poniedziałek, 19 sierpnia 2019.
Strona główna > Wiadomości > Remont Trasy Zamkowej i ograniczenia

Remont Trasy Zamkowej i ograniczenia

Remont Trasy Zamkowej i ograniczenia
Data publikacji: 2018-08-16 09:05
Ostatnia aktualizacja: 2019-07-09 12:18
Wywietleń: 2403 343432

Remont nitki wjazdowej Trasy Zamkowej do centrum Szczecina co kilka tygodni, a czasem i co kilka dni powoduje zmiany w organizacji ruchu dla samochodów, a tym samym ograniczenia w przejeździe. Nie inaczej jest obecnie. Dla niecierpliwych zmotoryzowanych tę samą i powtarzaną na okoliczność tworzenia się korków rzeczniczka szczecińskiego ZDiTM ma radę: - Parking P&R przy ul. Hangarowej najlepszym rozwiązaniem na najbliższe dni.  

W tej fazie modernizacji prowadzone są między innymi roboty rozbiórkowe na skrajnym, lewym pasie nitki wjazdowej Trasy Zamkowej na początkowym jej odcinku od przyczółka estakady od strony ul. Gdańskiej w kierunku mostu Portowego nad Parnicą. Przy użyciu ciężkiego sprzętu skuwana jest też nawierzchnia w obrębie końcowego odcinka estakady już na lewym brzegu Odry aż do przyczółka przed rozjazdem w kierunku  placów Hołdu Pruskiego, Solidarności, Żołnierza Polskiego i dalej ul. Matejki. 

Kolejny etap inwestycji, prowadzonej przez spółkę Intercor i jej podwykonawców, oznacza przede wszystkim zwężenie na przeprawie przez Odrę jezdni do jednego pasa - decydując się na przejazd nią środkiem przez plac przebudowy kierowcy muszą się liczyć, że jej pokonanie zajmie więcej czasu niż zwykle. Choć nasze obserwacje z wtorku wskazywały raczej na to, że zapowiedzi o spodziewanym drogowym kataklizmie w związku z blokadami i objazdami okazały się na wyrost i przesadzone. Ruch odbywał się po samej trasie wolniej, ale w miarę płynnie. Swoje trzeba też odstać w kolejce, zwłaszcza w godzinach szczytu komunikacyjnego, kierując się na objazd ulicami Gdańską od wysokości Kępy Parnickiej i dalej ul. Energetyków do mostu Długiego. Ale i w tym przypadku czas oczekiwania w ogonku na dotarcie do sygnalizacji przy moście Długim nie był dłuższy niż zazwyczaj.  

Dla kierowców dostępny jest obecnie wyłącznie jeden (środkowy) pas ruchu. Taki stan rzeczy obowiązywać ma do 20 sierpnia (poniedziałek) do godz. 6. Dlatego - jak twierdzi Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa ZDiTM - do najbliższego poniedziałku, 20 sierpnia, najlepszym rozwiązaniem jest pozostawienie samochodu na parkingu P&R na ulicy Hangarowej.

- Apelujemy do kierowców o korzystanie z komunikacji miejskiej. Z przystanku "Hangarowa" znajdującego się obok parkingu nawet co 3 minuty odjeżdżają tramwaje linii 2,7 i 8, które szybko i bezkolizyjnie dowożą pasażerów do centrum miasta. Dojazd komunikacją miejską na Bramę Portową to zaledwie 13 minut, samochodem zajmie godzinę - zachęca do przesiadki z aut do tramwajów, przestrzegając, H. Pieczyńska. 

Jednocześnie na czas ograniczeń w ruchu - jak przypomina rzeczniczka ZDiTM - na skrzyżowaniu w rejonie Bramy Królewskiej i w innych miejscach w przypadku znaczącego zmniejszenia przepustowości sygnalizacja świetlna jest i będzie wyłączana lub przełączana na cykl żółty migający wraz z ręcznym kierowaniem ruchem przez funkcjonariuszy policji i żandarmerii wojskowej. Zwłaszcza w dni powszednie. Jak dodaje H. Pieczyńska z ZDiTM, mundurowi oraz pracownicy nadzoru ruchu ZDiTM pojawiali się i będą się pojawiać w razie konieczności w rejonach: most Długi – Wyszyńskiego - Nabrzeże Wieleckie, Energetyków i Brama Portowa, gdzie przy działającej jak zwykle sygnalizacji funkcjonariusze obstawiać mają w razie potrzeby przede wszystkim prawoskręt z ul. Wyszyńskiego w al. Niepodległości. ©℗

(MIR)

Fot. Mirosław WINCONEK

Remont Trasy Zamkowej i ograniczenia Remont Trasy Zamkowej i ograniczenia Remont Trasy Zamkowej i ograniczenia Remont Trasy Zamkowej i ograniczenia Remont Trasy Zamkowej i ograniczenia Remont Trasy Zamkowej i ograniczenia Remont Trasy Zamkowej i ograniczenia Remont Trasy Zamkowej i ograniczenia Remont Trasy Zamkowej i ograniczenia Remont Trasy Zamkowej i ograniczenia Remont Trasy Zamkowej i ograniczenia Remont Trasy Zamkowej i ograniczenia Remont Trasy Zamkowej i ograniczenia Remont Trasy Zamkowej i ograniczenia Remont Trasy Zamkowej i ograniczenia

Komentarze

X
Mi w tym całym remoncie najbardziej przeszkadzają nocne hałasy które budzą o 2 czy 3 godzinie. Czy to nie zakłócenie ciszy nocnej?
2018-08-17 09:13:45
życzliwy
czy inspektor budowlany i inspekcja pracy widzą ten plac budowy jak jest "zabezpieczony" pod względem BHP ? aż dziwi mnie że nikt jeszcze nie oberwał spadającym odłamkiem betonu itp. itd
2018-08-17 00:05:04
@Wraki
Głupio mądry się odezwał...
2018-08-16 15:08:07
Wraki
Dla wielu korzystanie z komunikacji miejskiej uracza godności.Lepiej stac w korku niż jechać tramwajem.Mamy naprawdę doskonale funkcjonują komunikację miejską nie rozumiem ludzi którzy korkują miasto są rowery,tramwaje ,autobusy,motory to wszystko jedzie.Tylko trzeba ruszyć leniwe dupsko.
2018-08-16 13:31:02
Kierowca
Droga Pani Haniu cudowne rady Pani daje to może jeszcze jakaś cudowna rada dla tych którzy jadą z lewobrzeża na prawobrzeże gdzie mają zostawić auto na jakim cudownym parkingu? Bo jadąc z Polic czegoś takiego nie ma jak Park&Ride...poza tym każdy Szczecinian wie jak lipna była lokalizacja parkingu P&R na Hangarowej więc może żeby zachęcić ludzi do pozostawiania w/w miejscu aut trzeba by wprowadzić bezpłatną komunikację nie było by lepiej??? Hmmm widać że nie lepiej zakorkować miasto i dawać dobre rady Hani...
2018-08-16 12:31:24
Samek
Nowy MOST panie Krzystek, bo smiech na sali. Pan wie co by bylo gdyby ... A nie jakis Klodny, ktory zakorkuje to, co juz zakorkowane.
2018-08-16 11:35:06
taka prawda
Pani H. Pieczyńska niech przestanie wodę lać bo się mokro robi. Rozkłady jazdy 2, 7 i 8 zostały tak "inteligentnie" zrobione od Turkusowej, że tramwaje do BP jadą z częstotliwością 6-3-3, ale już do Placu Kościuszki 9-3, co w praktyce wygląda tak, że 7 i 8 jadą razem, czyli następny tramwaj w tym kierunku za 10-12 minut. Jeżeli ktoś jedzie tylko z punktu A do B to se i może skorzystać z KM, ale jeżeli więcej i wie, że tam, dokąd jedzie nie będzie miał większego problemu z zaparkowaniem to na pewno nie będzie jechać KM. A miasto niech w końcu zacznie praktycznie robić przebudowę całej Autostrady Poznańskiej (przepraszam Krygiera) od Ustowa do Podjuch, nie mówiąc o budowie drugiej przeprawy w Centrum z lewej strony Szczecina na prawą, która jest przewidziana z okolic Dąbrowskiego / Kolumba aż do Struga. A nie jakieś mościki kłodne, który nic nie wniesie do tranzytu miasta miedzy jego lewą a prawą częścią.
2018-08-16 10:37:04
biss
Już niedługo wybory, mam nadzieję że mieszkańcy rozlicza 'korka' Krzystka i te całe towarzystwo wzajemnej adoracji z ZDiTM.
2018-08-16 10:26:53
tobago
"Drodzy Kierowcy, remontujemy ulice, żeby się Wam lepiej stało w korkach, dlatego lepiej korzystajcie z komunikacji miejskiej już teraz".
2018-08-16 09:20:05

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
15
na godz. 03:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Zawieszanie i zdejmowanie baneru z siedziby PiS

Nekrologi

Sonda

Czy trasy alternatywne pozwalają szybciej dojechać nad morze?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie