poniedziałek, 24 września 2018.
Strona główna > Wiadomości > Tramwaje staną na rok

Tramwaje staną na rok

Tramwaje staną na rok
Data publikacji: 2018-04-20 06:55
Ostatnia aktualizacja: 2018-07-12 12:38
Wywietleń: 4312 323477

Ruszają remonty szczecińskich torowisk tramwajowych. Program „Przebudowa torowisk tramwajowych w Szczecinie – etap II” to prawdziwa rewolucja, która odbywać się będzie w ok. 20 etapach. Zarówno dla pasażerów, jak i kierowców samochodów oznacza to spore utrudnienia w ruchu, bo prac nie da się skoordynować tak, by nie odbywały się w kilku miejscach jednocześnie.

Na początek z ruchu zostanie wyłączone torowisko w ciągu ul. Mickiewicza. Na niemal rok. Spółka Tramwaje Szczecińskie ogłosiła właśnie przetarg na „Wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu ul. Mickiewicza od mostu Akademickiego do skrzyżowania z ul. Brzozowskiego (wraz z przejazdem)”. Firmy, które chciałyby się podjąć tego zadania, muszą złożyć oferty do 20 czerwca. W tym dniu także odbędzie się ich otwarcie.

- Prace obejmą przebudowę torowiska na odcinku 1480 m wraz 4 z przystankami tramwajowymi i trakcją - informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik miasta ds. dróg i transportu miejskiego. - Szacunkowa wartość tego zadania to ok. 25 mln zł. ©℗

Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 20 kwietnia 2018 r.

Tekst i fot. Tomasz TOKARZEWSKI

Tramwaje staną na rok Tramwaje staną na rok Tramwaje staną na rok

Komentarze

Da się zrobić wahadło tramwajowe
http://autobusczerwony.blox.pl/resource/atramzawrot.jpg Tymczasowe tory do "objazdu" remontowanego odcinka. Ale u nas innowacja w urzędach nie istnieje. Puszczą zapyziały zatramwaj, połowa ludzi przesiądzie się do aut i zakorkuje dojazd do centrum.
2018-04-24 00:07:11
wP
Nikt nie był na prochach, tylko wzięli po uwagę, że przetarg wygra Energopol
2018-04-20 22:50:17
Miejski włóczykij
Termin jaki wyznaczono na wykonanie zadania 1.5 km przez rok to wzięty chyba z kosmosu a ktoś kto w ZDiTM nad tym się pochylał był na proszkach.Wyłączyć na rok tak ważną arterię komunikacyjną łączącą inne dzielnice,na pewno do mądrych decyzji nie należy.Z góry też należy zakładać,że w przewidzianym terminie "tradycyjnie" się to nie zakończy i będzie"poślizg" o kolejne kilka miesięcy.Tak więc z roku zrobi się 1.5 czyli 1.5 km w 1.5 roku.Tłumaczenie że firmy nie mają kim pracować należy między bajki włożyć i kontrakt realizować z taką firmą która ma siły i środki na realizację zadania.
2018-04-20 14:35:49
@ nh > @nh
Chyba jednak nie masz pojęcia o paru rzeczach. Aby wykorzystać tramwaj dwukierunkowy muszą być tzw. przelotki, a tego w Szczecinie już nie ma, poza dwoma zabytkowymi, które się jeszcze ostały: na ul. Kolumba przy dawnej zajezdni (już bez sieci trakcyjnej nad nimi) i jeszcze taki manewr powrotu można wykonać przed Dworcem Głównym PKP i... to wszystko, koniec. Więc pchanie się wagony dwukierunkowe nie ma większego sensu, jeżeli infrastruktura obecnie jest taka a nie inna, czyli zawsze na końcu trasy zbudowana jest pętla tramwajowa.
2018-04-20 11:26:11
@PAweł
A Piłsudskiego w 1990 albo 1991 roku wyremontowano w... 2 miesiące. :) Może dlatego na Mickiewicza przewidują 12 miesięcy, że wrócą do spawania palnikiem, a nie za pomocą tygla, aby nie było takich szopek ze spawami jak na trasie do Turkusowej i Potulickiej.
2018-04-20 09:10:20
@ re nh
otóż ma - sporo ludzi z Krzekowa i blokowisk "generalskich" powróci do dojazdów samochodami. Gdyby był alternatywny dojazd do centrum przez Taczaka - może by tego nie zrobili. A znając dotychczasowe organizacje takich remontów będzie zwężenie Mickiewicza do jednego pasa ruchu w każdą stronę a może nawet buspas - skończy się monstrualnym korkiem.
2018-04-20 08:56:13
;-)
@Gość-tylko wolny
2018-04-20 08:54:18
Obs.ryver
Byle nie ENERGOPOL !!!!!! Oni ciagle ryją na SST ul. Gdańska . W tym roku chyba nie skończą.To PIĄTY ROK ich partackiej roboty!!!Wysługują się "podwykonawcami" czyli "firmami" z okolicznych padłych PGRów wyposażonych w taczkę, widły, szpadel i siekierę (oraz drabinę bez dwóch szczebli) wszystko na zdezelowanym ŻUKu!!! Efekty widać na torowisku SST !!!!
2018-04-20 08:53:29
Skajper
@PAweł-Będzie także remont nawierzchni drogowej a okres długi firmy budowlane mają problem z zatrudnieniem i mało kto ma tyle ludzi żeby coś szybko wykonać.Szczegóły dla zainteesowanych: http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=1000
2018-04-20 08:53:03
nh > @nh
o tym nie pisałem, ale zakup tramwajów dwukierunkowych powinien stać się priorytetem w perspektywie kolejnych remontów torowisk. A powinno być ich tyle ile jest pętli tramwajowych w mieście i w ciągu dnia powinny tam stać w gotowości - na okoliczność kolizji, awarii lub innych "zdarzeń spowodowanych siłą wyższą:
2018-04-20 08:47:14
@nh
26 kwietnia to jedna sprawa, ale dlaczego znów z uporem maniaka TS stosuje metodę wyłączenia na ileś tam miesięcy całego odcinka tramwajowego, a nie zastosuje czegoś, co standardowo stosowało się w latach 70 i 80 ubiegłego wieku, czyli ruchu wahadłowego z utrzymaniem komunikacji tramwajowej. Mickiewicza też tak było remontowane (pamiętam to) podzielone wówczas chyba na 4 odcinki i systematyczny remont, raz jednej strony, raz drugiej. Ciekawi mnie też co TS zrobią, gdy wyłączą ten odcinek na 1 rok, z Warsztatami Centralnymi na końcu tej trasy. Lawetami będą do nich wozić tramwaje ?
2018-04-20 08:28:06
Gość
Szbki też?
2018-04-20 08:25:21
PAweł
Ogromnie się cieszę, że w końcu z torowiskami coś zaczyna ruszać. Jednak zastanawia mnie, że aż rok jest przewidziany na remont zaledwie 1,5km odcinka. Remont torowiska w ciągu al. Piastów trwał zaledwie 4 miesiące. Skąd ta różnica?
2018-04-20 08:21:35
re:nh
Coś zaćmiewa Ci umysł. Twoim zdaniem mieszkaniec ul. Janickiego będzie jeździł tramwajem po 26 Kwietnia?
2018-04-20 08:07:32
nh
i tak oto będzie się mścić na mieszkańcach odwlekanie budowy torowiska na 26kwietnia - Taczaka. Ale magistrackie gryzipiórki jak zwykle przekonane są o swojej nieomylności - a zditm szczególnie.
2018-04-20 07:03:31

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
10
na godz. 03:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Filharmonia w nowej odsłonie
Przeszedł Marsz Równości
Marynarz ponownie z koszulką
Poprzedni Następny
W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do sklepu
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie
Cyfrowy