Przywrócenia płatnego parkowania na części ulic szczecińskiego Turzyna oczekują właściciele sklepów, zakładów rzemieślniczych, biur rachunkowych i notarialnych, gabinetów lekarskich i licznych spółek, które działają w tym rejonie. Do prośby w formie petycji, przesłanej do zarządzającej SPP spółki Nieruchomości i Opłaty Lokalne, przyłączyły się nawet niektóre ze wspólnot mieszkaniowych.
Chodzi o odcinki ul. Jagiellońskiej między alejami Piastów i Bohaterów Warszawy oraz ul. Pocztową na jej fragmencie od ul. 5 Lipca do ul. Ściegiennego. Temat nie jest nowy. Wraca co kilka miesięcy jak bumerang, kiedy ponad dwa lata temu zapadły decyzje o reorganizacji SPP, wprowadzeniu nowego cennika opłat przy jednoczesnym wyłączeniu z obszaru płatnej strefy części ulic. Od 3 września 2012 r. „wypadły" z niego właśnie m.in. te rewiry przyturzyńskie między alejami Piastów, Bohaterów Warszawy oraz ulicą Sikorskiego do pl. Kościuszki wraz z ulicami, objętymi wcześniej podstrefą „C".
- To dla nas walka o życie. Likwidację odpłatnego parkowania w tym rejonie uzasadniano troską o mieszkańców, ale okazało się, że to rozwiązanie nie jest wcale korzystne tak dla nich, a przy tym w dłuższej perspektywie skazuje nas na niebyt - podkreśla Adam Figaszewski z firmy Moto-Akces, działającej przy ul. Jagiellońskiej od 26 lat, w imieniu grupy ponad 40 podmiotów, których petycja wraz z podpisami trafiła do NiOL w tym tygodniu.
- Decyzja jest w rękach prezydenta i radnych. My jesteśmy tylko wykonawcą ich woli, czyli uchwał - odpowiada Jerzy Fydrych, kierownik wydziału parkowania i roweru miejskiego spółki NiOL. - Głosy o konieczność korekt docierają do nas od dawna. A sugestie, by objąć płatnym parkowaniem dotyczą nie tylko tego rejonu miasta.
- Problemy z parkowaniem są, my też je dostrzegamy, docierają do nas głosy mieszkańców z różnych miejsc. W październiku po raz kolejny zgłaszali nam je zainteresowani. Najnowsze wyniki badań, zleconych przez NiOL, potwierdzają codzienne obserwacje o przepełnieniu w tzw. strefie buforowej. Wniosków jest sporo i na decyzje przyjdzie czas raczej wcześniej niż później. Czekamy na inicjatywę uchwałodawczą prezydenta – mówi Marek Duklanowski (PiS), przewodniczący komisji ds. gospodarki komunalnej, rewitalizacji i ochrony środowiska rady miasta. CP
Tekst i fot. Mirosław WINCONEK
Na zdjęciu: ulice Pocztowa, Jagiellońska, 5 Lipca, Ściegiennego. Realia parkowania w tym rejonie śródmieścia po zniesieniu płatnej strefy.
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
adaś
2015-11-05 20:55:49
Mało miejsc parkingowych a na dodatek przy szkole na B.Śmiałego nie ma miejsc parkingowych, jest za to długi na cały chodnik i całkowicie zbędny w tym miejscu postój taxi.
@
2015-11-05 10:42:49
Na czym polega cała tajemnica tego bałaganu ?????
Rzeczą naturalną jest że kierowcy chcą zaparkować w miejscach nie objętych strefą więc ilość pojazdów drastycznie wzrasta. Dodatkowe utrudnienia w postaci słupków jeszcze tę sytuację powiększają. Nad to wszystko, drastyczny, bo ponad 130 % wzrost opłat za strefę dopełnił dzieła. Jak widać gołym okiem , jedynym celem zarówno krzystka jak i geriatrycznej rady miasta jest wydojenie jak największej ilości pieniędzy od kierowców w celu zaspokojenia wyłącznie swoich urzędniczych potrzeb, nie dając w zamian nic. No więc trudno. Wybraliśmy nierobów i darmozjadów to teraz mamy to co mamy i raczej nie możemy sie niczego innego spodziewać
przesunięcie strefy nic nie da
2015-11-05 09:41:23
niestety miejsc do parkowania jest coraz mniej, bo nie tworzy się nowych tylko likwiduje istniejące
w okolicy są różne firmy, szkoły, pałac młodzieży, więc dużo osób przyjeżdża samochodami i szukają miejsca do zaparkowania w pobliżu
co z mitycznymi parkingowcami?? kiedy miasto wreszcie weźmie się za ułatwianie życia mieszkańcom?
a przy okazji co się dzieje z pieniędzmi ze strefy? dlaczego nie są przeznaczane na nowe miejsca do parkowania tylko marnowane na pensje kontrolerów?
SPP
2015-11-05 09:24:32
Oczadzieli, czegoś takiego jeszcze nie było.
Każdy wie, że strefa nie jest gwarancją pustych miejsc ;/
Parkingi_etażowe
2015-11-05 09:08:38
Jedyne co rozwiązuje problem mieszkańców, przyjezdnych i przedsiębiorców, to parkingi etażowe (piętrowe) na podwórkach mieszkańców. Kosztem 100.000zł (made in Japan, India, China) buduje się windowy parking dla 20 aut, które są: superbezpieczne, supersuche, superekologiczne, super umieszczone i super tanio zaparkowane. Aby było ładnie oplatamy je winoroślą. Aby było opłacalnie cena za miejsce = cena na ulicy. Podwórko dla mieszkańców a ulica dla przyjezdnych.
sklep
2015-11-05 08:48:40
Po remoncie na ul.5-go Lipca ilość miejsc do parkowania się drastycznie zmniejszyła. Zaparkowanie na odcinku od ronda do ul.Boh. Warszawy, graniczy z cudem nawet w weekend ......
ja
2015-11-05 08:31:48
"NZ: ulice Pocztowa, Jagiellońska, 5 Lipca, Ściegiennego. Realia parkowania w tym rejonie śródmieścia po zniesieniu płatnej strefy."
Czy tam będzie strefa czy nie to i tak realia parkowania pozostaną takie same. Ile jest miejsc parkingowych tyle będzie zajętych.
Miłego dnia.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.