Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Tory, spawy i wciąż naprawy [GALERIA]

Data publikacji: 10 stycznia 2018 r. 06:55
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:00
Tory, spawy i wciąż naprawy
 

Mimo wcześniejszych zapowiedzi przedstawicieli Tramwajów Szczecińskich, sprzed kilku miesięcy, roboty przy naprawach w nowych torach na ulicach Energetyków i Gdańskiej nie zakończyły się w minionym 2017 roku. Wygląd torowisk od mostu Długiego po pętlę na Basenie Górniczym wskazuje, że jeszcze sporo czasu potrwa nim spółka Energopol-Szczecin S.A., która była wykonawcą inwestycji, upora się z tym zadaniem. Deklaruje, że nastąpi to do końca tego miesiąca, ale - jak z góry zastrzegają jej przedstawiciele - to zależeć też będzie od pogody. 

Odkrywki, wypełnione prowizorycznie drewnianymi podkładami i deskami mocowanymi klinami, są nadal w około jednej trzeciej miejsc na odcinkach, w których nowe szyny popękały zimą na przełomie lat 2015/2016, nawet nie po pół roku od oddania ich do eksploatacji. Odkrywki pojawiły się też na trzech torach manewrowych objazdowych prowadzących do nieużytkowanych obecnie na co dzień peronów postojowych na nawrotach w obrębie pętli na Basenie Górniczym (tramwaje korzystają z nich jedynie w sytuacjach awaryjnych). Do tego dochodzą jeszcze miejsca, gdzie po naprawach wciąż na załatanie czekają fragmenty wcześniej skuwanej po raz kolejny nawierzchni. Jest ich jeszcze ponad czterdzieści. 

Spółka Energopol-Szczecin S.A., generalny wykonawca wymiany na nowe tych torowisk, przystąpił do powtórnych napraw kilka miesięcy temu, jeszcze latem 2017 roku. Dokładnie od sierpnia. ©℗

Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 10 stycznia 2018 r.

Tekst i fot. Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

tylko pytam...
2018-01-10 21:22:18
Czy szczecińscy prokuratorzy mają udziały w firmie budującej to torowisko??? Czy im nie śmierdzi TO milionowym przekrętem? tylko pytam...
Aro
2018-01-10 18:54:56
Tymi fuszerkami powinien zajac sie Prokurator. Ewidentnie ktos? oszczedzal na materialach, aby osiagnac korzysci. Ale to chyba w Szczecinie norma.
Kasper ze Szczecina aka CC40100
2018-01-10 13:22:47
Moim zdaniem powinna być wymiana tych nieszczęsnych torowisk, wraz z wprowadzeniem ruchu wahadłowego tramwajowego na trasie Gdańska-Turkusowa, i to by zaoszczędziło na komunikacji zastępczej. Proste
Piotr
2018-01-10 12:54:52
Która to już usterka, która to już inwestycja, który to już raz…
wojt
2018-01-10 12:34:15
Te zdjęcia są szokujące. Praktycznie nowa inwestycja a wygląda to jak pobojowisko. Podzielam opinię, że tym powinien zająć się prokurator.
czy to już kabaret?
2018-01-10 11:35:29
prezio ani mru-mru, cicho siedzi.
Student
2018-01-10 11:22:32
Wstyd, już nawet nie dla prezydenta, ale dla wykonawcy lub podwykonawcy który od sierpnia nie poraczył się tego naprawić, kiedy było jeszcze ciepło ale zabiera się za to w styczniu przy ujemnych temperaturach, przecież te tramwaje bardzo zwalniają co negatywnie wpływa na podróżujących i powoduję zmiany w rozkładach jazd 2,7,8. Gdyby przyspieszył groziłaby nam katastrofa komunikacyjna, skończy się na wymianie całego torowiska od nowa, nie wyobrażam sobie żeby te spawy długo wytrzymały...
@&@
2018-01-10 10:40:51
Czego by się Energopol nie dotknął, to kicha. Z przerażeniem patrzę na ich działania na przebudowywanym odcinku autostrady.
Kolejny wałek!
2018-01-10 10:20:07
Tylko CBA i prokurator!!!!
SST
2018-01-10 10:18:15
SST DZIECKO(NIE)SZCZĘŚCIA SUPER PREZYDENTA K!!! POMIJAM ZE POWINNO JUZ CO NAJMNIEJ KILKU OFICJELI ODPOWIEDZIALNYCH ZA ODBIORY I WYKONAWCY Z ENERGOPOLU( JEDNA Z NAJ MNIEJ RZETELNYCH FIRM W RANKINGU) DAWNO GNIĆ W WIĘZIENIU ZA TĄ TANDETE TO JEZELI NAWET CIENIASOM Z TEJ OSTATNIEJ FIRMY UDA SIE POŁATAĆ TE SZYNY TO JAK TO WYGLĄDA???? TYLE KASY UTOPIONE A PREZYDENT K.ROBI NADAL TAKIMI FIRMAMI JAK ENERGOPOL EUROWIA(BUBEL JAGIELLOŃSKA) ZA CHWILE KAWALEK BOGUSŁAWA.PYTANIE NASÓWA SIE SAMO...ZA CO TE FIRBY POWIELAJĄ SWOJE BUBLE????
Janusz
2018-01-10 09:53:49
Ciekawe czy ta oczywista fuszerka nie podlega określeniu "AFERA"?

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA