Sobota, 23 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Skolwin potrzebuje nowej drogi

Data publikacji: 26 października 2016 r. 10:20
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:19
Skolwin potrzebuje nowej drogi
 

– Potrzebna jest nam droga, taka żeby minęły się dwa tiry – mówił we wtorek do szczecińskich radnych Andrzej Mączka, prezes stowarzyszenia Odroujście. Jego organizacja reprezentuje przedsiębiorców, którzy działają m.in. na terenach po byłej papierni Skolwin.

We wtorek członkowie komisji rozwoju, promocji i gospodarki morskiej w Radzie Miasta Szczecina spotkali się z przedstawicielami Lokalnej Organizacji Gospodarczej Odroujście. W orbicie zainteresowania znalazła się Przemysłowa Strefa Północna w Szczecinie. Radni chcieli usłyszeć, jakie oczekiwania względem miasta mają działający tam przedsiębiorcy.

Pierwszy odcinek na dobrej drodze

– Jak możemy wam pomóc? – zapytał wprost radny Bazyli Baran (PO).

I usłyszał, że potrzebna jest nowa droga z chodnikiem. Taka droga, która przejmie uciążliwy ruch samochodów ciężarowych z ul. Stołczyńskiej.

– Droga odciąży ruch do strefy przemysłowej – podkreślił Paweł Adamczak, dyrektor biura stowarzyszenia Odroujście.

Jak miałaby przebiegać? Patrząc od północy, zaczynałaby się od przejazdu kolejowego na ul. Stołczyńskiej (wysokość wjazdu do starej papierni). Przez kilkaset metrów prowadziłaby w stronę Odry (ale nie doszłaby do przystani Świt), następnie skręcałaby pod kątem prostym w kierunku południowym, by po kolejnych kilkuset metrach ponownie „odbić” w stronę ul. Stołczyńskiej. Na końcowym odcinku biegłaby wzdłuż niej aż do przejazdu kolejowego (okolice tzw. sięgacza – drogi do Teleyardu).

Jak usłyszeli radni, budowę drogi do strefy przemysłowej ma już w planie Urząd Miasta. Pierwszy etap prac ma dotyczyć 900 metrów (w części północnej).

– Środki na ten cel, około 9 mln zł, są zarezerwowane – mówiła Agnieszka Belina, zastępca dyrektora Wydziału Inwestycji Miejskich w szczecińskim magistracie.

Potwierdzała to także Kamila Bogusławska, dyrektor Biura Strategii UM.

– Kończymy prace nad budżetem na rok przyszły i zapewniam państwa, że to zadanie jest w projekcie, w proporcjach: 200 tys. zł w 2017 roku, 4 mln 750 tys. zł w 2018 roku i 4 mln zł w 2019 roku – powiedziała dyrektor.

Przetarg na projekt ma być ogłoszony jeszcze w tym roku. Budowa jest planowana na lata 2018-2019. Inwestycją są bardzo zainteresowani przedsiębiorcy, którzy działają w tej części strefy (podobno zgadzają się, by droga biegła przez ich działki).

W tej części Szczecina działa kilkanaście firm (plus kooperatorzy), wśród nich m.in. stocznia Partner i firma Apis (papiernia).

Szykują się kolejni inwestorzy

Do pełni szczęścia będzie brakowało jeszcze dwóch odcinków. Środkowy, jak usłyszeli radni, może wziąć na siebie przyszły inwestor, który jest zainteresowany 40-hektarową działką w tej części Szczecina. Co to za firma? Tego przedstawiciele Odroujścia nie chcieli jeszcze zdradzić. Padło tylko stwierdzenie, że chodzi o firmę transportowo-logistyczno-portową. Być może inwestora poznamy jeszcze w tym roku.

Tym z kolei, żeby powstał ostatni odcinek drogi (południowa część, wzdłuż ul. Stołczyńskiej) jest zainteresowana m.in. Agencja Rozwoju Metropolii Szczecińskiej, która posiada w tej części tereny przemysłowe. Prezes agencji Marek Kubik mówił na spotkaniu komisji, że została sprzedana działka (1,5 ha) firmie zajmującej się konstrukcjami stalowymi, zaś innym obszarem (14 ha) jest zainteresowany inny inwestor. Kubik nie chciał jednak mówić jeszcze, co to jest za firma.

©℗
Magdalena SZCZEPKOWSKA

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

nx
2016-10-27 06:56:23
Szanowni przedsiebiorcy - nie proście magistratu o drogę, bo wam Charęza zaprojektuje takie cudo, że się od śmiechu nie powstrzymacie.
To skandal !
2016-10-26 18:11:48
Przez Skolwin jak i przez wszystkie dzielnice Szczecina transport wielkimi ciężarówkami ciężkiej chemii do ZCh Police winien być natychmiast wstrzymany! MOST drogowo-kolejowy Police - Święta i droga z obwodnicą Goleniowa już dawno powinny być wybudowane! Przejazdy kolejowe w Dąbiu, gdzie dochodziło do wykolejenia wagonów -cystern z chemią(ostatnio z amoniakiem) w środku wielkich osiedli mieszkaniowych - nadal nie są wyremontowane!

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA