Kończy się procedura przetargowa dotycząca rozbudowy węzła Szczecin–Kijewo na autostradzie A6. Ma być to przebudowa niepodobna do żadnej innej: w czasie sezonu wakacyjnego w trakcie prac budowlanych na tym odcinku A6 wykonawca będzie miał obowiązek zapewnić po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Czy to w ogóle możliwe w trakcie prac budowlanych? Zdaniem inwestora, GDDKiA - nie tylko możliwe, ale i konieczne. W miesiącach letnich natężenie ruchu w weekendy przekracza na północnym odcinku S3 i A6 - 50 tys. pojazdów na dobę. Tymczasem sceptycy już kwestionują parametry dla tego fragmentu autostrady twierdząc, że zamiast dwóch powinna mieć - jak na innych obwodnicach dużych miast - po trzy pasy ruchu.
W przetargu na rozbudowę węzła Szczecin–Kijewo łączącego autostradę A6 z drogą krajową nr 10 wzięło udział 5 oferentów. Wyceny inwestycji wahały się od 56,6 do 78,4 milionów złotych. Wszyscy wykonawcy - jak poinformowano nas w GDDKiA - zaproponowali zakończenie inwestycji w ciągu 28 miesięcy i wydłużyli gwarancję do 10 lat. Najniższą cenę za realizację tej inwestycji zaoferowała firma Energopol Szczecin S.A.. Po sprawdzeniu złożonych przez wykonawców ofert cenowych zostanie wybrana najkorzystniejsza oferta. Inwestycja będzie realizowana w formule projektuj i buduj. Podpisanie umowy planowane jest w III kwartale tego roku. Budowa powinna się zakończyć w połowie 2020 roku.
Strasznie dużo konkurencja Energopolu tu robi wpisów. I po co? Starajcie się po prostu być lepsi, a wtedy i Wy dostaniecie swoją szansę. Samo blablanie na lepszych niewiele może Wam dać, choć z pewnością uzyskacie trochę smrodu.
ENERGOPOL i..
2017-04-05 16:04:23
...i wszystko wiadomo na temat jakości , terminowości i organizacji jak też póżniejszych napraw gwarancyjnych.
Tę "firmę" powinien mieć nieustannie na tapecie prokurator.
Oni złożyli ofertę o 10 milionów niższą od pozostałych...Wygrają? Oczywiście!
Stać ich na to... Tylko ciekawe, ilu urzędasów siedzi w ich kieszeni...
ckm
2017-04-05 15:40:02
jak znowu Energopol to pewne że robota po terminie i byle jak.
kris
2017-04-05 14:34:37
Krotkowzrocznosc GDDKiA.
ficu
2017-04-05 14:32:27
Przecież tam niemal cały rok (szczególnie w dni robocze i weekendy w okresie letnim) w godzinach szczytu stoi na prawym pasie (lub pełznie) korek samochodów wjeżdżających do Szczecina od strony Goleniowa!? Jak dojdzie kipisz budowlany to stanie cała A6 w tym kierunku. To wszystko efekt pozostawienia jednopoziomowego skrzyżowania w rejonie Kijewa. A cała przebudowa Struga mogła być tak zrobiona że nowe rondo przy Pomorskiej przejęłoby również ruch z Kijewa i byłby spokój. Kolejną pomyłką jest układ węzła Kijewo na A6 w układzie przecinania sobie wzajemnie dróg przez samochody włączające się i zjeżdżające z A6 i na A6. To jest bardzo niebezpieczne skrzyżowanie i zdaje się będzie nadal. W tym zakresie zgodnie z rysuknami niewiele się zmieni, dalej będzie niebezpiecznie!
się pytam
2017-04-05 14:12:27
Ten fragment niemieckiej betonówki czym prędzej winien był być przebudowany bo poruszanie się po nim zagraża życiu i zdrowiu użytkowników.To w jakim stanie jest odcinek od zjazdu z Chociwla do zjazdu na Centrum jest czymś niewyobrażalnym.Zarządcy drogi-Dyrektor z miejsca powinien trafić przed oblicze sądu za narażanie kierowców na niebezpieczeństwo utraty życia i zdrowia dopuszczając ten odcinek do eksploatacji.Niestety upiecze mu się bo nie żyjemy ani w państwie prawa ani w takim gdzie obowiązują odpowiednie standardy utrzymania dróg.
a co ze ścieżką dla rowerów ?
2017-04-05 13:41:00
Czy jest przewidywana budowa trasy rowerowej ze Szczecina w kierunku nadmorskim ?
tollo48
2017-04-05 13:37:37
Szczecin zawsze byl traktowany gorzej niz inne miasta, z czasem to sie odbije kiedy za pare lat bedzie mieli duze korki w tym miejscu.Brak wyobrazni GDDKiA.To tu bedzie sie krzyzowac S10 z A6 i S3 no i ruch miejski.
2/3
2017-04-05 13:36:18
Jak zwykle, nawet jednego pasa ruchu nie można się doczekać w Szczecinie.
Energopol ????
2017-04-05 13:05:26
Uprzejmie przypominam Czytelnikom, że ENERGOPOL to Ci, którzy spartaczyli i dwukrotnie wydłużyli czas budowy tzw. Szybkiego tramwaju. Miasto powinno z góry wykluczyć ich z jakiegokolwiek przetargu. Ale widocznie jakoś sobie załatwili.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.