Mieszkańcy prawobrzeża Szczecina i ościennych gmin nie muszą docierać do lewobrzeżnej części miasta, żeby załatwić sprawę w Zachodniopomorskim Oddziale Narodowego Funduszu Zdrowia. W Zdrojach, przy ul. Citroena 2, od roku działa punkt obsługi klientów tej instytucji. Świadczy te same usługi, co w siedzibie przy ul. Arkońskiej.
Jednak do punktu na prawobrzeżu Szczecina trafia znacznie mniej klientów.
– Można tu sprawdzić swój status ubezpieczenia, wyrobić EKUZ – Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego, potwierdzić Profil Zaufany, zawrzeć umowę dobrowolnego ubezpieczenia zdrowotnego, złożyć skierowanie na leczenie uzdrowiskowe (w ciągu 30 dni od daty wystawienia go przez lekarza) – wymienia Małgorzata Koszur, rzeczniczka ZOW NFZ. – W punkcie obsługi na Citroena dowiemy się też, jak korzystać ze świadczeń opieki zdrowotnej, co zrobić, by uzyskać dostęp do własnego Internetowego Konta Pacjenta, na które otrzymujemy e-recepty, e-skierowania i dokumentację medyczną.
Punkt Obsługi Klientów NFZ w szczecińskich Zdrojach otwarty został w listopadzie ubiegłego roku w budynku ZUS-u przy ul. Citroena 2. Klienci Funduszu są tu obsługiwani w dni powszednie – w poniedziałki w godz. 8-16, natomiast w pozostałe dni w godz. 8-15 (biletomat wydaje ostatni bilet 10 minut przed zakończeniem godzin obsługi klientów).
Mieszkańcy prawobrzeża Szczecina i ościennych gmin nie muszą jechać na Arkońską. Punkt przy ul. Citroena jest dobrze skomunikowany – w pobliżu jest szybki tramwaj, autobusy miejskie i podmiejskie oraz dworzec PKP.
Do tego ZUS i NFZ pod jednym dachem to dodatkowa zaleta, gdy trzeba załatwić sprawę w obu instytucjach.
(sag)