Pomysł stworzenia szczecińskich pocztówek zrodził się w głowie młodej żeglarki, uzdolnionej artystki i zapalonej oficerki łącznikowej w jednej osobie. Ania Wierzbicka, bo o niej mowa, chce, by każdy załogant, który trafi do Szczecina na zlot żaglowców, wypłynął od nas z pamiątkową widokówką. Produkcja kartek ruszyła!
Ideą akcji jest promocja Szczecin wśród zagranicznych żeglarzy (ale nie tylko) i propagowanie sztuki. Dlatego też awers kartek zdobią obrazy autorstwa Ani Wierzbickiej, które łączą nasze miasto z żeglarstwem w sposób… nieoczywisty - tłumaczy Tomasz Owsik-Kozłowski, rzecznik prasowy finału regat The Tall Ships Races 2017 w Szczecinie. - Na jednej z pocztówek znajduje się żaglowiec płynący na morzu usłanym lodowymi górami, z których jedna łudząco przypomina Filharmonię w Szczecinie. Drugą zdobi obraz pokładu i morskich fal – kwintesencja regat. Rewers to miejsce na informacje o sponsorach akcji i logo finału regat TSR2017. Tym sposobem nie będzie wątpliwości, z jakiej okazji kartki zostały wysłane.
Załoganci przybyli do stolicy Pomorza Zachodniego otrzymają po dwa egzemplarze widokówek, które będą mogli wysłać bliskim lub wziąć ze sobą w dalszą podróż.
– W dzisiejszych czasach, w dobie Internetu i rozwoju techniki, tradycje wysyłania sobie kartek pocztowych są w zaniku, zwłaszcza wśród młodego pokolenia – mówi autorka obrazów i pomysłodawczyni akcji, Ania Wierzbicka. – A jest to nie tylko ważna, ale i piękna żeglarska tradycja, którą warto przypomnieć młodszym.
Oryginały obrazów, na podstawie których powstają pocztówki, jak i pozostałe prace z kolekcji artystki będzie można zobaczyć na żywo w czasie trwania zlotu. Miejscem wystawy będzie budynek portu jachtowego na Wyspie Grodzkiej. Tam zresztą także trafią same pocztówki.
Głównymi odbiorcami kartek będą załogi przybyłych żaglowców, a o ich dostarczenie zadbają oficerowi łącznikowi.
– Ja, jako jeden z oficerów łącznikowych, również pracuję podczas zlotu i osobiście zadbam o to, aby na każdy żaglowiec dotarła odpowiednia liczba kartek – dopowiada Ania. – Pozostali odbiorcy to m.in. pracownicy firmy TIETO, która jest sponsorem projektu.
Łącznie wyprodukowanych zostanie 14.000 egzemplarzy pocztówek – po 7.000 każdego rodzaju.
(k)
Na zdjęciu: Jedną z gór lodowych jest nasza filharmonia.