Remont nitki wjazdowej do centrum szczecińskiej Trasy Zamkowej wchodzi w ostatnią fazę. W związku z robotami - jak zapowiada Hanna Pieczyńska, rzeczniczka Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego - w najbliższych dniach w godzinach wieczornych do dyspozycji kierowców będzie ponownie tylko jeden pas. A w piątek, 14 września, od godz. 22 szykuje się całkowita jej blokada.
- Od 11 do 14 września w godzinach 20-5.30 nastąpi ponowne zawężenie Trasy Zamkowej do jednego pasa. Całkowite zamknięcie obiektu planowane jest na piątek 14 września na godzinę 22. Kierowcy będą mieli do dyspozycji wszystkie pasy ze świeżo ułożoną nawierzchnią od poniedziałkowego poranka, 17 września - zapewnia H. Pieczyńska.
W komunikacie rzeczniczka ZDiTM jednocześnie uprzedza, że w nocy z 17 na 18 września planowane jest asfaltowanie zjazdu w ul. Jana z Kolna. Stąd też kolejny w ostatnim czasie z apeli do kierowców, by ma czas utrudnień z przejazdem korzystali z komunikacji miejskiej.
- Aby ułatwić poruszanie się pomiędzy brzegami Odry ZDiTM przygotował propozycję zwolnienia pasażerów z opłat za przejazd komunikacją miejską, na liniach łączących prawo- i lewobrzeże. Zmiana miałaby dotyczyć okresu całkowitego zamknięcia Trasy Zamkowej i musi być zatwierdzona przez Radę Miasta. Ułatwieniem dla kierowców chcących pozostawić swój samochód na parkingu przy ulicy Hangarowej jest utworzenie nowego przystanku. Linie A,B,G, 93, 531, i 532 zatrzymają się tuż przy parkingu. Do centrum można sprawnie i bez korków dojechać także tramwajami linii 7,8,2 - dodaje H. Pieczyńska.
Kapitalny remont tej części przeprawy nad Parnicą i Odrą Zachodnią rozpoczął się na początku października ubiegłego roku. Modernizacja obliczona była na okres 11 miesięcy. Roboty w wielu miejscach nitki od przyczółka z wjazdem na nią od strony ul. Gdańskiej aż do końca estakady z wylotem w kierunku placów Solidarności i Żołnierza Polskiego wciąż trwają. I zanosi się na to, że potrwają jeszcze kilka tygodni.
Generalnym wykonawcą prac na zlecenie ZDiTM jest Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR z Zawiercia, a ich łączny koszt to ponad 39 mln zł. ©℗
(MIR)
Fot. Mirosław WINCONEK