Zakończył się ważny etap budowy węzła przesiadkowego Głębokie w Szczecinie. Od wtorku (1 grudnia) przywrócony zostanie ruch tramwajów na pętli “Głębokie”.
W piątek w godzinach przedpołudniowych zakończyły się testy nowo wybudowanej infrastruktury - torowiska, zwrotnic, sieci trakcyjnej i przystanków.
- Pomyślny przejazd techniczny tramwaju oznacza, że pętla jest gotowa do przyjęcia ruchu komunikacji miejskiej. W ramach zrealizowanych do tej pory prac wybudowano ok 1,1 km pojedynczego toru tramwajowego, powstały również perony tramwajowo-autobusowe - informuje Piotr Zieliński rzecznik prasowy spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie.
W kolejnych etapach inwestycji, przebudowane na rondo ma zostać skrzyżowanie w sąsiedztwie pętli. Pojawi się także parking. Z kolei na samej pętli powstanie budynek pełniący funkcję poczekalni dla pasażerów oraz pomieszczenia socjalnego przeznaczonego dla kierowców i motorniczych.
Zmiany w komunikacji miejskiej
W związku z umożliwieniem ruchu pojazdów komunikacji miejskiej na nowej pętli „Głębokie” z dniem 1 grudnia 2020 nastąpią zmiany w kursowaniu linii 1, 9, 51, 103, 106 i 121.
Przywrócone zostanie kursowanie tramwajów linii 1 i 9 do pętli „Głębokie” wg nowych rozkładów jazdy.
Częstotliwość kursowania pozostaje bez zmian. Przystanki „Zajezdnia Pogodno” nr 31214 i 31215 zostają przekwalifikowane na „na żądanie”.
Autobusy linii 51, 103, 106 i 121 wprowadzone zostaną na nową pętlę. Rozkład jazdy tych linii nie ulegnie zmianie.
Autobusy linii 529 w obu kierunkach zatrzymywać się będą na przystankach umieszczonych przy jezdni al. Wojska Polskiego (dotychczasowe przystanki dla linii zastępczej 809).
Autobusowa linia zastępcza 809 zostanie zlikwidowana.
Przywrócone zostanie obowiązywanie skomunikowań na pętli „Głębokie” między liniami tramwajowymi i autobusowymi.
Obowiązywać będzie następująca organizacja przystanków na pętli „Głębokie”:
tor zewnętrzny – linia 9 (nr 31751),
tor środkowy – linia 1 (nr 31752),
tor wewnętrzny – rezerwowy (nr 31753),
peron zewnętrzny – linia 103 na początku peronu, tj. od strony Polic (nr 31741),
peron zewnętrzny – linia 106 na końcu peronu, tj. od strony centrum (nr 31740),
peron środkowy – linia 51 (nr 31742),
peron wewnętrzny – linia 121 (nr 31743).
Co powstanie na węźle Głębokie?
Inwestycja obejmuje budowę pętli tramwajowo-autobusowej oraz przebudowę okolicznego układu drogowego. W ramach przebudowy skrzyżowania al. Wojska Polskiego z ul. Zegadłowicza, ul. Kupczyka i ul. Miodową powstanie czterowlotowe rondo turbinowe. Zmodernizowane zostaną ulice dojazdowe do nowego ronda w tym blisko 2-kilometrowy odcinek ulicy Kupczyka. Pojawią się nowe chodniki oraz ścieżki rowerowe. Inwestycja obejmie również budowę parkingu z zachowaniem walorów parkingu leśnego i okolicznego drzewostanu.
Wykonawcą inwestycji jest firma Strabag Sp. z o.o. Koszt prac to ponad 65,8 mln zł. brutto. Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie.
Projekt objęty dofinansowaniem w ramach Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego.
Oprac. (k)
Fot. Szczecińskie Inwestycje Miejskie
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Już z to widzę
2020-11-28 18:33:32
"...Przywrócone zostanie obowiązywanie skomunikowań na pętli „Głębokie” między liniami tramwajowymi i autobusowymi..." - Czemu nie można takiego rozwiązania zastosować na Gocławiu. Tam permanentnie tramwaj rusza w momencie gdy autobus wjeżdża na pętlę. Co ambitniejsi motorniczy ruszają, gdy pasażerowie z autobusu dobiegają do tramwaju. Pewnie na Głębokim będzie podobnie.
Teraz pora na nowe
2020-11-28 11:01:21
tramwaje czyli przestarzałe Moderus Beta za grube pieniądze.
Szafera
2020-11-27 20:01:54
Mimo ze pozniej rozpoczęto modernizscje węzła Głębokie niz przebudowę ul Szafera z nową nitka tramwajowa to wezel trandportowy na Glebokim juz jest gotowy a na Szafera prace dalej daleko w polu zarowno drogowe jak i sieci tramwajowo-autobusowe
propaganda
2020-11-27 19:19:21
podniecacie się pętlą zbudowaną , funkiel nówka , tylko że te tramwaje rozlecą się na odcinku od nowego ronda przy szafera do owej pętli , już nie mówiąc o tych peronach gdzie można połamać się , no ale cóż , kiedy indziej zamknie się ten odcinek bo po co myśleć przyszłościowo i w tym samym czasie można było remontować skoro zamknięte ....
arkonka
2020-11-27 19:11:44
czyli do pętli las arkonski już tramwaju z W P brak?
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.