Sobota, 23 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Szczeciński węzeł Głębokie. Oferentów trzech, najtańszy Strabag

Data publikacji: 31 października 2019 r. 14:55
Ostatnia aktualizacja: 01 listopada 2019 r. 09:12
Szczeciński węzeł Głębokie. Oferentów trzech, najtańszy Strabag
 

Trzy firmy stanęły do rywalizacji o kontrakt na budowę węzła przesiadkowego na szczecińskim osiedlu Głębokie u zbiegu al. Wojska Polskiego z ulicami Miodową, Hieronima Kupczyka i Emila Zegadłowicza w Szczecinie. To pierwsza inwestycja komunikacyjno-drogowa, jaką w imieniu gminy ma zrealizować powołana do tego typu zadań specjalna komunalna spółka celowa Szczecińskie Inwestycje Miejskie.

W przedłużonym o kilka dni, do piątku (31.10.) terminie swoje oferty złożyły Budimex S.A. z Warszawy (całe to to przedsięwzięcie wycenił najdrożej, bo na  83 556 412,89 zł), konsorcjum polsko-hiszpańskich spółek Roverpol z Warszawy i -Rover Infraestructuras SA z Walencji (wynagrodzenie skalkulowało na 77 367 000 zł) oraz pruszkowski Strabag (podał cenę 65 808 473,15 zł). W pozostałych kryteriach, branych pod uwagę przy weryfikacji i ocenie ofert, wszystkie zainteresowane podmioty zaproponowały udzielenie okresu gwarancji i rękojmi na wykonane przez siebie roboty na 6 lat i zadeklarowały, że gotowe są do zapłaty po 10 tys. zł brutto za każdy dzień ewentualnego opóźnienia w realizacji zadania z winy wykonawcy.

Na sfinansowanie tego zadania spółka SIM ma zabezpieczone 63 901 179,00 zł brutto. Złożone oferty będą teraz analizowane. Projekt objęty będzie dofinansowaniem w ramach Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego.

Jaki będzie węzeł przesiadkowy Głębokie?

Inwestycja zakłada budowę nowej pętli tramwajowo-autobusowej z peronami tramwajowo-autobusowymi door to door (drzwi w drzwi), miejscami postojowymi kiss&ride, stanowiskami do postoju taksówek, parkingiem rowerowym, stanowiskiem wypożyczalni roweru miejskiego. Na terenie pętli zamontowanych zostanie 8 dwustronnych wiat przystankowych oraz elementy małej architektury takie jak m.in. ławki, przysiadki i kosze na śmieci. Na nowej pętli powstanie budynek socjalny z poczekalnią dla pasażerów. Węzeł zostanie wyposażony w system informacji pasażerskiej oraz system zasilania telefonów komórkowych, działający dzięki montażowi paneli słonecznych.

W ramach przebudowy na skrzyżowaniu al. Wojska Polskiego z ulicami Emila Zegadłowicza, ul. Hieronima Kupczyka i Miodową urządzone zostanie czterowlotowe rondo turbinowe. Inwestycja obejmie również budowę parkingu z zachowaniem walorów parkingu leśnego i okolicznego drzewostanu. Prace obejmą budowę nowego oświetlenia, kanalizacji deszczowej oraz przebudowę pozostałych instalacji podziemnych.

Przebudowa alei Wojska Polskiego

Projekt jednocześnie obejmuje przebudowę odcinka samej al. Wojska Polskiego w Szczecinie. Przewiduje on 2 jezdnie po 2 pasy ruchu w każdym kierunku. Po stronie zachodniej znajdzie się wydzielony ciąg pieszo-rowerowy, oddzielony od jezdni pasem zieleni o szerokości 3 m. Na ul. Emila Zegadłowicza będzie miała jezdnię o szerokości 7 m (2 x 3,5 m) na odcinku od skrzyżowania al. Wojska Polskiego do skrzyżowania z ul. Kąpieliskową na długości ok. 300 m. Wykonane zostanie także włączenie do nowego układu drogowego ul. Kąpieliskowej. Po stornie zachodniej zaprojektowano pomiędzy krawędzią jezdni i ogrodzeniem kąpieliska Głębokie ścieżkę rowerową dwukierunkową o szerokości 2,5 m i chodnik o szerokości 2,25 m. Zmodernizowany zostanie odcinek ul. Miodowej  w zakresie niezbędnym do bezkolizyjnego jej włączenia w nowe skrzyżowanie z rondem turbinowym oraz wjazdem na pętlę. Ponadto wzdłuż ul. Miodowej, między istniejącym budynkiem restauracji i przyszłą  pętlą tramwajowo-autobusową, pojawi się dodatkowo pas ścieżki rowerowej o szerokości 2 m z włączeniem do układu dróg leśnych. W pobliżu skrzyżowania wykonany zostanie wlot na układ ścieżek rowerowych z jezdni ul. Miodowej. Przebudowana zostanie również ul. Hieronima Kupczyka, biegnąca wzdłuż jeziora i łącząca Szczecin z terenami sąsiedniej gminy Dobra, na odcinku ponad 1,8 km. Tam urządzona ma być nowa jezdnia o szerokości 6 m (2 x 3 m) z ciągami pieszo-rowerowymi i ścieżką rowerową.

Na wykonanie wszystkich prac przyszły wykonawca będzie mieć 24 miesiące od dnia podpisania z nim umowy. ©℗


Tekst i fot. Mirosław WINCONEK

Wizualizacja: UM Szczecin

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Grażka
2019-11-01 07:32:17
Znakiem tego od Głębokiego do kasyna ma być dobudowany drugi pas?
Leopolis
2019-10-31 23:43:04
Strabag to austriacka firma a nie z Pruszkowa.W Pruszkowie jest tylko polska filia.
Wreszcie coś ruszyło.
2019-10-31 19:56:48
Wreszcie coś ruszyło. Niestety, jeszcze najmniej 2 lata będą korki.
Ano
2019-10-31 19:04:21
Spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie istnieje chyba już prawie rok a dopiero pierwsza inwestycja - dobra średnia hihi
ad. Viola
2019-10-31 19:00:57
A szefem spółki "Szczecińskie Inwestycje Miejskie" jest pani z urzędu. ...teraz za większe pieniądze robi to samo.
Viola
2019-10-31 17:04:13
"w imieniu gminy ma zrealizować powołana do tego typu zadań specjalna komunalna spółka celowa Szczecińskie Inwestycje Miejskie" - ostatnia kadencja, czas kosić "kapustę". Celowo zlikwidowano Wydział Inwestycji Miejskich.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA