Piątek, 27 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Tak będzie wyglądał remont Trasy Zamkowej

Data publikacji: 07 sierpnia 2024 r. 21:10
Ostatnia aktualizacja: 09 sierpnia 2024 r. 00:21
Tak będzie wyglądał remont Trasy Zamkowej
Fot. Dariusz Gorajski  

- Remont Trasy Zamkowej to nie będzie tylko wymiana nawierzchni, jak się wielu osobom wydaje - przekazuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji. Pracami remontowymi nitki wyjazdowej Trasy Zamkowej objętych będzie wiele elementów.

Trasa Zamkowa to jeden z głównych szlaków komunikacyjnych, który łączy prawy i lewy brzeg Szczecina. Aby jego stan nie ulegał pogorszeniu, wymagane jest przeprowadzenie wieloetapowego i skomplikowanego procesu remontowego. Harmonogram prac zakłada wykonanie inwestycji w ciągu 24 miesięcy.

- Tak długi czas przeznaczony na realizację zadania wynika z ilości i poziomu skomplikowania zaplanowanych do realizacji prac, oraz przede wszystkim z wymogu związanego z koniecznością zachowania przejezdności w trakcie ich realizacji - podkreśla Piotr Zieliński. - Prace związane z remontem nitki wyjazdowej Trasy Zamkowej obejmować będą wiele elementów.

Naprawione zostaną lokalne ubytki zaprawami betonu polimerowo-cementowymi i zaprawami cementowo‐epoksydowymi, wykonana będzie iniekcja ciśnieniowa rys i spękań przy użyciu żywic epoksydowych. Zrobione zostaną zabezpieczanie antykorozyjne poprzez nałożenie płynnego inhibitora na powierzchnie betonowe. Wymienione kapy chodnikowe razem z krawężnikami i gzymsami. Zaplanowano usunięcie korozji z przęseł stalowych obiektu oraz wykonanie nowej izolacji płyty pomostu. Naprawione zostaną wnęki dylatacyjne. Wykonana będzie warstwa reprofilacyjna góry pomostu w miejscu istniejącej warstwy wyrównawczej z betonu niezbrojonego. Skorodowane zbrojenie zostanie wypiaskowane, w razie konieczności uzupełnione i zabezpieczone przed korozją. Będą też naprawione schody – istniejące stopnie i spoczniki rozebrane i wykonane na nowo. Wymienione zostaną płyty przejściowe obiektu.

Do wymiany są takie elementy jak dylatacje, balustrady, bariery ochronne, deski gzymsowe. Konserwację przejdą łożyska obiektu. Mają być zainstalowane nowe elementy odwodnienia – wpusty, sączki, dreny oraz kolektory zbierające wodę deszczową. Przewidziano też wymianę instalacji oświetlenia ulicznego i zamontowanie nowych słupów oraz opraw.

W ramach prac związanych z nawierzchnią jezdni obiektu zaplanowano ułożenie izolacji z mieszanki mineralno-asfaltowej, warstwy wyrównawczej z betonu asfaltowego, warstwy wiążącej z betonu asfaltowego, warstwy ścieranej z mieszanki mastyksowo-grysowej. 

Najistotniejszą kwestią podczas planowanego remontu Trasy Zamkowej będzie utrzymanie ruchu. Obiekt znajduje się w ciągu drogi wojewódzkiej 115. To szlak komunikacyjny, którym codziennie tysiące osób przemieszcza się w kierunku prawobrzeża.

- Dlatego też prace remontowe podzielono na etapy, dzięki czemu w każdym z etapów robót, dla pojazdów wyjeżdżających z centrum miasta dostępne będą minimalnie dwa pasy ruchu. Prace remontowe mogłyby trwać krócej. Wymagałoby to jednak całkowitego zamknięcia obiektu dla ruchu - informuje Piotr Zieliński. 

Przetarg na realizację inwestycji trwa. Termin składania ofert mija 23 sierpnia. Nadzór sprawuje spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie. Zadanie dofinansowane jest ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład.

(as)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@Jacek
2024-08-09 10:40:22
Chyba się naćpałeś.
@KM53
2024-08-09 09:56:28
Ogarnij się ! Chodzi o remont nitki wyjazdowej. Remontowano kilka lat temu nitkę wjazdową. Och! Pisowskie trole nie potrafią przeczytać nawet prostego tekstu.
zobaczycie
2024-08-08 20:19:22
Żeby wyjechać z miasta, będziemy przez trzy lata gonić na Kołbaskowo.
KM53
2024-08-08 16:13:00
Przecież Trasa Zamkowa miała niedawno całkowicie remontowaną nawierzchnię. I co ? Znowu się sypie i trzeba remontować od nowa ? To kogo Miasto wybiera na wykonawcę tych robót. To jest taka sama chryja jak z torami tramwajowymi do Zdrojów. Wszędzie partactwo opłacane z naszych pieniędzy.
TZ.
2024-08-08 13:20:40
Czyli mamy przed sobą trzy lata nieustannych korków przy wjeździe do Szczecina!
nowy most !
2024-08-08 08:19:45
Odłożyć remont , zbudować nowy most i po oddaniu nowego mostu do użytku , remontować stary . Zwłaszcza ,że budowa nowych osiedli na Kępie Parnickiej dobiega końca . Pojawią się kilka tysięcy dodatkowych samochodów , które będą przekraczały rzekę. Nie rozumiem dlaczego osoby dające pozwolenie na budowę takiej ilości mieszkań na Kępie Parnickiej dopuściły do takiej sytuacji. UM ponosi pełną odpowiedzialność za korki w godzinach szczytu , które będą się tworzyły w okolicy Energetyków.
Jacek
2024-08-08 08:16:15
Koniecznie należy rozpocząć prace zanim skończy się remont Kolumba, Powstańców Wielkopolskich. Nie można przegapić takiej okazji. Do tego należy skorelować to z jakimś bieżącym remoncikiem Mostu Długiego i wymianą nawierzchni na Mieszka I. Musi się udać! To nasza tradycja!
ale
2024-08-08 07:27:19
Już czas na Most Kłodny.
ryba
2024-08-08 00:25:16
a Krygiera nadal nie ma 2 pasów podobnie jak 2 mostów na Dziewokliczu i Podjuchach. Ponadto jakoś nie moge odnaleźć tych estakad nad ul Granitową
nowy most
2024-08-07 22:32:13
to już lepiej zacząć budować nowy most.
Adam
2024-08-07 21:20:06
A czy nakładka ścieralna będzie kładziona metodą bezszwową ?

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA