Pasażerowie tramwajów mają poważny problem. Z ruchu wycofano wszystkie tramwaje wyprodukowane przez bydgoską Pesę. Na szczęście na razie tylko w Warszawie i jak dotąd tylko jeden konkretny model.
Kilka dni temu z ruchu w Warszawie zostały wycofane wszystkie jeżdżące tramwaje serii 120N, czyli najstarsze pojazdy, które Pesa dostarczyła do stolicy. Jak powiedział portalowi transport-publiczny.pl Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy "Tramwajów Warszawskich", jest to związane z wykryciem w jednym z pojazdów tego typu usterki polegającej na niewłaściwym działaniu jednego z trzech systemów hamowania.
Zastrzeżenia pojawiły się podczas rutynowego przeglądu, jakiemu regularnie poddawane są wszystkie składy. Spółka "Tramwaje Warszawskie" podjęła zatem decyzję o wycofaniu z użytku wszystkich jeżdżących po mieście tramwajów serii 120N, czyli najstarszych Pes.
– Zgodnie z procedurami bezpieczeństwa, wagony zostały wycofane z ruchu w celu wykonania dodatkowych przeglądów i testów diagnostycznych – informuje Maciej Dutkiewicz.
Z ruchu wycofano w sumie 8 pojazdów, tyle w dniu wykrycia usterki było w ruchu. Pozostałe 7 stacjonowało w zajezdni.
Czy to oznacza problemy dla szczecińskich pasażerów? Po naszych torach kursuje w sumie 28 wagonów wyprodukowanych w Bydgoszczy i są to jedyne tramwaje niskopodłogowe w mieście. W przeciwieństwie do Warszawy "Tramwaje Szczecińskie" nie miałyby czym ich zastąpić.
- W żadnym z naszych tramwajów typu 120NaS i 120NaS2 nie wystąpiły awarie hamowania uspokaja Hanna Pieczyńska, rzecznik miasta ds. dróg i transportu miejskiego.
Tramwaje Warszawskie posiadają 15 Tramicusów, które są eksploatowane od 2007 r. To pierwsze tramwaje, które Pesa dostarczyła do stolicy i pierwsze w pełni niskopodłogowe pojazdy we flocie przewoźnika. W Szczecinie kursuje 28 Swingów z lat 2010-2014. To zupełnie inny model.
Kierownictwo na Pogodnie to jakaś porażka. Potrafią ludzi zapraszać na dywanik z byle powodu. Są też tacy pracownicy, który tam stale donoszą i stale mają jakieś "ale". Choćby taki Sebastian K., który stale kabluje na każdego licząc, że zostanie Panem Bogiem na zajezdni.
Inna sprawa to organizacja transportu. Rozkłady nierealne, wagony brudne, śmierdzące w środku od wszelkiej maści ludzi trzeciej kategorii świeżości.
Tramwaje Szczecińskie tak szukają pracowników, ale nie każdego biorą. Kolega jest miłośnikiem, ma bardzo dużą wiedzę z zakresu działania tramwaju i jego nie chcą przyjąć do pracy. Biorą za to ludzi niewykształconych, którzy nie znają podstawowych zasad ruchu drogowego. A potem dziwicie się, że co drugi tramwaj wypada z kursu.
Chciałem składać dokumenty na motorniczego w Szczecinie, ale za ochłapy 2250 zł brutto nie chce mi się jeździć. Składam do MPK Łódź, która oferuje na start 5100 zł brutto.
106 Na
2018-03-23 18:22:21
W Warszawie te same PESY co w Szczecinie ( nie chodzi o model z awarią hamulców ) idą do naprawy głównej już po 6 latach - naprawy która winna być po 15 latach a tory Warszawa ma o niebo lepsze. Skoro ten typ tak ma nie wróżę szczecińskim PESOM długiej eksploatacji.
Starzystka
2018-03-23 13:25:05
Bardzo proszę niech pani Pieczyńska zajmie się lepiej ''swoim'' ogródkiem,ponieważ jej komentarze są pozbawione faktów. W odróżnieniu od Tramwajów Warszawskich w Szczecinie nikt takich przeglądów nie prowadzi...ponieważ jest za mało wykwalifikowanych mechaników.Przeglądy są przeprowadzone tylko wzrokowo na kanale.Wiec jeżeli nic się jeszcze nie urwało ,tramwaj znowu wyjeżdza na linię. Ktoś kiedyś powiedział że Tramwaje Szczecińskie schodzą na psy.Jest w tym trochę prawdy.Firma nie jest dobrze dofinansowana a na Pogodnie kierownictwo to nieudacznicy,ludzie bez wizji i charyzmy,przyjęci po znajomości.Nawet motorniczych przyjmują bez wykształcenia,bez prawa jazdy...pózniej mamy dużo kolizji.
Pływające torowiska
2018-03-23 12:29:04
Szanowni mieszkańcy Szczecina. Torowiska na terenie miasta NIGDY nie będą na normalnym poziomie, z kilku powodów. Pierwszy. W mieście nie mam ludzi którzy kumają co to torowiska tramwajowe. Po drugie. Ci co zabierają się za budowę nowych totalnie nie są w temacie, dodatkowo nie mają ANI JEDNEJ OSOBY która zna temat tramwajowy-ot tak łapie się łepków i coś tam majstrują, byle tanio!! Po trzecie. Magistraccy decydenci to kolejni dyletanci w temacie tramwajowym.
Xxx
2018-03-23 12:17:09
To są raptem dwa wagony beta i 100% taboru stoi od miesięcy a parę dni temu to może ktoś widział moderusa ale na lawecie czyli kolejny "udany" zakup 603
pieszy
2018-03-23 11:41:51
kluczowe zdanie:
W przeciwieństwie do Warszawy "Tramwaje Szczecińskie" nie miałyby czym ich zastąpić.
do Witolda
2018-03-23 10:59:32
Defektyzm to z głową
@Witold R.
2018-03-23 10:27:58
Nie siej defektyzmu. To są raptem dwa wagony i chcesz je co dzień parokrotnie zobaczyć ? Jeden na pewno kilka dni temu widziałem na linii. Zawsze też mogą się zepsuć i to nie jest tak, że w ciągu godziny je naprawią. Ciekawe, że jedna PESA na pewno od około 12 miesięcy jest klepana i jej wyklepać nie mogą.
bieta
2018-03-23 10:03:13
Energopol 'podparł kołkami' tory remontowane przez siebie: Most Długi - Basen Górniczy, tory na trasie Basen Górniczy - Turkusowa były budowane przez Strabag i mają się lepiej. Co nie znaczy , że jestem zachwycona stanem torów 'wyremontowanych' przez Energopol. Jeżdżę nimi z duszą na ramieniu. Oczywiście będziemy mądrzy po szkodzie.
Witold R.
2018-03-23 09:26:53
Pan Redaktor niech się lepiej zajmie sprawą nie kursujących po Szczecinie od ponad miesiąca tramwajów Moderus Beta a nie tramwajów Pesy bo te akurat to zupełnie inna generacja niż te wycofane w Warszawie.
Obs.ryver
2018-03-23 09:16:27
Tramwaje PESA pasują do szczecińskich torów tramwajowych zbudowanych przez ENERGOPOL, szczególnie na trasie MOST DŁUGI - PĘTLA TURKUSOWA-KRZAKI!!!
Podparte kołkami i gwożdziami szyny pasują do niesprawnych hamulców PESY...
Ważne ,że zostałó pokropione wszystko przez bi skopów!Módlmy się o bezpieczną jazdę i za rzeczniczkę Pieczyńską!"Serce roście, patrząc na te czasy..."
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.