We wtorkowy poranek (20 marca) do Szczecina dotarł częściowo niskopodłogowy tramwaj Moderus Beta. A właściwie jego pudło, które w warsztatach spółki "Tramwaje Szczecińskie" będzie montowane i wyposażane. To efekt przetargu, jaki spółka przeprowadziła pod koniec 2017 roku.
Wagony Moderus Beta są znane pasażerom szczecińskich tramwajów od 2014 r. Wtedy zrealizowano kontrakt w podobny sposób: poznański producent Modertrans dostarczył pudła i części, a pracownicy szczecińskiej spółki zmontowali je w całość. To rozwiązanie tańsze, niż zakup gotowych wagonów.
Tym razem przewoźnik także zamówił dwa wagony do samodzielnego montażu z opcją rozszerzenia o kolejne dwa, o ile spółka uzyska odpowiednie dofinansowanie do 2021 r.
Przedmiotem umowy podpisanej pomiędzy „Tramwajami Szczecińskimi” a firmą Modertrans jest dostawa nowych nadwozi, elementów, podzespołów, wyposażenia, części mechanicznych i elektrycznych niezbędnych do montażu dwóch sztuk przegubowych, wieloczłonowych, częściowo niskopodłogowych tramwajów oraz dostawa niezbędnego specjalistycznego wyposażenia obsługowo-naprawczego. Takie wagony mają przewagę nad tymi z niską podłoga na całej długości. Z powodzeniem mogą poruszać się również po torowiskach, które nie są w najlepszym stanie. Dzięki temu można je spotkać choćby na linii 3, gdzie z uwagi na stan pętli Pomorzany i torowisko w ul. Kolumba regularne kursy Swingów nie są wskazane.
Do przetargu stanęła tylko jedna firma – poznański „Modertrans”. Jej oferta opiewała na nieco poniżej 9,75 mln zł za dwie sztuki. Wszystkie elementy w ramach zamówienia podstawowego muszą zostać dostarczone do końca września 2018 r. ©℗
ToT
Fot. Czytelnik