Piątek, 22 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Torowiska wciąż w naprawie [GALERIA]

Data publikacji: 13 lutego 2018 r. 21:36
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:03
Torowiska wciąż w naprawie
 

Mimo wcześniejszych (sprzed kilku miesięcy) zapowiedzi przedstawicieli Tramwajów Szczecińskich roboty przy naprawach nowych torów na ulicach Energetyków i Gdańskiej nie zakończyły się w 2017 roku. Wygląd torowisk od mostu Długiego po pętlę na Basenie Górniczym wskazuje, że jeszcze sporo czasu upłynie, zanim firma Energopol-Szczecin SA, która była wykonawcą inwestycji, upora się z tym zadaniem.

Według już noworocznych deklaracji przedstawicieli Energopolu, tych sprzed kilku tygodni, finał robót miał nastąpić do końca stycznia. Padały jednak i zastrzeżenia, że to zależeć też będzie od pogody. I ich scenariusz się sprawdził. Jak nie deszcz, to znów mrozy skutecznie - jak dotąd - opóźniają ukończenie robót, które trwają już ponad pół roku. 

„Odkrywki”, wypełnione prowizorycznie drewnianymi podkładami i deskami mocowanymi klinami, są nadal w miejscach na odcinkach, w których nowe szyny popękały zimą na przełomie lat 2015/2016, nawet nie po pół roku od oddania ich do eksploatacji. Największe ich nagromadzenie aktualnie do "podziwiania" jest w rejonie mostu Portowego nad Parnicą. W sumie z takimi "wypełniaczami" odkrywek i w różnym stanie zaawansowania napraw w tych miejscach, gdzie po skuciu nawierzchni ta wciąż czeka na naprawę, doliczyliśmy się w minioną niedzielę 74. Do tego dochodzi kilkanaście miejsc z rozrytą nawierzchnią na fragmentach torowisk, gdzie te wysypane są tłuczniem.  

Przypomnijmy, że firma Energopol-Szczecin SA, generalny wykonawca wymiany na nowe tych torowisk, przystąpiła do powtórnych napraw kilka miesięcy temu, jeszcze latem 2017 roku. Dokładnie od sierpnia. Roboty w torowiskach na ulicach Energetyków i Gdańskiej i w obrębie pętli na Basenie Górniczym prowadzi na własny koszt w ramach gwarancji. ©℗

(MIR)

Fot. Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

mikolaj
2018-02-14 12:18:09
wszyscy won z krzystkiem na czele
SromotnikBezwstydny
2018-02-14 10:49:17
To już dwa lata jak ENERGOPOL podpiera kołkami i szwejsuje, lutuje i betonuje nowe torowisko... W tym czasie już TA "firma" zajęła się fuszerowaniem roboty na Sce w kierunku Kołobrzegu oraz podjęła się zbudowania tunelu podwodnego na wyspę Uznam... A szczecińscy prokuratorzy świętują a to śledzika, a to walentynki jak i reszta parafian...
hyt
2018-02-14 10:46:20
ZGADZA SIE TAK USTAWIONY JEST ROZKLAD I TO PRZEZ JEDNEGO mądrego!!! a Energopol robi kolejna tandete!! sam widzialem bo pracuje w nocy.Spawali szyny na grande aby bylo szybko.Z jakiegos busika zwykla spawareczka transformatorowa z agregatu na wozie a potem szlifierka reczna oszlifowali i jest GIT!!!!😂😂😂😂
ale jaja
2018-02-14 09:48:39
aby do wiosny
@Nowy
2018-02-14 09:39:16
Jeżeli jest naprawdę jak napisałeś, że ZDiTM układając rozkład bierze "na dzień dobry" prędkość przelotową 70 km/h to już jest chyba przestępstwo. KM powinna poruszać się z prędkością max. 50km/h, a możliwą "nadwyżkę" należy zostawić tylko na sytuacje awaryjne. A z tymi szynami to chyba nie jest aż tak źle jak się próbuje wmówić. To nie są pęknięcia pionowe rozdzielające szynę na dwie części. Tam nie ma zapaści podbudowy toru, czyli szyny nie są zapadnięte w pionie, ani też nie są powyginane w poziomie. To torowisko nie ma stanu torowiska np.: Narutowicza / Potulickiej sprzed remontu. Natomiast stała jego eksploatacja bez zrobienia stosownych napraw tych "pustych" spawów może w niedalekiej przyszłości doprowadzić do zdecydowanie szybszego jego zużycia, które prawidłowo powinno pojawić się dopiero np.: za lat 30. I jeszcze jedno, oby w tych miejscach, które są naprawione torowisko najszybciej się nie zapadło, bo przy wymianie tych kawałków szyn naruszono na pewno podbudowę, a czy później sumiennie uzupełniono/wypełniono?
@&@
2018-02-14 08:09:48
Jak widzę "działania" Energopolu na S6, to zbiera mi się na wymioty...
robbi
2018-02-14 07:20:47
Brak słów na to wszystko!
Stary
2018-02-14 07:01:57
Czy to nie pora na prokuratora? 231KK za brak należytego nadzoru to jeden z pierwszych zarzutów jaki powinien się tu pojawić.
tram
2018-02-14 06:49:09
I co z tego, skoro ta firma ma odwagę stawać do kolejnych przetargów i mało tego...wygrywa je ;)
Nowy
2018-02-13 22:01:45
Zastanawia mnie tylko jedna rzecz dlaczego przy tak złym stanie torowiska i wbrew obowiązującym przepisom ruchu drogowego zditm stworzył rozkład jazdy dla lini 2,7,8 na tym odcinku na prędkość przelotwą 70 km/h.Przy próbie przejechania tego odcinka prędkością 50km/h wszystkie kursy będą opóżnione .Czy musi się stać tragedia żeby ktoś to zmienił ale wtedy oczywiście nie będzie winnych

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA