czwartek, 09 kwietnia 2020.
Strona główna > Wiadomości > Reklamy w Szczecinie mają się dobrze

Reklamy w Szczecinie mają się dobrze

Reklamy w Szczecinie mają się dobrze
Data publikacji: 2020-02-17 19:33
Ostatnia aktualizacja: 2020-02-19 17:09
Wywietleń: 888 443311

Zamiast ubywać – przybywa. Reklam w Szczecinie jest coraz więcej, a skutecznych narzędzi do ich zwalczania wciąż brak. Radna Koalicji Obywatelskiej Dominika Jackowski podważa legalność niektórych z nich, powołując się na zapisy miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.

Pisaliśmy już o wielkim banerze, który zasłania detale architektoniczne elewacji kamienicy przy ulicy Śląskiej 43a. Teraz przygląda mu się radna Jackowski, która powołuje się na Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego „Centrum – plac Odrodzenia”. Jego zapisy dopuszczają lokalizację reklam, które nie przysłaniają wystroju elewacji na budynkach objętych ochroną konserwatorską. Radna zwraca uwagę, że kamienica objęta jest ową ochroną, jednak pomimo tego „zamieszczono banery reklamowe zasłaniające wystrój elewacji”.

Dominika Jackowski poinformowała o zgłoszeniu sprawy wątpliwej legalności reklamy do prezydenta Piotra Krzystka, Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego i Wydziału Urbanistyki i Administracji Budowlanej Urzędu Miasta.

Drugi nośnik reklamowy, który budzi wątpliwość radnej Jackowski, znajduje się na chodniku przy ul. Wyszyńskiego w sąsiedztwie zabytkowego kościoła.

Na zdjęciu: Ulica Wyszyńskiego w Szczecinie. Fot. Dariusz Gorajski

Tymczasem zapisy miejscowego planu dla tego terenu zakazują m.in. nowych i przedłużania lokalizacji istniejących reklam emitujących światło pulsujące, które mogą zakłócać życie mieszkańców pobliskich budynków. Miejscowy plan zakazuje także lokalizacji wolno stojących nośników reklamowych na tle zabytków i powiązanej z nimi zieleni.

„Na tym terenie znajduje się nośnik reklamowy emitujący światło (podświetlany). Ustawiony jest w sąsiedztwie zabytkowego kościoła, a więc na jego tle” – argumentuje Dominika Jackowski w interpelacji do prezydenta.

Radna chce wiedzieć, czy nośnik reklamowy na Wyszyńskiego posiada pozwolenia na budowę, ponieważ „to obiekt związany z gruntem, więc zgłoszenie nie byłoby wystarczające”, a także czy reklama usytuowana jest zgodnie z zapisami miejscowego planu, czy posiada zgodę na zajęcie pasa ruchu drogowego oraz jaki jest roczny przychód miasta z tytułu zajęcia pasa.

Przypomnijmy, że zarówno Dominika Jackowski, jak i radna Edyta Łongiewska-Wijas kierowały interpelacje do prezydenta z pytaniami o projekt szczecińskiej uchwały krajobrazowej, której zapisy mają regulować m.in. zasady umieszczania reklam.

Zastępca prezydenta Daniel Wacinkiewicz poinformował, że „w sierpniu 2017 r. wspomniany projekt uchwały został przekazany do Biura Rady Miasta. Do dnia dzisiejszego Rada Miasta Szczecin nie podjęła decyzji o umieszczeniu ww. projektu w porządku obrad sesji”. ©℗

Karolina Nawrocka

Na zdjęciu: Wielki baner zasłania detale architektoniczne elewacji kamienicy przy ulicy Śląskiej w Szczecinie.

Fot. Ryszard Pakieser

Komentarze

Pan Witek
Szczecin w ogóle jest brzydki. Nawet najbardziej reprezentacyjne miejsce czyli Wały Chrobrego zostało oszpecone dwiema drewnianymi budami uchodzącymi w pewnych kręgach za dobre restauracje. Nowy symbol miasta, czyli budynek filharmonii, to koszmar. Nie ze względu na bryłę, lecz kolorystykę i tandetne materiały, z których jest wykonany. Brama Portowa to urbanistyczna makabra. Droga krajowa przecinająca centrum miasta i generująca ruch wielkich ciężarówek. Absurdalne ścieżki rowerowe, z których korzysta mikroskopijna liczba użytkowników. Zatrzęsienie centrów handlowych, w których istnieją te same sklepy, knajpy itp. Brak prawdziwego gospodarza.
2020-02-19 16:59:16
Hipokryta
Jeszcze raz w temacie. Co Kurier sądzi w temacie konstrukcji reklamy na dachu własnej siedziby? Czy ona jest chlubą naszego miasta górując nad jednym z piękniejszych jeśli nie najpiękniejszym w Polsce wjazdów do miasta?
2020-02-19 09:07:45
Bezradna radna
Ta radna z PO jest znana z tego, że potrafi załatwić każdą sprawę za zamkniętymi drzwiami urzędu. Przynajmniej tak sama o sobie twierdzi, że działa skutecznie, nie to co inni np. niejaki jej konkurent i niedoszły radny z PO Igor Podeszwik. Okazuje się, i ona i on są całkowicie bezradni. Taka ich skuteczność. Do tego ostatnio oboje się tylko ośmieszyli ostro krytykując malutkie logo Lidla. Teraz widzę, że zaczynają z grubej rury... ale też coś im nie wychodzi.
2020-02-18 17:01:20
niestety
Po 8 latach pisowskiego nierządu ciężko jest doprowadzić Szczecin do ładu.
2020-02-18 13:23:49
xxxxx
Bardzo dobrze ,tak jest upiększany Szczecin przynajmniej nie widać architektonicznych dziwactw .
2020-02-18 10:46:04
Stefan
Ale towarzystwo rządzi tym miastem. Wiocha, po prostu wiocha, a pseudo społecznik podeszwik jest dopełnieniem tego zaścianka.
2020-02-17 23:36:48
Turysta
Lampa zabytkowa z 1859 r przysłonięta koszem do śmieci, stojakiem dla rowerów i tablicą Skwer Lecha Kaczyńskiego i co w tym Szczecinie podziwiać a o ZDJĘCIU juź nie wspomne.Pozdrawiam Szczecin
2020-02-17 22:57:11
Hehe
Radna z koalicji bezradna :-) A projekt leży od 2017 roku i radna się nim nie zajmie?
2020-02-17 20:45:28
Edm
Radna zapomniała że jej ugrupowanie jest w koalicji z prezydenckim? Teatrzyk woli robić zamiast pójść do prezydenta i załatwić sprawę?
2020-02-17 20:10:01

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
7
na godz. 06:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Wiadomości Szczecin

 
CZYTAJ WIĘCEJ

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Filmy

Wojsko dla szpitala

Z dostawą do domu

Sonda

Czy zakaz wstępu do lasów pomaga zwalczać epidemię koronawirusa?

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie