Wtorek, 23 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Rozbiórki mostu podglądanie

Data publikacji: 04 listopada 2016 r. 14:05
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:19
Rozbiórki mostu podglądanie
 

Zgodnie z zapowiedziami, każdy może sobie podglądać co aktualnie dzieje się na Moście Cłowym. Czyli śledzić to, jak krok po roku postępuje póki co jego rozbiórka. Wystarczy wejść na stronę www.zditm.szczecin.pl/kierowca/clowy i ukaże się zainteresowanym obraz demontowanej konstrukcji przeprawy nad Regalicą.

Na moście - jak dotąd - zdemontowane zostało już oświetlenie, barierki, dylatacje i inne urządzenia. Aby zmniejszyć ciężar przęseł sfrezowana została także jezdnia. W chwili obecnej wykonywane są otwory technologiczne oraz trwa montaż belek i klatek, które umożliwią rozbiórkę przęseł.

Przęsło środkowe zostanie w całości podniesione do góry, wysunięte poza obrys konstrukcji, opuszczone na specjalny ponton i odtransportowane na nabrzeże, gdzie zostanie rozkruszone. Przęsła skrajne zostaną podzielone na mniejsze elementy poprzez przecięcie podłużnie i poprzeczne konstrukcji, a następnie zostaną opuszczone na ponton i odtransportowane w miejsce utylizacji.

Część nośna budowli - wedle zapewnień przedstawicieli wykonawcy robót Vistal Gdynia S.A. - zostanie usunięta jeszcze w tym roku. Natychmiast jak tylko znikną przęsła, rozpoczną się wykopy po to, żeby stwierdzić, jaki jest stan przyczółków po odkopaniu. W związku z tym, że tempo prac musi być bardzo duże, generalny wykonawca inwestycji zrezygnował ze stałych podpór tymczasowych podtrzymujących stare uszkodzone przęsło. I stąd decyzja o wykorzystaniu sprzętu wodnego Carier 10 o wyporności 10 tys. ton, na którym będzie ustawiane rusztowanie podpierające przęsło zachodnie. Druga jednostka wodna Carier 4 o wyporności ok. 4 tys. ton posłuży do tego, żeby rozpocząć rozbiórkę, która zacznie się od demontażu przęsła tzw. zawieszonego, Gerberowskiego, czyli środkowego, które zostanie opuszczone na tę jednostkę.

Nowe przęsła sprowadzone zostaną nad Regalicę z wytwórni gdyńskiego konsorcjum. Jak podkreślił projektant Piotr Żółtowski, nowa, nowoczesna konstrukcja powinna przeżyć spokojnie sto lat. I jak wyjaśnił, poprowadzenie wszystkich sieci infrastruktury miejskiej przy tak dużej przeszkodzie wodnej po dnie rzeki nie jest możliwe, dlatego będą one – jak do tej pory – mocowane do nowej konstrukcji mostu.

Umowa na generalną przebudowę konstrukcji mostu, podpisana 5 września br., przewiduje wynagrodzenie w kwocie 18 679 527 zł i termin wykonania całego zlecenia w ciągu 12 miesięcy. Ale - według deklaracji składanych osobiście przez prezydenta Piotra Krzystka i potwierdzanych przez prezesa firmy wykonawczej Piotra Orzechowskiego - nowa przeprawa nad Regalicą ma być jednak przejezdna najpóźniej do 31 lipca 2017 roku, a w każdym razie na pewno w czasie finałowego złotu regat The Tall Ships Races w pierwszy weekend sierpnia. ©℗

Tekst i fot.: Mirosław WINCONEK

Wystarczy już tylko klik. Ruszył ogólnomiejski podgląd rozbiórki konstrukcji mostu Cłowego, czyli coś dla postronnych, ciekawych i leniwych.

 

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

jerzyn
2016-11-04 17:18:27
Coś ciekawego dzieje się na moście Cłowym .Rozumie wszystko ze został wstrzymany ruch samochodowy i PIESZY Zwłaszcza Pieszy Bo Każdy Krok Groził Katastrofą Budowlaną ,a teraz po moście jeździ sprzęt ciężki.Widziałem na nim żurawie samochodowe ,frezarki do zrywania asfaltu a nawet ciężarówki . Codziennie wiedze na moście parkujące na nim samochody i pracujących ludzi .A pod mostem jak na razie nie widziałem żadnych podpór tymczasowych podtrzymujące popękane części mostu. Mam pytanie czy aby ta cała awantura była fikcja ,GDZIE BEZPIECZEŃSTWO LUDZI PRACUJĄCYCH NA NIM , ,kto odpowie za tragedię kiedy on naprawdę się zawali razem z ludźmi . Miasto czyli prezydent wybrał najtańszą firmę rozbiórkową która chyba nie o bezpieczeństwo .
Teoretyk
2016-11-04 17:00:26
Teoretycznie można ... ale nie na urządzeniach mobilnych bo obraz działa na Flashu więc na androidzie nie zobaczymy. Zacofany ten podgląd.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA