Wtorek, 05 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Tramwaj przyjechał na lawecie

Data publikacji: 20 marca 2018 r. 16:03
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:06
Tramwaj przyjechał na lawecie
 

We wtorkowy poranek (20 marca) do Szczecina dotarł częściowo niskopodłogowy tramwaj Moderus Beta. A właściwie jego pudło, które w warsztatach spółki "Tramwaje Szczecińskie" będzie montowane i wyposażane. To efekt przetargu, jaki spółka przeprowadziła pod koniec 2017 roku.

Wagony Moderus Beta są znane pasażerom szczecińskich tramwajów od 2014 r. Wtedy  zrealizowano kontrakt w podobny sposób: poznański producent Modertrans dostarczył pudła i części, a pracownicy szczecińskiej spółki zmontowali je w całość. To rozwiązanie tańsze, niż zakup gotowych wagonów.

Tym razem przewoźnik także zamówił dwa wagony do samodzielnego montażu z opcją rozszerzenia o kolejne dwa, o ile spółka uzyska odpowiednie dofinansowanie do 2021 r.

Przedmiotem umowy podpisanej pomiędzy „Tramwajami Szczecińskimi” a firmą Modertrans jest dostawa nowych nadwozi, elementów, podzespołów, wyposażenia, części mechanicznych i elektrycznych niezbędnych do montażu dwóch sztuk przegubowych, wieloczłonowych, częściowo niskopodłogowych tramwajów oraz dostawa niezbędnego specjalistycznego wyposażenia obsługowo-naprawczego. Takie wagony mają przewagę nad tymi z niską podłoga na całej długości. Z powodzeniem mogą poruszać się również po torowiskach, które nie są w najlepszym stanie. Dzięki temu można je spotkać choćby na linii 3, gdzie z uwagi na stan pętli Pomorzany i torowisko w ul. Kolumba regularne kursy Swingów nie są wskazane.

Do przetargu stanęła tylko jedna firma – poznański „Modertrans”. Jej oferta opiewała na nieco poniżej 9,75 mln  zł za dwie sztuki. Wszystkie elementy w ramach zamówienia podstawowego muszą zostać dostarczone do końca września 2018 r. ©℗

ToT

Fot. Czytelnik

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@ Sedina 2008
2018-03-20 21:30:17
Poznań ma 59 tramwajów niskopodłogowych. Resztę stanowią tramwaje z częściowo niską podłogą i zabytkowe poniemieckie "Helmuty" - GT8. W Szczecinie taki tramwaj można obejrzeć w Muzeum Techniki i Komunikacji.
Piotr
2018-03-20 19:42:40
W porównaniu do Wrocławia i Poznania płacimy więcej za jeden wagon. Czyli samodzielne łożenie jest droższe.
;-)
2018-03-20 18:12:33
@Sedina 2008 : zeby ci "fachowcy"mieli co robic ....przeciez tramwajow myc nie beda-myjni nie ma, deszcz umyje haha
;-)
2018-03-20 18:10:51
Pjękna mikrofala znaczy się z nawiewem gorącego powietrza zamiast klimy oj w lato będzie tam cieeeepło i bedzie smierdziało ,miejscowe menele,patola i brudasy już nie mogą sie doczekać przetestowania nowych siedzen i oddania na nie uryny lub innych tego typu tematow.
Sedina 2008
2018-03-20 16:53:12
Dwa istniejące tramwaje (nr 601 i 602) są rzadkością na naszych ulicach - bezustanne awarie. Ich przebiegi prze ponad trzy lata użytkowania nie przekraczają 40 tys. km. Po jakiego grzyba te tramwaje są składane przez naszych szczecińskich "fachowców" Ich zakup w takim synowych niskopodłogowych tramwajów? W Poznaniu jest ich ok. 120, w Krakowie ok. 110, w Gdańsku ok. 80. A w Szczecinie ledwo 30.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA