Znamy autora zwycięskiego pomysłu na projekt i wykonie szczecińskiego gadżetu. Żegluga Szczecińska – organizator konkursu – wybrała z 19 propozycji nowych miejskich upominków.
Wybrany przez komisję konkursową projekt trafi do sprzedaży w miejskich Centrach Informacji Turystycznej w pierwszej połowie czerwca. Będzie to szczecińska gra w kółko i krzyżyk. Wykonana z tworzywa sztucznego plansza jest w kolorach nawiązujących do wizji floating garden. Barwy pionków, a więc krzyżyków i kółek, także są szczecinianom dobrze znane. Całość zdobi znak marki i wizerunek filharmonii. Elementy zapakowane są w kartonowe pudełko, które po rozerwaniu samo w sobie także jest planszą do gry. Koszt produkcji jednej sztuki gadżetu został określony przez pomysłodawców na 15 zł. Cena, za którą będzie można nabyć grę, będzie - jak informuje Tomasz Owsik-Kozłowski, rzecznik prasowy miasta ds. żeglarstwa i turystyki - nieznacznie wyższa.
Komisja konkursowa doceniła w propozycji szczecińskiej firmy Dekostall spójność projektu z wizją miasta, estetykę wykonania, użyteczność i kreatywność. Projekt zdobył łącznie 205 na 210 możliwych do uzyskania punktów. Drugi w kolejności pomysł zdobył tylko jeden punkt mniej. Był nim ekologiczny szkicownik, którego przednia i tylna okładka zrobiona była z jednego kawałka drewna wyginającego się dzięki specjalnym nacięciom. Niewykluczone, że ten pomysł uda się – już poza konkursem – także wprowadzić do sprzedaży.
- Pozostałe projekty uzyskały od 79 do 171 punktów - dodaje T. Owsik-Kozłowski. - Znalazły się wśród nich m.in. zakładki do książek, kartki 3D, otwieracze do butelek, bawełniane torby i plecaki, organizery na dokumenty, pierniki, filcowe podkładki, bidony, drewniane pocztówki magnetyczne, sadzonka róży i… szczecińska atmosfera w puszce. Jeden pomysł został zdyskwalifikowany z powodu niespełnienia wymogów formalnych.
Wyboru dokonała komisja konkursowa, w skład której weszli pracownicy Żeglugi Szczecińskiej i Urzędu Miasta Szczecin odpowiedzialni za promocję i realizację zadań o charakterze turystycznym. Kolejnym krokiem będzie zawarcie z autorem najlepszej pracy konkursowej umowy na dostawę 2000 sztuk gadżetów promocyjnych na warunkach określonych w odrębnej umowie.