Sobota 04 grudnia 2021r. 
REKLAMA

Węzeł Głębokie coraz bliżej

Data publikacji: 2019-09-14 10:43
Ostatnia aktualizacja: 2019-09-14 20:59
Węzeł Głębokie coraz bliżej
wizualizacja UM Szczecin  

Budowa nowego węzła przesiadkowego na szczecińskim osiedlu Głębokie przy obecnej pętli będzie pierwszym z przedsięwzięć, za którego realizację będzie odpowiadać specjalnie powołana do roli inwestora zastępczego celowa spółka komunalna Szczecińskie Inwestycje Miejskie. Najwcześniej 21 października 2019 r., o ile nie zostanie zmieniony termin składania ofert, dowiemy się, jakie firmy i za ile będą gotowe się podjąć tego zadania.

Jak poinformował Piotr Zieliński z Centrum Informacji Miasta, zakończyły się prace nad dokumentacją konieczną do uruchomienia procedur wyboru wykonawcy. Wymagane materiały zostały wysłane 9 września do Europejskiego Dziennika Zamówień Publicznych, co oznacza że przetarg powinien być wkrótce oficjalnie ogłoszony. W uchwalonym przez radnych Wieloletnim Programie Rozwoju Szczecina na lata 2019-2023 w najnowszej jego wersji wydatki na tę inwestycję skalkulowane zostały na łączną kwotę 75 731 555 zł.

W ramach tej inwestycji wykonana ma być nowa pętla tramwajowo-autobusowa z peronami dla tramwajów i autobusów urządzonymi na zasadzie „door to door", czyli z możliwością przesiadek w tym samym miejscu bez konieczności przechodzenia z przystanku na przystanek, jak jest to obecnie. Pojawią się miejsca postojowe typu kiss&ride, stanowiska do postoju taksówek, parking rowerowy, stanowisko wypożyczalni roweru miejskiego. Na terenie pętli zamontowanych zostanie 8 dwustronnych wiat przystankowych oraz elementy małej architektury. W obrębie pętli znajdzie się też nowy budynek socjalny z poczekalnią dla pasażerów. Węzeł zostanie wyposażony w System Informacji Pasażerskiej oraz system zasilania telefonów komórkowych przy użyciu paneli słonecznych.

Projekt zakłada jednocześnie przebudowę istniejącego skrzyżowania al. Wojska Polskiego z ulicami Emila Zegadłowicza, Hieronima Kupczyka i Miodową w czterowlotowe rondo turbinowe. Jak zapewniają urzędnicy magistratu, inwestycja obejmie również budowę nowego parkingu z zachowaniem jego walorów jako parkingu leśnego i okolicznego drzewostanu.

Dla odcinka al. Wojska Polskiego w tym rejonie zaprojektowano 2 jezdnie po 2 pasy ruchu w każdym kierunku. Po stronie zachodniej urządzony ma być wydzielony ciąg pieszo-rowerowy, oddzielony od jezdni pasem zieleni o szerokości 3 m.

Na ul. Emila Zegadłowicza zaprojektowano jezdnię o szerokości 7 m (2 x 3,5 m) na około 300-metrowej długości odcinku od jej skrzyżowania z al. Wojska Polskiego do skrzyżowania z ul. Kąpieliskową. Wykonane zostanie tam także włączenie do nowego układu drogowego przy ul. Kąpieliskowej. Po stronie zachodniej pomiędzy krawędzią jezdni i ogrodzeniem kąpieliska „Głębokie” powstać mają ścieżka rowerowa o szerokości 2,5 m i chodnik o szerokości 2,25 m.

Na wysokości przyszłej pętli w nowym kształcie przebudowany również zostanie fragment ul. Miodowej. Między istniejącym tam obecnie budynkiem restauracji i pętlą tramwajowo-autobusową zaprojektowano ścieżkę rowerową o szerokości 2 m z włączeniem do układu dróg leśnych. W pobliżu skrzyżowania wykonany zostanie wlot na układ ścieżek rowerowych z jezdni ul. Miodowej.

Na odcinku ponad 1,8 km w granicach administracyjnych miasta przebudowana ma być biegnącą  w kierunku Wołczkowa i Dobrej ul. Hieronima Kupczyka. Dokumentacja przewiduje budowę jej nowej jezdni o szerokości 6 m (2x3 m), a także ciągu pieszo-rowerowego i ścieżki rowerowej.

Na wykonanie wszystkich robót przyszły wykonawca będzie mieć dwa lata od dnia podpisania umowy.

Mirosław WINCONEK

Wizualizacja UM Szczecin

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Rondo, ok - a co z pieszymi?
2019-09-14 20:26:04
Każdego roku, w sezonie letnim, przejazd przez skrzyżowanie jest "sparaliżowane" Oczywiste jest, że mieszkańcy Szczecina mają prawo do rekreacji na kąpielisku Głębokie, (a kierowcy do swobodnego przejazdu przez skrzyżowanie :-)). Może lokalne władze w końcu by to zrozumiały. Już rok temu poddałem pomysł (wzorując się na sprawdzonych rozwiązaniach stosowanych w innych (sąsiednich) państwach (Dania, Holandia, Niemcy itp, itd...) gdzie w takich przypadkach ruch pieszych przenoszony jest konstrukcją (kładką - w rodzaju parasola) wzniesioną nad skrzyżowaniem, rondem (stanowiąc również ciekawy element w zagospodarowaniu okolicy). Wybiegnijmy z architekturą w przyszłość, a nie trzymajmy się schematów, które się niestety, w zbyt wielu przypadkach, nie sprawdzają. miłośnik Szczecina
Zenon
2019-09-14 17:28:13
A dojazd do największego pracodawcy w rwgionie to którędy ma się odbywać? Najlepiej Police odciąć od reszty świata, bo po co one komu. Banda bezmózgów.
@skorpionjk
2019-09-14 16:52:16
w rzeczy samej panie dzieju. na Warszewie jest ok. nowa droga przez poligon dużo by dała. Szafera poszerzą, to jak zalazł, ominie Bezrzecze. no ale wisz pan ... w przyszłej pięciolatce
skorpionjk
2019-09-14 14:47:01
A ja jeszcze raz. Dopóki nie ruszy d..y Krzystek z Derą (wójt Dobrej) w sprawie alternatywnej drogi z Wołczkowa częściowo przez teren wojska (ponoć jest ich wstępna zgoda), to żadne nawet dwu turbinowe ronda nie pomogą. A Koralowa i Modra już po prostu się rozsypały, bo Krzystek mimo że to jego ulice ma to w głębokim poważaniu.
Damian
2019-09-14 12:40:31
Porażka. Mam nadzieję że rondo będzie ze światłami. No bo jak inaczej? Powodzenia latem projektanci.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA