Basen, znaczy dużo wody. Szczeciński Basen Górniczy z pętlą tramwajowo-autobusową po kapitalnej przebudowie spełnia te kryteria idealnie, włącznie z nowymi jezdniami i chodnikami, nawet tymi pod kolorowymi wiatami. Nie tylko zresztą on, ale również odcinki nowego tramwajowego szlaku z Międzyodrza do centrum miasta.
Pisaliśmy o tym jeszcze przed oddaniem do użytku torowisk w połowie sierpnia 2015 roku. Pisaliśmy ponownie kilka miesięcy temu, w lutym. Mamy połowę czerwca i kolejne ulewne deszcze, jak właśnie w piątek od rana po raz kolejny bezlitośnie obnażają fuszerkę. Szczeciński tramwaj wodny ma się dobrze.
Deszcz w naszym klimacie w realiach szczecińskich najnowszych inwestycji komunikacyjnych okazuje się bezlitosny dla inwestora, autorów dokumentacji projektowej, nadzoru inwestorskiego i generalnego wykonawcy dzieła. Dzieło to - przypomnijmy - kosztowało prawie 80 mln zł, nie licząc kilkumiesięcznego poślizgu. Odebrane od Energopolu Szczecin SA, generalnego wykonawcy inwestycji, a oddane do użytku w świetle kamer i fleszy aparatów, idealnie – niestety – wpisało się i wciąż się wpisuje w lansowaną z żelazną konsekwencją markę Szczecina jako miasta pływających ogrodów.
Obraz jak po powodzi. Szyny tramwajowe torów do objazdu i postoju składów na pętli Basen Górniczy zalane do tego stopnia, że ich fragmentów nawet nie sposób dostrzec. Kałuże przy rozjazdach i zwrotnicach, zastoiny w wielu miejscach wzdłuż szyn i w międzytorzach z nakładką z asfaltu. Tafle wody, w których odbijają się konstrukcje wiat na jezdniach przy dojazdach do przystanków i wyjazdach z peronów dla autobusów. Kałuże w świeżutko ułożonych z płytek chodnikach. To na pętli Basen Górniczy.
Okazuje się, że nawet na placu manewrowym dla autobusów na Basenie Górniczym, urządzonym pośrodku pętli, deszczówka z dróg dojazdowych nie jest w stanie spłynąć do pobliskich studzienek. I tam tworzą się w nawierzchni bajora i zastoiny. Mimo spadku terenu, bo wyspa jest nieco wyniesiona ponad poziom miejsc, gdzie znajdują się wpusty kanalizacji przeznaczone właśnie do odbioru nadmiaru wody. Studzienek kilka jest, i owszem. Naprawdę solidne. Tylko co z tego, skoro nie odbierają wody opadowej.
Jadąc w kierunku centrum na całej szerokości przejścia dla pieszych, które wiedzie do nowiutkiego przystanku przy skrzyżowaniu ul. Gdańskiej z ul. Kępa Parnicka (o nazwie Port Centralny na żądanie) kolejne jedno wielkie rozlewisko, a wręcz torowe bagienko. Tak wzdłuż skrajnego lewego pasa jezdni, jak i od strony peronu, przy którym zatrzymują się tramwaje. Tylko do piątkowego przedpołudnia pracownicy zaplecza utrzymania infrastruktury spółki Tramwaje Szczecińskie wozem asenizacyjnym zdążyli wypompować tylko z tego jednego rozlewiska i spuścić w kanał zawartość dziewięciu cystern.
Na zdjęciach: opłakany widok Basenu Górniczego po przebudowie i wymienionego torowiska w ul. Gdańskiej w piątkowy deszczowy poranek.
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Czego się spodziewaliście ?
2016-06-20 22:06:27
Krzystek robi sobie sesję zdjęciową wyłacznie odtrąbiając sukces. W przypadku porażki chowa głowę w piasek. Struś jak nic !
Szczeciński
2016-06-18 18:40:28
Rączka rączkę myje , a kasa w łapkę idzie jak trzeba . Tab
Było jest i będzie.
pasbus
2016-06-18 17:30:50
może wreszcie SWINGI ZOSTAŁY umyte od spodu, bo w zajezdni nawet "kierownik" nie dba o to, dla niego najważniejsza jest inwigilacja pracowników, (monitoring w ręku debila) debilizm nie zna granic!!!
jola
2016-06-18 10:48:33
Ojej. Identycznie wygląda MODRA przy sklepie ogrodniczym, żeby przejść trzeba się wspiąć po płocie! Tak było wczoraj, kiedy intensywnie lało!
tylko pytam...
2016-06-18 09:35:31
Rok temu i zima tez Kurier informował o podobnych zalaniach tego tramwajowiska i Basenu Górniczego.
WŁADZA ma krytykę prasową i obywatelską w sempiterni(czyli w du.pie).
Zatem pytam, czy TA WŁADZA jest dla siebie czy dla społeczeństwa?
Dlaczego przez rok nie usunięto fuszerek???Czy magistrackie pie*dzistołki tak głęboko siedzą w kieszeniach różnych ENERGOPOLI itp. ???
tylko pytam...
Nie dla nielegalnych opłat w SPP w Szczecinie - FACEBOOK
2016-06-18 07:45:47
Nie dla nielegalnych opłat w SPP w Szczecinie
- FACEBOOK
xxx
2016-06-17 23:53:00
A co na to Piotrek?
adri79i
2016-06-17 22:15:52
na każdym kroku to źle tamto źle jesli jet taka przebudowa zawsze są usterki jakieś niewielkie wszyscy by chcieli mieć perfekt ok nie jestem za tym aby blokowali ruch dla podróżnych i dla miejscowych (tak jak ja )ale takie błędy wychodzą po czasie i jak patrzę na nie które fotki to żenada i z kałuży robią problem
Robert
2016-06-17 21:22:14
A tak przy okazji sytuacja z Mostem Cłowym ukazuje bezsens wydawania kasy na całą tę przebudowę Basenu Górniczego - i to jest dopiero marnotrawienie kasy - tę trzeba było przeznaczyć na pętlę autobusową Turkusowa.
Robota jest za to dla zwiku i ludzi którzy codziennie przemierzają trasę SST w sprawdzaniu stanu szyn i ich spawów.
W Szczecinie rzadzi PiS
2016-06-17 20:10:06
więc Ziobro swoich nie ruszy
Wszystko się wali.
2016-06-17 19:03:20
Prezydent lansuje się w mediach i nie traci humoru. Panie Ziobro do dzieła, bo Pana organa ścigania śpi
Nie, to już nie jest śmieszne !!!!!!!
2016-06-17 17:57:44
Czy w końcu weźmie się odpowiedzialnych za tą fuszerkę za przysłowiową dupę i doprowadzi do odpowiedzialności i karnej i pieniężnej,najpierw pękające torowisko,teraz z torowiska zrobił się basen,ludzie to kpina i żarty z publicznych pieniędzy i z ludzi,wszystko wykonane fuszerką,tanio,bo wygranymi tanio przetargami tak się robi,trzeba powiedzieć to wprost.
Mieszkaniec
2016-06-17 16:52:54
Może CBA zwróci uwage na to jawne oszustwo.System informacji pasażerskiej nadal nie funkcjonuje prawidłowo a ciule z centrali ruchu kontrolują kierujących tramwajami i autobusami czy maja identyfikatory w czasie gdy biletomaty w autobusach są wyłączone z użytku.Kpina ze wszystkich ! Ten ZDITM to zwykłe GÓWNO !
endi
2016-06-17 16:03:08
Brawo !!!!!!
takie rzeczy tylko u nas ,może czas najwyższy zmienić kadrę w zditm na bardziej doświadczoną ? bo przecież to co ci ludzie odbierają to się w głowie nie mieści .kto za to odpowie ? nas przestrzegają informacjami na przystankach ile pieniędzy wydali z naszych kieszenie na naprawę wiat może obok pojawi się informacja ile pieniędzy wydaliśmy ze swoich kieszeni przez ich niedopilnowania
On
2016-06-17 15:10:49
Jest i Floating Garden 2016
koalicja pisowsko-krzystkowska ma się dobrze
2016-06-17 14:45:54
po co było budować odwodnienie ?
sst
2016-06-17 14:26:59
Forsowana tylko i wyłącznie z chęci wyciągnięcia unijnych dotacji inwestycja od początku była bublem. Kolejne detale wychodzą na wierzch. Jedna mała ulewa i 80 milionów pływa zgodnie z marką miasta. Ale ja takiej marki nie chcę. Niech ten bałagan się wreszcie skończy.
jo
2016-06-17 13:57:15
Studzienki wodę odbierają, Panie Mirosławie, ale określoną możliwość odbioru i musi to potrwać... Jak odkręci Pan mocno kran, to woda nie zdąży spływać... Powinno być więcej zaprojektowanych spustów wody.
Prokuratura do pracy
2016-06-17 13:56:15
Jest to inwestycja za 80 mln zł !!!-pytam się gdzie jest Prokuratura.Winnych zaniedbań i marnotrawienia publicznych środków nie ma-? Jak nie potrafią tego wyjaśnić miejscowi prokuratorzy,to żaden problem-oddelegować z Warszawy-szybko zabiorą się za wyjaśnienie sprawy na co przeznaczono owe 80 mln zł,bo gołym okiem widać,że na pewno nie na uczciwe,rzetelne wykonanie tej inwestycji.SKANDAL
Mariusz
2016-06-17 13:48:46
Tak jak do elektrowni Dolna Odra i PZM trzeba zaprosić CBA. Moze ta instytucja wyjaśni w jaki sposób wydawane są pieniądze publiczne? Wziąć się wreszcie za wszystkich decydentów którzy lekka ręka trwonią pieniądze narodu Polskiego!
Dzisiaj wszystkie szczecińskie tramwaje są wodne.
2016-06-17 13:26:18
.
Woda
2016-06-17 13:26:01
To teraz musi być jeszcze szczeciński rower wodny, skoro prezydent słynie z zamiłowania do jednośladów.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.