wtorek, 18 czerwca 2019.
Strona główna > Wiadomości > Remont dworca – ostatni etap

Remont dworca – ostatni etap [GALERIA]

Remont dworca – ostatni etap
Data publikacji: 2019-03-09 19:37
Ostatnia aktualizacja: 2019-04-13 01:11
Wywietleń: 1771 379439

To już ostatni etap przebudowy szczecińskiego Dworca Głównego. Od niedzieli, 10 marca, niedostępna będzie stara kładka łącząca ul. Kolumba z ul. Owocową. W decydującą fazę wkroczyły też prace przy modernizacji peronu 3. Wszystkie działania powinny się zakończyć jeszcze w tym roku.

- Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem - zapewnia Zbigniew Wolny z Zespołu Prasowego PKP PLK SA. - Prowadzone są pod ścisłym nadzorem konserwatora zabytków, ale nie utrudniało to ich przebiegu na żadnym etapie.

Od niedzieli pasażerowie będą korzystać z wyremontowanego już całkowicie  peronu 1. Rusza też przebudowa kładki – powstanie komfortowe, nowoczesne przejście w pełni dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. PKP Polskie Linie Kolejowe SA na drugi etap modernizacji stacji przeznaczyły ok. 60 mln zł. Projekt współfinansowany jest z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

- Wszystkie prace skończyły się już na peronie nr 1, zyskał on pełne zadaszenie - informuje Zbigniew Wolny. - Wiata od strony budynku dworca została wydłużona o odnowione elementy przeniesione z zabytkowych zadaszeń sąsiednich peronów. Na peronie, już wcześniej powstała antypoślizgowa nawierzchnia ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i słabowidzących.

Są też nowe ławki i oświetlenie. Poziom bezpieczeństwa pasażerów podnosi monitoring. Z nowoczesnego peronu odjeżdżają przede wszystkim pociągi regionalne i szynobusy w kierunku Niemiec.

- Przebudowana kładka będzie przeszklona i całkowicie zadaszona - dodaje Grzegorz Gorczyński, kierownik projektu. - Ochroni podróżnych przed śniegiem, deszczem i ułatwi dojście na perony. Zamontowane będą 4 windy prowadzące na perony i jedna przy ul. Kolumba.

Obiekt zostanie połączony blisko 150-metrowym łącznikiem z drugą istniejącą kładką, wybudowaną w 2016 roku. Obecnie z pomocą ciężkiego sprzętu montowane są ważące po kilkaset kilogramów podpory, które będą podtrzymywały przeszklony łącznik.

Od niedzieli, 10 marca, na czas prac przy przebudowie kładki, obiekt będzie częściowo wyłączony z użytku. Dla podróżnych dostępne będzie jedynie dojście od strony ul. Czarnieckiego - na peron nr 4. Znajduje się tam pochylnia, z której mogą korzystać osoby z ograniczoną mobilnością. Dojście na pozostałe perony będzie możliwe wyłącznie z nowszej kładki, od strony ul. Kolumba i ul. Owocowej oraz z budynku dworca.

Podczas prowadzonej od kilku lat modernizacji na stacji Szczecin Główny zamontowano nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Zapewnia to sprawniejszą obsługę i większy poziom bezpieczeństwa. Wydłużenie toru przy peronie nr 2 zwiększyło też przepustowość stacji, na którą może wjechać teraz większa liczba składów. Trwająca obecnie inwestycja jest kontynuacją przebudowy realizowanej między 2014 a 2016 r. wspólnie z PKP S.A. Przebudowany został dworzec, wybudowano nowoczesną kładkę, zmodernizowano perony nr 1 i 4.

Prace prowadzone są w ramach projektu „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM) Etap I Szczecin Główny”. Realizowany obecnie drugi etap prac warty jest ok. 60 mln zł netto. Projekt współfinansuje Unia Europejska w ramach PO IiŚ. Dofinansowanie wynosi ok. 51 mln zł netto. ©℗

Tekst i fot. Tomasz TOKARZEWSKI

Wizualizacje: PKP PLK

Remont dworca – ostatni etap Remont dworca – ostatni etap Remont dworca – ostatni etap Remont dworca – ostatni etap Remont dworca – ostatni etap Remont dworca – ostatni etap Remont dworca – ostatni etap Remont dworca – ostatni etap Remont dworca – ostatni etap Remont dworca – ostatni etap Remont dworca – ostatni etap Remont dworca – ostatni etap Remont dworca – ostatni etap Remont dworca – ostatni etap Remont dworca – ostatni etap Remont dworca – ostatni etap Remont dworca – ostatni etap Remont dworca – ostatni etap Remont dworca – ostatni etap

Komentarze

boger
Abstrahując od całego remontu, jest to tylko łatanina i tzw. "przedłużanie życia produktu". Cały dworzec łącznie z peronami powinien zostać przykryty dachem (kopułą) tak, jak ma to miejsce na nowych dworcach w Poznaniu czy też Katowicach, a w Szczecinie jak zwykle, tylko prowizorka.
2019-03-11 08:39:59
Schody ruchome?
albo bieżnie ruchome tak by można było spokojnie i bez większego wysiłku podjechać z bagażem? Miejsce jest... a także XXI wiek...
2019-03-10 13:49:29
Adam
A czy SKM będzie miała "swoje perony" żeby pasażerowie już na pamięć wiedzieli gdzie iść?
2019-03-10 11:55:12
@Edward
Ale to właśnie, o wydłużeniu zadaszenia dzięki odnowieniu starych elementów, jest napisane. Mówi o tym p. Wolny. A na 3 zdjęciu jest właśnie tą nowa część 1 peronu, na którą nie było do tej pory wstępu.
2019-03-10 10:14:42
@@Edward
Ach, dziękuje bardzo za uświadomienie. Nie każdy wyławia każdy artykuł. Dla mnie peron 1 to peron 1. Można było napisać że stare wiaty są zamontowane na połowie peronu 1, lub do starej kładki? Można było.
2019-03-10 06:49:31
@Edward
Przecież napisali i juz wcześniej byla mowa, że stara wiata peronu 1 będzie wdlluzona z wykorzystaniem dokładnie 6 słupów i 3 przesel z 2 peronu (do starej kladku). Za stara kładka jest wiata... juz nowoczesna taka jak juz jest na 2 i 4 peronie. I tyle.
2019-03-09 23:25:45
romus
nie rozumiem dlaczego nie będzie dla regionalnych pociągów to znaczy dla pasażerów z regionu którzy są bardzo częstymi klientami PKP schodów ruchomych na czwartym peronie ... naprawdę to tak jakby kupił nowe buty i do jednego z nich nie dał jednej sznurówki .... jak się wydaje miliony to kropkę nad i należałoby postawić ... proszę o tym pomyśleć a nie windzie jakiejś
2019-03-09 21:51:30
00<>00
takie kładki to się nadają na st. Sz-n Gumieńce ;)
2019-03-09 21:34:50
Edward
Chcę zobaczyć CAŁY peron 1, bo coś nie wierzę z tymi starymi wiatami. Jechać trzeba, obejrzeć, gdyż fotek brak.
2019-03-09 20:38:07
Tollo
Teraz widać jak obrzydliwie wygląda ten mur na tle nowego dworca . To wina poprzedniego konserwatora zabytków który nie zgodził się na otynkowanie. Uwarzm że trzeba to zgłosić do NIK za działanie na szkodę miasta.
2019-03-09 20:03:00

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
14
na godz. 06:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Widoki z wielkiego koła

Nekrologi

Sonda

Czy w Szczecinie powinien powstać pomnik Piotra Zaremby – pierwszego prezydenta Szczecina?

 

W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie