Piątek, 22 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Tory wciąż w planach. Znowu za drogo

Data publikacji: 15 marca 2019 r. 12:38
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:35
Tory wciąż w planach. Znowu za drogo
 

Ruszył przetarg na przebudowę torowisk tramwajowych wraz z siecią trakcyjną na węzłach "Wyszyńskiego" i "Pl. Szarych Szeregów". Inwestycję w imieniu miasta prowadzić ma spółka Tramwaje Szczecińskie.

Zamawiający na prace, które mają trwać w sumie 450 dni, przeznaczył kwotę 31 294 957,20 zł brutto.

Wpłynęły 4 oferty i podobnie jak w przetargach na przebudowę torowiska w ul. Mickiewicza oraz wydłużenie linii tramwajowej na Gumieńcach przekraczają one oczekiwania miasta. Najtańsza propozycja - krakowskiej spółki ZUE - została skalkulowana na 44 894 559,07 zł. Najdroższa, złożona przez spółkę TOR-KAR SSON to prawie 52,9 mln.

Przebudowa węzłów przy moście Długim i na pl. Szarych Szeregów to zaledwie druga z ponad 20 torowych inwestycji, które mają być zrealizowane w Szczecinie do 2023 r. Ich wartość przekracza 330 mln zł, a umowę na unijne dofinansowanie w wysokości 175 mln miasto podpisało rok temu. W tym czasie udało się rozpocząć zaledwie dwa przetargi, żadnego nie zakończono. W planach jest jeszcze modernizacja torowisk m.in. w al. Wyzwolenia, Niepodległości czy Powstańców Wielkopolskich, ul. Kolumba, Chmielewskiego czy Asnyka, na pl. Rodła oraz pętlach Pomorzany i Dworzec Niebuszewo. Przetargów na te etapy nie można jednak ogłosić, bo wciąż trwają prace nad dokończeniem i zatwierdzaniem projektów.

Tomasz Tokarzewski

Fot. Mirosław Winconek

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

chwilkowski
2019-03-18 12:49:53
Jesli juz chca torowiska to owszem ale minimalna odleglosc miedzy przystankami powinna wynosic 500m a najlepiej 700 bo inaczej szybciej bedzie rowerem. NO i trzeba stosowac rogatki np na linii 6 przed Mostem Dlugim bo nie wszedzie swiatla sa skuteczne -sygnal zolty pulsujacy
chwilkowski
2019-03-18 12:39:54
Wybieranie na burmistrzow prawnikow zamiast inzynierow tak sie konczy. Sochanski z PIS tez jest prawnikiem
Sprawiedliwy
2019-03-16 10:06:49
Kiedy Wreszcie rozliczymy tego prezydenta ,,zalany Szczecin czy błotne ogrody ,, pisane w obcym języku. Ile on naobiecał .!! Ostatnio w podjuchach rondo - projekt DNO!! A powstaje LIDL na pomorzanach powstaje biedronka na parkingu dla mieszkańców obok sklepu SOLEM I WIELE MAŁYCH SKLEPIKOW TO JEST SABOTAŻ DLA POLAKOW . RZAD MOZE DWOIĆ SIE I TROIĆ JAK MA W TERENIE TAKICH SPRZEDAWCZYKOW
zici
2019-03-15 21:16:04
Skasować ten cały projekt. Każdy po wejściu polski do unii się zmotoryzował więc tramwaje są niepotrzebne. Zamiast tego kretyńskiego projektu lepiej zbudować parkingowce bo w przeciwieństwie do torów które po 15 latach są zużyte te mogą służyć 100 lat i więcej.
Bareja wiecznie żywy...
2019-03-15 18:25:45
Jeszcze dłużej niech wszystko trwa! Projekty, wyliczenia, podpisy, wnioski, inspekcje, przetargi, załatwiania, przesyłania, pieczątki, makulatura - na pewno to nie wpłynie na nic - a już szczególnie na ceny i dostępność surowej robocizny i materiałów. Jakby tak "skutecznie" budowały swoje imperia prywatne korporacje, to taki Amazon nigdy by nie wyszedł nawet z garażu. Tymczasem owy Amazon stawia kolejną halę na drugim końcu świata, a nasi włodarze nie potrafią dalej dwóch metalowych belek w asfalcie wymienić pod nosem. No ale jak wydaje się publiczne pieniądze to hulaj dusza, piekła nie ma. Tu chodzi żeby króliczka gonić, a nie łapać.
A gdzie jeszcze...
2019-03-15 13:18:53
przebudowa / rozbudowa drugiej i ostatniej czynnej, najstarszej Zajezdni Golęcin ? Te unijne dofinansowanie też praktycznie traci na wartości, tzn. zdecydowanie mniej można wykonać prac za te kwotę niż jeszcze 3 - 4 lata wstecz. Widać zatrzymanie się w czasie UM Szczecin.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA