piątek, 20 lipca 2018.
Strona główna > Wiadomości > Tramwaj przyjechał na lawecie

Tramwaj przyjechał na lawecie

Tramwaj przyjechał na lawecie
Data publikacji: 2018-03-20 16:03
Ostatnia aktualizacja: 2018-07-12 12:37
Wywietleń: 4539 319141

We wtorkowy poranek (20 marca) do Szczecina dotarł częściowo niskopodłogowy tramwaj Moderus Beta. A właściwie jego pudło, które w warsztatach spółki "Tramwaje Szczecińskie" będzie montowane i wyposażane. To efekt przetargu, jaki spółka przeprowadziła pod koniec 2017 roku.

Wagony Moderus Beta są znane pasażerom szczecińskich tramwajów od 2014 r. Wtedy  zrealizowano kontrakt w podobny sposób: poznański producent Modertrans dostarczył pudła i części, a pracownicy szczecińskiej spółki zmontowali je w całość. To rozwiązanie tańsze, niż zakup gotowych wagonów.

Tym razem przewoźnik także zamówił dwa wagony do samodzielnego montażu z opcją rozszerzenia o kolejne dwa, o ile spółka uzyska odpowiednie dofinansowanie do 2021 r.

Przedmiotem umowy podpisanej pomiędzy „Tramwajami Szczecińskimi” a firmą Modertrans jest dostawa nowych nadwozi, elementów, podzespołów, wyposażenia, części mechanicznych i elektrycznych niezbędnych do montażu dwóch sztuk przegubowych, wieloczłonowych, częściowo niskopodłogowych tramwajów oraz dostawa niezbędnego specjalistycznego wyposażenia obsługowo-naprawczego. Takie wagony mają przewagę nad tymi z niską podłoga na całej długości. Z powodzeniem mogą poruszać się również po torowiskach, które nie są w najlepszym stanie. Dzięki temu można je spotkać choćby na linii 3, gdzie z uwagi na stan pętli Pomorzany i torowisko w ul. Kolumba regularne kursy Swingów nie są wskazane.

Do przetargu stanęła tylko jedna firma – poznański „Modertrans”. Jej oferta opiewała na nieco poniżej 9,75 mln  zł za dwie sztuki. Wszystkie elementy w ramach zamówienia podstawowego muszą zostać dostarczone do końca września 2018 r. ©℗

ToT

Fot. Czytelnik

Komentarze

@ Sedina 2008
Poznań ma 59 tramwajów niskopodłogowych. Resztę stanowią tramwaje z częściowo niską podłogą i zabytkowe poniemieckie "Helmuty" - GT8. W Szczecinie taki tramwaj można obejrzeć w Muzeum Techniki i Komunikacji.
2018-03-20 21:30:17
Piotr
W porównaniu do Wrocławia i Poznania płacimy więcej za jeden wagon. Czyli samodzielne łożenie jest droższe.
2018-03-20 19:42:40
;-)
@Sedina 2008 : zeby ci "fachowcy"mieli co robic ....przeciez tramwajow myc nie beda-myjni nie ma, deszcz umyje haha
2018-03-20 18:12:33
;-)
Pjękna mikrofala znaczy się z nawiewem gorącego powietrza zamiast klimy oj w lato będzie tam cieeeepło i bedzie smierdziało ,miejscowe menele,patola i brudasy już nie mogą sie doczekać przetestowania nowych siedzen i oddania na nie uryny lub innych tego typu tematow.
2018-03-20 18:10:51
Sedina 2008
Dwa istniejące tramwaje (nr 601 i 602) są rzadkością na naszych ulicach - bezustanne awarie. Ich przebiegi prze ponad trzy lata użytkowania nie przekraczają 40 tys. km. Po jakiego grzyba te tramwaje są składane przez naszych szczecińskich "fachowców" Ich zakup w takim synowych niskopodłogowych tramwajów? W Poznaniu jest ich ok. 120, w Krakowie ok. 110, w Gdańsku ok. 80. A w Szczecinie ledwo 30.
2018-03-20 16:53:12

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
15
na godz. 00:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Flis przypłynął do Szczecina
Zjazd Młodych Gwiazd 2018 i „Siedem życzeń”
Różankowe urodziny Szczecina
Poprzedni Następny

Nekrologi

W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do sklepu
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie
Cyfrowy