W środę wprowadzony zostanie pierwszy etap czasowej organizacji ruchu dla robót związanych z budową nowej pętli wraz zagospodarowaniem terenu w szczecińskich Podjuchach. Wykonawca rozpocznie prace od przygotowania zaplecza budowy, geodezyjnego wytyczenia zakresu robót, inwentaryzacji, przeprowadzenia kontroli ornitologicznej oraz robót przygotowawczych.
Parking "park and ride", nowa pętla autobusowa z zagospodarowaniem terenu, nowe jezdnie, chodniki i oświetlenie — to wszystko powstanie w Podjuchach.
Pierwszy etap organizacji ruchu obejmuje obszar projektowanej pętli autobusowej oraz parkingu park&ride. W tym etapie jezdnia zostaje zwężona do 7 m. Ruch będzie odbywał się dwukierunkowo po dwóch pasach ruchu – każdy o szerokości 3,5 m. Istniejące przejście dla pieszych zostanie przeniesione 20 m dalej w kierunku ul. Granitowej. Przeniesiony zostanie również przystanek autobusowy (w kierunku południowym za skrzyżowanie z ul. Walczaka). Ruch pieszy w sąsiedztwie robót skierowany zostanie na chodnik po wschodniej części ul. Metalowej.
Zakres prac obejmie w szczególności:
- Będzie to ogromny skok jakościowy dla pasażerów i ułatwienia w ramach zrównoważonego transportu zbiorowego. Parking P&R wraz z pętlą autobusową stanie się elementem większej całości, która w najbliższych latach zmieni oblicze komunikacji miejskiej w naszym mieście - informuje rzeczniczka ZDiTM, Hanna Pieczyńska.
Budowa węzła przesiadkowego przy stacji Podjuchy jest elementem projektu realizowanego przez Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego związanego z budową Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, która stanowić będzie oś transportu publicznego w obszarze funkcjonalnym miasta Szczecin. Węzły przesiadkowe realizowane w ramach projektu mają poprawić skomunikowanie pomiędzy poszczególnymi środkami transportu oraz przyczynić się do wzrostu zainteresowania transportem publicznym.
Zakończenie prac budowlanych przewiduje się na koniec 2020 roku. Koszt przedsięwzięcia, którego wykonawcą jest firma MUSING BUD Sp. z o.o. Sp.K. to 11,6 mln zł.
(ip)
Fot. Mirosław Winconek (arch.)