Pasażerowie dzwonią i piszą, Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego reaguje: są pierwsze korekty w nowej siatce połączeń autobusowych, jaką wprowadzono miesiąc temu, w związku z uruchomieniem pętli „Turkusowa”. To drobne zmiany w czasach przejazdu, inne godziny odjazdów i umożliwienie przesiadek, nie tylko na liniach dojeżdżających do nowej pętli.
– Nowa pętla to w sumie 1730 kursów dziennie, 24 linie autobusowe i 3 tramwajowe, które dają po zmianach możliwość wygodnego dotarcia do centrum miasta i poszczególnych miejsc na prawym brzegu Odry – przypomina Hanna Pieczyńska, rzecznik miasta ds. dróg i transportu miejskiego. Pierwsze zmiany wprowadzamy od czwartku, 1 marca.
Nowy rozkład jazdy obowiązywać będzie na linii 61. Wprowadzono korektę czasów przejazdu oraz dostosowanie do zmian w siatce komunikacyjnej prawobrzeża. Na linii 64 wprowadzone zostają skomunikowania z linią 61. W dni powszednie zostaje uruchomiony dodatkowy kurs linii 91 w relacji Zakłady Mięsne – Turkusowa (o godz. 22.18). Na linii 93 kurs o godz. 22.01 z Basenu Górniczego (we wszystkie dni tygodnia) zostaje wydłużony do przystanku „Jaśminowa ZUS”. Dodatkowo na linii 81 zmieniony zostanie rozkład jazdy, tak aby autobusy tej linii były skomunikowane z linią 61. Jednocześnie skorygowany zostanie czas przejazdu.
Na linii C wprowadzone zostają następujące zmiany: w dni powszednie kurs o godz. 4.55 z osiedla Kasztanowego przesunięty zostanie na godz. 4.50, w dni powszednie uruchomione zostaną dodatkowe kursy: o godz. 6.25 z placu Rodła i o godz. 7.05 z osiedla Kasztanowego, we wszystkie dni tygodnia kurs o godz. 22.14 z osiedla Kasztanowego przesunięty zostanie na godz. 22.02.
– Trwa badanie napełnienia pojazdów na niektórych liniach – zapewnia Hanna Pieczyńska. – Pod uwagę brane są zmiany tras i częstotliwości kursowania. Wszystko musi być jednak poprzedzone dokładnymi badaniami, korekty w jednym elemencie całości, jaką jest siatka połączeń, rodzą konsekwencje w innych.
Siatka połączeń była konsultowana z mieszkańcami, wpłynęło do nas ponad 700 ankiet. Odbyły się także spotkania z radami osiedli. Przy planowaniu rozwiązań komunikacyjnych na prawobrzeżu wzięto pod uwagę także potoki pasażerskie, napełnienie na liniach oraz ilość mieszkańców w danym rejonie.
ToT
Fot. Mirosław WINCONEK