Sobota, 02 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Rowerowe udogodnienia drobnymi krokami

Data publikacji: 02 września 2016 r. 23:27
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:14
Rowerowe udogodnienia drobnymi krokami
 

Ogłaszając plany budżetowe na bieżący rok, Szczecin przyjął m.in. program tzw. małych udogodnień rowerowych. Towarzyszyć im będą też większe inwestycje.

Na kilku ulicach (Zaleskiego, Potulicka, Wilcza, pl. Żołnierza Polskiego) miasta w ostatnich miesiącach pojawiły się pasy rowerowe, wprowadzono też tzw. sierżanty (ulice Narutowicza, Słowackiego). Wciąż na wykonanie czekają dalsze pasy dla jednośladów zaprojektowane jako „Rowerowa rewolucja”, czyli „zaległy” projekt Szczecińskiego Budżetu Obywatelskiego sprzed dwóch lat. Chodzi o ulice: Dubois, Gontyny, Emilii Plater, Kołłątaja. W maju podawano wstępne terminy, lecz w tych miejscach pasów wciąż nie ma. Jak tłumaczy Tomasz Loga, pełnomocnik prezydenta ds. komunikacji rowerowej, związane jest to z drobnymi pracami, jakie były tam przeprowadzane.
Do Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego trafił już projekt przebudowy krótkiego łącznika drogi dla rowerów wzdłuż al. Niepodległości, na odcinku od ul. 3 Maja do ul. Wyszyńskiego.

– Mamy zabezpieczone środki, pozytywne opinie policji. Wkrótce ogłoszony zostanie przetarg na wykonawcę – dodaje T. Loga.

Aktualizowana jest też dokumentacja zmian organizacji ruchu na ulicach Starego Miasta i Podzamcza. Choć w Polsce zostały wprowadzone przepisy pozwalające na wprowadzanie dwukierunkowego ruchu rowerowego na jezdniach jednokierunkowych (tam gdzie obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h), policja ma pewne uwagi. – Dotyczą one skrzyżowań. Musimy znaleźć rozwiązanie, które będzie czytelne i bezpieczne dla wszystkich użytkowników – wyjaśnia T. Loga. Aktualnie trwa przebudowa zachodniej części al. Wyzwolenia, gdzie powstanie także droga dla dwóch kółek.

Ruch rowerowy zostanie ułatwiony również na prawobrzeżu. Trwa pierwszy etap przebudowy ul. Wiosennej, gdzie powstaje obustronna ścieżka. Miasto przygotowuje koncepcję budowy chodnika wzdłuż ul. Łubinowej. Dokumentacja ma także uwzględniać drogę dla jednośladów. ©℗

(szymw)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Gregor
2016-09-03 11:12:56
Od Turzyna ul. 26 kwietnia az przez Taczaka do Łukasińskiego jest pas zieleni dla tramwajów które raczej szybko tam się nie pojawią - dobre miejsce na zrobienie tam trasy rowerowej i kierowca by nie przeszkadzało takie rozwiązanie.
X
2016-09-03 09:11:54
Te pasy nie są dla rowerzystów bo im nie są potrzebne tylko dla wąskiej grupy upośledzonych umysłowo gości którym daleka jest znajomość zasad ruchu drogowego i muszą poruszać się swoimi odrębnymi drogami

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA