Wtorek, 16 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Tramwaje staną na rok

Data publikacji: 20 kwietnia 2018 r. 06:55
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:08
Tramwaje staną na rok
 

Ruszają remonty szczecińskich torowisk tramwajowych. Program „Przebudowa torowisk tramwajowych w Szczecinie – etap II” to prawdziwa rewolucja, która odbywać się będzie w ok. 20 etapach. Zarówno dla pasażerów, jak i kierowców samochodów oznacza to spore utrudnienia w ruchu, bo prac nie da się skoordynować tak, by nie odbywały się w kilku miejscach jednocześnie.

Na początek z ruchu zostanie wyłączone torowisko w ciągu ul. Mickiewicza. Na niemal rok. Spółka Tramwaje Szczecińskie ogłosiła właśnie przetarg na „Wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu ul. Mickiewicza od mostu Akademickiego do skrzyżowania z ul. Brzozowskiego (wraz z przejazdem)”. Firmy, które chciałyby się podjąć tego zadania, muszą złożyć oferty do 20 czerwca. W tym dniu także odbędzie się ich otwarcie.

- Prace obejmą przebudowę torowiska na odcinku 1480 m wraz 4 z przystankami tramwajowymi i trakcją - informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik miasta ds. dróg i transportu miejskiego. - Szacunkowa wartość tego zadania to ok. 25 mln zł. ©℗

Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 20 kwietnia 2018 r.

Tekst i fot. Tomasz TOKARZEWSKI

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

abbakgal
2019-07-07 08:39:31
test
abbakgal
2019-07-06 04:47:25
test
Da się zrobić wahadło tramwajowe
2018-04-24 00:07:11
http://autobusczerwony.blox.pl/resource/atramzawrot.jpg Tymczasowe tory do "objazdu" remontowanego odcinka. Ale u nas innowacja w urzędach nie istnieje. Puszczą zapyziały zatramwaj, połowa ludzi przesiądzie się do aut i zakorkuje dojazd do centrum.
wP
2018-04-20 22:50:17
Nikt nie był na prochach, tylko wzięli po uwagę, że przetarg wygra Energopol
Miejski włóczykij
2018-04-20 14:35:49
Termin jaki wyznaczono na wykonanie zadania 1.5 km przez rok to wzięty chyba z kosmosu a ktoś kto w ZDiTM nad tym się pochylał był na proszkach.Wyłączyć na rok tak ważną arterię komunikacyjną łączącą inne dzielnice,na pewno do mądrych decyzji nie należy.Z góry też należy zakładać,że w przewidzianym terminie "tradycyjnie" się to nie zakończy i będzie"poślizg" o kolejne kilka miesięcy.Tak więc z roku zrobi się 1.5 czyli 1.5 km w 1.5 roku.Tłumaczenie że firmy nie mają kim pracować należy między bajki włożyć i kontrakt realizować z taką firmą która ma siły i środki na realizację zadania.
@ nh > @nh
2018-04-20 11:26:11
Chyba jednak nie masz pojęcia o paru rzeczach. Aby wykorzystać tramwaj dwukierunkowy muszą być tzw. przelotki, a tego w Szczecinie już nie ma, poza dwoma zabytkowymi, które się jeszcze ostały: na ul. Kolumba przy dawnej zajezdni (już bez sieci trakcyjnej nad nimi) i jeszcze taki manewr powrotu można wykonać przed Dworcem Głównym PKP i... to wszystko, koniec. Więc pchanie się wagony dwukierunkowe nie ma większego sensu, jeżeli infrastruktura obecnie jest taka a nie inna, czyli zawsze na końcu trasy zbudowana jest pętla tramwajowa.
@PAweł
2018-04-20 09:10:20
A Piłsudskiego w 1990 albo 1991 roku wyremontowano w... 2 miesiące. :) Może dlatego na Mickiewicza przewidują 12 miesięcy, że wrócą do spawania palnikiem, a nie za pomocą tygla, aby nie było takich szopek ze spawami jak na trasie do Turkusowej i Potulickiej.
@ re nh
2018-04-20 08:56:13
otóż ma - sporo ludzi z Krzekowa i blokowisk "generalskich" powróci do dojazdów samochodami. Gdyby był alternatywny dojazd do centrum przez Taczaka - może by tego nie zrobili. A znając dotychczasowe organizacje takich remontów będzie zwężenie Mickiewicza do jednego pasa ruchu w każdą stronę a może nawet buspas - skończy się monstrualnym korkiem.
;-)
2018-04-20 08:54:18
@Gość-tylko wolny
Obs.ryver
2018-04-20 08:53:29
Byle nie ENERGOPOL !!!!!! Oni ciagle ryją na SST ul. Gdańska . W tym roku chyba nie skończą.To PIĄTY ROK ich partackiej roboty!!!Wysługują się "podwykonawcami" czyli "firmami" z okolicznych padłych PGRów wyposażonych w taczkę, widły, szpadel i siekierę (oraz drabinę bez dwóch szczebli) wszystko na zdezelowanym ŻUKu!!! Efekty widać na torowisku SST !!!!
Skajper
2018-04-20 08:53:03
@PAweł-Będzie także remont nawierzchni drogowej a okres długi firmy budowlane mają problem z zatrudnieniem i mało kto ma tyle ludzi żeby coś szybko wykonać.Szczegóły dla zainteesowanych: http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=1000
nh > @nh
2018-04-20 08:47:14
o tym nie pisałem, ale zakup tramwajów dwukierunkowych powinien stać się priorytetem w perspektywie kolejnych remontów torowisk. A powinno być ich tyle ile jest pętli tramwajowych w mieście i w ciągu dnia powinny tam stać w gotowości - na okoliczność kolizji, awarii lub innych "zdarzeń spowodowanych siłą wyższą:
@nh
2018-04-20 08:28:06
26 kwietnia to jedna sprawa, ale dlaczego znów z uporem maniaka TS stosuje metodę wyłączenia na ileś tam miesięcy całego odcinka tramwajowego, a nie zastosuje czegoś, co standardowo stosowało się w latach 70 i 80 ubiegłego wieku, czyli ruchu wahadłowego z utrzymaniem komunikacji tramwajowej. Mickiewicza też tak było remontowane (pamiętam to) podzielone wówczas chyba na 4 odcinki i systematyczny remont, raz jednej strony, raz drugiej. Ciekawi mnie też co TS zrobią, gdy wyłączą ten odcinek na 1 rok, z Warsztatami Centralnymi na końcu tej trasy. Lawetami będą do nich wozić tramwaje ?
Gość
2018-04-20 08:25:21
Szbki też?
PAweł
2018-04-20 08:21:35
Ogromnie się cieszę, że w końcu z torowiskami coś zaczyna ruszać. Jednak zastanawia mnie, że aż rok jest przewidziany na remont zaledwie 1,5km odcinka. Remont torowiska w ciągu al. Piastów trwał zaledwie 4 miesiące. Skąd ta różnica?
re:nh
2018-04-20 08:07:32
Coś zaćmiewa Ci umysł. Twoim zdaniem mieszkaniec ul. Janickiego będzie jeździł tramwajem po 26 Kwietnia?
nh
2018-04-20 07:03:31
i tak oto będzie się mścić na mieszkańcach odwlekanie budowy torowiska na 26kwietnia - Taczaka. Ale magistrackie gryzipiórki jak zwykle przekonane są o swojej nieomylności - a zditm szczególnie.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA