Ruszyły konsultacje w sprawie lokalizacji stacji roweru miejskiego na osiedlach szczecińskiego prawobrzeża. W przyszłym roku na ich urządzenie z budżetu miasta przewidzianych jest 2,9 mln zł.
Jak informuje Wojciech Jachim, rzecznik prasowy spółki Nieruchomości i Opłaty Lokalne, która zajmuje się organizacją systemu Bike_S w Szczecinie, taka kwota pozwala na zakup ok. 29 stacji i 290 rowerów. Ostateczne liczby mają być zanne właśnie po zakończeniu konsultacji i przetargu.
- Podstawowym celem inwestycji jest zwiększenie mobilności mieszkańców prawobrzeża, ze szczególnym uwzględnieniem pasażerów Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju, korzystających z pętli przy ul. Turkusowej i przystanków w rejonie ulic Gryfińskiej, Jaśminowej i Batalionów Chłopskich - informuje W. Jachim. - Rower miejski jest ekologicznym i praktycznym uzupełnieniem komunikacji miejskiej. Zwiększenie udziału podróży rowerem w mieście oznacza mniej hałasu, plam oleju, spalin i korków. Może być atrakcyjną alternatywą dla samochodu osobowego. W śródmieściu na trasach do 5 km rower jest od niego szybszy.
Spółka NiOL, operator Bike_S, zwróciła się m.in. do rad osiedli prawobrzeża, oficera rowerowego, Stowarzyszenia Rowerowy Szczecin oraz innych zainteresowanych stron z prośbą o wskazanie najlepszych miejsc dla tych stacji w Zdrojach, Dąbiu oraz na soeidlach Bukowym, Słonecznym i Majowym. W konsultacjach możliwy jest równocześnie udział na facebooku https://www.facebook.com/BikeS.srm.
Konsultacje potrwają do 15 września. Punktem wyjścia debaty jest wstępna lista lokalizacji, jaką sporządził Paweł Ogrodnik z wydziału gospodarki komunalnej i ochrony środowiska Urzędu Miasta, członek zespołu konsultacyjnego przy NiOL, który opiniował wcześniej system Bike_S w śródmieściu. Ostateczna lista lokalizacji stacji roweru miejskiego powinna być gotowa do końca września.
(MIR)