzięło udział 5 oferentów. Wyceny inwestycji wahały się od 56,6 do 78,4 milionów złotych. Wszyscy wykonawcy - jak poinformowano nas w GDDKiA - zaproponowali zakończenie inwestycji w ciągu 28 miesięcy i wydłużyli gwarancję do 10 lat. Najniższą cenę za realizację tej inwestycji zaoferowała firma Energopol Szczecin S.A.. Po sprawdzeniu złożonych przez wykonawców ofert cenowych zostanie wybrana najkorzystniejsza oferta. Inwestycja będzie realizowana w formule projektuj i buduj. Podpisanie umowy planowane jest w III kwartale tego roku. Budowa powinna się zakończyć w połowie 2020 roku.
Cały artykuł w "Kurierze Szczecińskim", e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 5 kwietnia 2017 r.
R.K. CIEPLIŃSKI
Fot. Robert Wojciechowski