Wizualizacje projektu torowiska tramwajów do CH Ster
Wizualizacja: BPK Sp. z o.o. Poznań
W 2021 r. powinniśmy dojechać tramwajem do granicy miasta na Gumieńcach. Prace budowlane mają się rozpocząć w roku przyszłym, a projekt inwestycji konsultowany był z mieszkańcami. Miasto ogłosiło właśnie przetarg, który ma wyłonić inżyniera kontraktu.
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług związanych z zarządzeniem, koordynacją, kontrolą, nadzorem i rozliczeniem przy realizacji prac budowlanych w ramach inwestycji pn. „Budowa torowiska do nowej pętli tramwajowej Mierzyn (przy CH Ster)” w Szczecinie.
Chodzi o budowę drugiego toru od ronda Gierosa, przebudowę istniejącego toru i budowę torowiska od skrzyżowania z ul. Kwiatową do nowej pętli autobusowo-tramwajowej na granicy Szczecina i Mierzyna.
Zainteresowani wykonawcy mają czas na składanie ofert do 18 października. Przy ocenie pod uwagę brane będzie doświadczenie inżyniera rezydenta oraz inspektora nadzoru robót torowych (po 20 proc.) i cena (60 proc.)
Inżynier będzie wykonywał swoje obowiązki od dnia podpisania umowy przez cały okres realizacji robót przez wykonawcę prac budowlanych i rozliczenia końcowego kontraktu do dnia złożenia raportu końcowego, lecz nie później niż do 10 grudnia 2021 r.
Na zdjęciu: Wizualizacje projektu torowiska tramwajów do CH Ster
Wizualizacja: BPK Sp. z o.o. Poznań
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Alicja
2018-09-14 14:02:30
Panie mieszkaniec Gumieniec, czyżby się Panu argumenty skończyły, dlatego się Pan denerwuje. Nie piszę głupot, tylko odpowiadam rzeczowo na Pana argumenty. Przecież to Pan napisał, "Alicja, życzę ci kolejnych 42 lat chodzenia na zdrowych nogach, np. bez niesienia na rękach chorego dziecka do „pobliskiej” pętli ok. 1 km, lub kuśtykania w gipsie, gdy nie masz samochodu". Nie jestem okazem zdrowia, ale nigdy nie chciałam za argumenty litości i nigdy nie bazowałam na uczuciach. Tak, nadal podtrzymuję swoją opinię, że inwestycja jest w tym momencie ekonomicznie zbędna, ponieważ Szczecin, to nie tylko ta sporna pętla. Dla zrozumienia jednak idei wydawania pieniędzy mieszkańców potrzebuję argumentów rzeczowych, czyli ekonomicznej analizy tej inwestycji, a nie tylko bazowania na uczuciach. No chyba, że uderzyłam przy okazji w czuły punkt, czyli - wybory i odgrzewany temat pętli. A to, to już zupełnie inna bajka. Życzę miłego dnia i pokoju na świecie.
mieszkaniec Gumieniec
2018-09-14 13:31:47
Alicja opamiętaj się i skończ pisać głupoty. Mówimy o inwestycji na Gumieńcach a nie sytuacji mieszkańców wiosek w Polsce. Ja też sobie życzę pokoju na świecie :)
Alicja
2018-09-14 13:01:25
Argumenty w stylu noszenie chorego dziecka na rękach, kuśtykanie w gipsie itp. do mnie nie docierają. To co mają powiedzieć mieszkańcy wiosek w Polsce? Dla mnie to żadne argumenty ekonomiczne tak potężnej inwestycji w chwili, gdy są poważniejsze inwestycje do zrealizowania. Łatwo się decyduje, gdy nie wydaje się swoich ciężko zarobionych pieniędzy. Wybory i temat tej spornej pętli znów powrócił. Korzystam z pętli na Gumieńcach i nie widziałam noszenia chorych dzieci na rękach, nie widziałam za wielu kuśtykających w gipsie. Może raz czy dwa razy przez te lata spotkałam osobę z nogą w gipsie, ale nie wiem czy przeszła kilometr czy może 100 metrów.
m.in. do Czyli
2018-09-14 12:39:40
O ile dobrze pamiętam, to zbudowanie pętli właśnie przy budującym się Sterze zaprzepaścił niejaki (już śp.) pan Jurczyk - miasto podobno wówczas miało partycypować w połowie kosztów. Ale było, minęło. Myślę, że po oddaniu tej pętli tramwajowej linie autobusowe też zmienią swój przebieg - skrócą się. A jeśli chodzi o pętlę przy Kwiatowej to przyda się na pewno w okresie około Wszystkich Świętych. „Dodatki” w ogóle nie muszą docierać do nowej pętli na skraju miasta. Tam będzie 8 i 10.
mieszkaniec Gumieniec do Czyli
2018-09-14 12:13:19
Taki jest plan, że pojedzie jedna z linii.
Alicja, życzę ci kolejnych 42 lat chodzenia na zdrowych nogach, np. bez niesienia na rękach chorego dziecka do „pobliskiej” pętli ok. 1 km, lub kuśtykania w gipsie, gdy nie masz samochodu. Zapewniam cię, że wielu tych młodych chce się przesiąść (tak deklarowali na konsultacjach), po za tym wiecznie młodzi nie będą a ich dzieci dorosną i nie będą chcieli być wożeni przez rodziców. Na Krzekowo już dość jeździ tramwajów i autobusów. A na 26 Kwietnia nie mieszkają zmotoryzowani ludzie?
@mieszkaniec Gumieniec
2018-09-14 11:38:51
"Bezrzecze (niem. Brunn) – część miasta Szczecina na osiedlu Krzekowo-Bezrzecze, położone przy granicy miasta z gminą Dobra sąsiadujące z wsią o tej samej nazwie zwaną potocznie Bezrzeczem Górnym". Proponuję najpierw zapoznać się z topografią miasta a dopiero później się wypowiadać. Jestem mieszkanką Gumieniec od 42 lat i przyzwyczaiłam się do pokonywania pewnych tras od pętli na własnych nogach. Nie przeszkadza mi to, natomiast nietrafione inwestycje zawsze mi przeszkadzały, ponieważ są one finansowane również z moich podatków. Poza tym, nie oszukujmy się. Na osiedlach koło Stera mieszkają głównie młodzi zmotoryzowani ludzie i niewielu z nich przesiądzie się na tramwaj. Natomiast uczniowie z tych osiedli do pętli na Gumieńcach (dzielnica Szczecina jak i Bezrzecze) mają około 5 do 10 minut drogi, a uczniowie mieszkający w dzielnicy Szczecina zwanej Bezrzecze niestety takich luksusów już nie mają. Tak nawiasem mówiąc to myślę, że najbardziej potrzebna jest odbudowa ul. Kolumba w Szczecinie aniżeli pętla tramwajowa przy Sterze.
Czyli
2018-09-14 11:37:00
do Stera pojedzie jedna z dwoch linii tramwajowych? Ktos cos wie? Bo chyba nie po to modernizowali petle na Kwiatowej, by ja pozniej wylaczyc?
mieszkaniec Gumieniec
2018-09-14 11:20:54
Alicja, poczekasz tylko 25 lat i też będziesz miała tramwaj na ul. 26 Kwietnia. Widać, że nigdy nie szłaś do Stera z obecnej pętli na Kwiatowej, więc po co jątrzysz. Ktoś ci każe tak pisać czy ci za to płaci, a może masz w tym inny interes. Przyjmij do wiadomości, że inwestycja powstanie i ciesz się razem z mieszkańcami Szczecina, którzy mieszkają w tej części Gumieniec, że oni oraz ich dzieci doczekają się wreszcie cywilizacyjnych warunków dojazdu od Centrum, bez stania w korkach w tramwaju. Tramwaj nie ma być dla sklepu tylko dla ludzi tu mieszkających, a B1 najlepsze interesy robi z przyjezdnymi z Niemiec i nie potrzebuje tramwaju. Tobie ta inwestycja może nic nie przynosi ale nam tak. Przypomnę ci, że Bezrzecze to nie Szczecin a Gumieńce tak.
Podjuchy
2018-09-14 10:33:12
A ja chciałbym zapytać co się dzieje w kwestii ronda na krzyżówce Floriana Krygiera Granitowa. Ludzie nic nie wiedzą
Alicja
2018-09-14 09:33:35
Szkoda kasy na takie przedsięwzięcie. Z pętli na Gumieńce do Stera nie ma nawet 500 metrów. Po co ta inwestycja. Lepiej puściliby tramwaj tak jak był planowany od lat ul. 26 kwietnia w kierunku Bezrzecza ponieważ tam jest pustynia komunikacyjna. W przypadku Gumieniec to jak ktoś już dojedzie do pętli Gumieńce to ma 5 minut do Stera piechotą. To kpina, żeby zabierać się za taką inwestycję nic nie przynoszącą. No, chyba, że B1 ma w tym interes i jeśli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę... . Poza tym proszę nie pisać pętla Mierzyn, bo inwestycja nie ma nic wspólnego z Mierzynem, poza faktem, że będzie się znajdowała niedaleko tabliczki z napisem Mierzyn i tyle.
@Smiechu warte
2018-09-14 09:23:35
Roboty drogowe to pewnie będą trwać 12 - 14 miesięcy, ale za nim do tego dojdzie to jeszcze duuużo wody w Odrze przepłynie. A trzeba jednak zauważyć, że trochę "przeróbek" będzie od ronda Gierosa do Kwiatowej. Nie mówiąc już, że pewnie pójdą kolejne drzewa pod topór.
wizualizacja
2018-09-14 09:02:48
cos ta wizualizacja na foto 4 jest niescisla i rozmywa zie z obecna linia skrzyzowania. Ktos tam nie za bardzo dolozyl staran a kasa poszla hehe. No i chyba trzeba bedzie kladke wybudowac. Krzystek kalesoniarzu zwroc uwage na to.
Z
2018-09-14 07:27:17
Dlaczego Mierzyn??? Petla Gumience powinno byc, ludzie przywykna.
Smiechu warte
2018-09-14 02:53:33
Dwa lata taki kawalek.
Hehe
2018-09-13 21:26:24
Niedawno Mieszkaniec Gumieniec jęczał że projekt został zapomniany, a tu proszę
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.