Ostatnia aktualizacja: 21 października 2024 r. 22:55
Pierwotne plany zakładały, że cała arteria zostanie otwarta dla ruchu 1 listopada. Fot. Dariusz Gorajski
Tramwaj na ul. Kolumba nie wróci 1 listopada. Przejazd techniczny po nowych torowiskach między Nabrzeżem Wieleckim a pętlą Pomorzany jest planowany na 5 listopada, a termin uruchomienia komunikacji kołowej i tramwajowej na całej przebudowanej arterii to najprawdopodobniej kwestia kolejnych trzech, czterech tygodni.
W piątek 18 października wieczorem zostanie zlikwidowane wahadło dla ruchu kołowego na ulicy Kolumba (przed skrzyżowaniem z Dąbrowskiego).
- Wykonawca, by odciążyć wahadło na ulicy Włościańskiej, planuje od poniedziałku 21 października czasowo otworzyć wlot ulicy Smolańskiej do Budziszyńskiej, co także poprawi komunikację w tym rejonie Szczecina - informuje Wojciech Jachim, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Szczecińskie. - Planowany na 5 listopada przejazd techniczny obejmie wszystkie torowiska między Nabrzeżem Wieleckim a pętlą Pomorzany. Jego celem jest sprawdzenia geometrii torów i działania trakcji. Po przejeździe technicznym zostanie ustalony termin uruchomienia komunikacji kołowej i tramwajowej na całej przebudowanej arterii. Najprawdopodobniej jest to kwestia kolejnych trzech, czterech tygodni. Wcześniej muszą zakończyć się prace na odcinku między ul. Zapadłą a Tamą Pomorzańską oraz budowa chodników i zatok postojowych na ulicach Kolumba i Dworcowej.
Jak relacjonuje rzecznik, obecnie najintensywniejsze prace trwają na ostatnim wyłączonym z ruchu odcinku między ul. Zapadłą i Tamą Pomorzańską. Układane są nawierzchnie asfaltowe oraz trwają prace brukarskie przy budowie chodników, peronów przystankowych i zatok postojowych.
Pierwotne plany zakładały, że cała arteria zostanie otwarta dla ruchu 1 listopada.
- Termin ten nie zostanie dotrzymany z kilku powodów - tłumaczy W. Jachim. - Oprócz kolizji z błędnie lub niezinwentaryzowanymi mediami podziemnymi (w tym wypadku między ul. Zapadłą a Tamą Pomorzańską pod ziemią pojawił się niespodziewany kabel elektroenergetyczny), dodatkowo wystąpiła konieczność udostępnienia placu budowy dla innych zewnętrznych firm realizujących swoje zadania w powiązaniu z przedmiotową inwestycją. Kolejnym i najistotniejszym czynnikiem opóźniającym prace był nadzwyczaj wysoki poziom wód gruntowych. To z kolei wiązało się z koniecznością instalacji igłofiltrów do odpompowywania wody z wykopów i obniżenia poziomu wód gruntowych dla wykonywanych robót odwodnieniowych.
Przebudowa ul. Kolumba i al. Powstańców Wielkopolskich rozpoczęła się w listopadzie 2021. Aktualny termin zakończenia kontraktu to lipiec 2025. (K)
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Maniek
2024-10-21 22:18:56
Ale ubaw :D a jednak nie, to nie śmieszne, z ludzi robią di.
@@do @czytelnik
2024-10-18 13:28:34
"Ja ten teren widzę dosłownie co dziennie" - ja też bo mieszkam tuż obok, wręcz widzę tę budowę z okien. Pytasz czy mieli "robić każdy mini kawałek który się dało" czy "nie robić całej trasy na raz" a oni zrobili i to i to na raz. To znaczy zatrzymali całą dosłownie budowę na długie miesiące, nie kończąc nawet tych kawałków, które były mniej lub bardziej gotowe i nei miały żadnych przeszkód w ukończeniu. Więc niech nie opowiadają bajeczek bo np. Rybacka w całości mogła by już dawno być oddana
@do @czytelnik
2024-10-18 07:00:48
Ja ten teren widzę dosłownie co dziennie. I nie chodzi o ostatnie 6 - 12 miesięcy, bo widać, że się robi, wręcz s....ki dostali. Chodzi o początek robót, czyli koniec 2021 i cały 2022 rok. Szczególnie odcinek od Dworca PKP do Zapadłej. Rozkopali i... się skończyło. I tam były problemy nie rozwiązywane przez wiele miesięcy. Pytanie, czy mieli kolejne odcinki rozkopywać ? i robić każdy mini kawałek który się dało, a reszta miała czekać na "mądrych", czy jednak nie robić całej trasy na raz ?
do @czytelnik
2024-10-17 21:01:34
Byłeś ty na placu budowy kiedyś, czy tylko powtarzasz medialne bzdury? Jaka infrastruktura podziemna ich powstrzymuje przed wykończeniem w miejscach gdzie już asfalt został wylany? No proszę, oświeć mnie i wyjaśnij tę logikę! To są tylko wymówki, prawda jest taka że ta firma poległa na tej budowie i szuka usprawiedliwień żeby kar nie płacić. Ale mam nadzieję że zapłacą, i to tyle żeby z torbami pójść. Dość tolerowania partactwa!
@Ryba
2024-10-17 20:58:31
Dobrze powiedziane. Jedyną winą miasta, jest brak nakładania kar na partaczy. Każdy kto ma odrobinę pojęcia o drogownictwie i budownictwie, widzi że opóźnienia są tylko i wyłącznie z winy wykonawcy a to wszystko tylko wymówki. Zobaczcie sobie Rybacką - asfalt wylany jakieś dwa miesiące temu, brakuje tylko warstwy ścieralnej. Dlaczego tego nie kończą? Z czym tam mają kolizje? Ja już nie łykam bajek tej partackiej firmy i broniących ich rzeczników. Mam nadzieję że partacze splajtują wkrótce
@@czytelnik
2024-10-17 20:54:55
Pitupitu dokumentacja. Skończ już tą mantrą o niepełnej dokumentacji, bo mogę ci pokazać fragmenty które są wykończone w 90% i na takim etapie zatrzymały się od roku lub dalej. Jakby tam były jakieś kolizje czy niespodzianki w ziemi, to nie zostałoby wykonane 90% prac, z wylaniem asfaltu włącznie. Ta firma sobie w kulki zwyczajnie leci a całą winę próbuje zwalić na miasto. Tylko ze ludzie mają oczy i widzą że na placu budowy nie ma robotników, nic się nie dzieje i nie jest kończone to co zaczęte
wymówki
2024-10-17 20:51:02
Niedobrze się robi czytając te wymówki o kolizjach czy wodach gruntowych. Czy oni mają ludzi za idiotów? Wystarczy się przejść na Dworcową i Rybacką, gdzie od ładnych kilku miesięcy jest wylany asfalt i położony chodnik po jednej stronie, a po drugiej już nie. I tak od miesięcy żywego ducha na placu budowy nie widać. Jak to złotousty rzecznik wyjaśni? Dajcie już spokój z bronieniem i tłumaczeniem tej partackiej firmy - to trzeba kary naliczać bez litości, a nie ich tłumaczyć.
@
2024-10-17 18:48:54
Niewiadomo czy się 🤣 czy 😭.
Ciekawe
2024-10-17 18:09:37
Jak nie zdążą do Bożego Narodzenia to może w marcu będzie otwarcie;-)
Zbychu
2024-10-17 18:02:47
A ja się pytam gdzie byli rodzice tego chłopaka
Obi
2024-10-17 17:34:44
Czy po 1989 była jakakolwiek inwestycja Szczecinie którą zakończono w terminie? I której nie trzeba było po zakończeniu “poprawiać”?
zero zaskoczenia
2024-10-17 16:59:55
chyba nikt nie jest zaskoczony - pisali od początku o tym komentujący - obserwując zaangażowanie wykonawcy wielokrotnie mówili o tym że nie jest możliwe dotrzymanie terminu 1 listopada i mieli rację...
ryba
2024-10-17 16:01:40
ja nie wiem kto w tym UM te przetargi organizuje, ale w umowach powinny znależć sie zapisy wykluczające tego typu wymówki że znaleziono kabel i dlatego remont opóźnił sie o 2 lata. Ponadto każdy kto tamtedy sie poruszał widział ilu było robotników na tej budowie no może za wyjątkiem urzedników UM którzy nie ruszyli d... aby to zobaczyc. Trudno mi zrozumieć dlaczego wszystkie te budowy zawsze od razu "leżą">
Głąby
2024-10-17 15:39:53
Tak się zachwycali początkowo ta firma od torów tramwajowych a okazuje się że to też wielkie nieudaczniki co pokazały przy modernizacji torów na ul Kolumba .
@czytelnik
2024-10-17 15:33:26
kary to powinien zapłacić cieć miasta ze swoją świtą za nie należyte przygotowanie dokumentacji technicznej. Widać szpinakowy pałac nie ogarniam od wielu lat co kto robi z infrastrukturą podziemną w mieście. I zarazem nic nie robili, gdy zgłaszano kolizje. Mieli to w 4 literach, a powinni za....dalać 24/dobę/7 dni w tygodniu by ustalić właściciela i zrobić korektę planów.
D
2024-10-17 14:46:12
Niech już ten koszmar wreszcie się skończy...
priorytet
2024-10-17 14:42:59
Najważniejsze żeby komunikacja na Kolumba wróciła w tym roku.
Mara
2024-10-17 14:37:27
Jak chcesz zarobić i jak najmniej się narobić,przeciągać terminy realizacji to tylko do Szczecina , nikt ci nie nałoży kar, władze zadowolone, a mieszkańcy i tak ich wybiorą na kolejne kadencje
Piotr
2024-10-17 14:30:54
No co za niespodzianka ? Opóźnienie.
wojt
2024-10-17 14:22:11
Na zdjęciach widać torowisko po opadach deszczu. Podkreślę nowe torowisko. Proszę zauważyć kałuże. To w mojej ocenie niedopuszczalne i karygodna fuszerka inwestora. Zresztą jakość tej inwestycji jest skandaliczna. Czy ktoś wziął pod uwagę, że tą drogą będą jeździć tiry i tranzyt? W moim przekonaniu efekt będzie taki, że w krótkim czasie nawierzchnia będzie nadawała się do remontu!
czytelnik
2024-10-17 13:51:12
To w mojej ocenie jest najbardziej kompromitująca dla władz miasta i prezydenta Krzystka inwestycja w mieście.Kompromitująca z kilku względów.Wszechobecnego łgarstwa i wymyślanie przeszkód,złe by nie powiedzieć beznadziejne przygotowanie dokumentacji,tolerowanie długotrwałych przerw w realizacji inwestycji,brak kar dla wykonawcy,słaby nadzór inwestorski.Ta inwestycja okrywa się z każdym miesiącem hańbą i zdecydowanie przebiła inną-Arkońską i mostek dziadka z wermachtu okrzykniętą inwest wstydu
korupcja
2024-10-17 13:50:41
Korupcja i nic więcej! Co jest zapisane w umowie przetargowej?
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.