Wtorek, 24 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Telefon dla pacjentów

Data publikacji: 13 listopada 2018 r. 16:02
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:24
Telefon dla pacjentów
 

W wtorek (13 listopada) w całym kraju, we wszystkich oddziałach wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia, ruszyła bezpłatna, ogólnopolska Telefoniczna Informacja Pacjenta – jeden wspólny numer telefonu dla Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta. Pod numerem 800 190 590 można się dowiedzieć m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta czy też jakich formalności należy dopełnić by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego.

To dotychczasowy numer bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. Obecnie TIP - Telefoniczna Informacja Pacjenta, obsługiwana jest przez kilkudziesięciu pracowników oddziałów wojewódzkich Funduszu oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

Nowy jednolity numer w całym kraju zastępuje kilkanaście numerów funkcjonujących do tej pory w oddziałach wojewódzkich Funduszu. Ma on gwarantować uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce.

Tylko w 2017 roku infolinie NFZ obsługiwały ok. 40 tysięcy połączeń miesięcznie. Z kolei liczba udzielonych porad dzięki infolinii Rzecznika Praw Pacjenta od momentu powstania urzędu (10 lat) przekroczyła 338 tys.

Jeden wspólny numer dla całego kraju to pierwszy etap wprowadzanych zmian.

- Nowa idea call center w NFZ wykracza daleko poza samo informowanie - informuje NFZ. - Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem, na wzór brytyjskiego NHS - narodowego ubezpieczyciela, pozwoli na uzyskanie prostych porad medycznych.

(a)

Fot. Pexels

REKLAMA
REKLAMA

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA