Piątek, 19 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Przy moście Długim nowych torów coraz więcej [GALERIA]

Data publikacji: 02 września 2020 r. 17:39
Ostatnia aktualizacja: 03 września 2020 r. 11:00
Przy moście Długim nowych torów coraz więcej
 

Tempo prac przy przebudowie torowisk wraz ze skrzyżowaniem w węźle komunikacyjnym przy szczecińskim moście Długim wskazuje, że jeszcze we wrześniu zmotoryzowanych czeka w tym rejonie kolejna zmiana organizacji ruchu. Na ukończeniu jest bowiem urządzanie nowej relacji skrętnej dla tramwajów z ul. Nabrzeże Wieleckie w ul. Wyszyńskiego - od strony tzw. ucha Skotnickiego przy podzamczu z przejazdem przez pas jezdni w kierunku Bramy Portowej.

W części wykonanych już fragmentów torowiska na płycie betonowej podbudowy z rozjazdami i krzyżownicami w ostatnich dniach sierpnia wylana została warstwa nawierzchni z asfaltu. Podobnie jak w pasie nowego przez nie przejazdu na wysokości wjazdu tuż za skrzyżowaniem. Tam, gdzie zaczyna się wspomniany łącznik do nawrotu dla zjeżdżających z mostu Długiego i chcących włączyć się do ruchu ul. Nabrzeże Wieleckie w kierunku dworca PKP Szczecin Główny.

Po ułożeniu na wykonanych już wcześniej betonowych ławach fundamentowych na obu odcinkach wzdłuż ul. Nabrzeże Wieleckie spawane są szyny i mocowane do nowych podkładów. Ustawione zostały tam już także słupy trakcyjne.

W wykopie pośrodku ul. Wyszyńskiego po ułożeniu instalacji, w tym kanalizacji, a następnie przygotowaniu podłoża, na sporym odcinku aż za skrzyżowanie z ul. Księcia Mściwoja II, również trwa montaż torów na betonowej płycie podbudowy. Ponadto w ubiegłym tygodniu rozpoczęło się tam brukowanie pierwszego z przystankowych peronów. Na ostatnim, krótkim odcinku do wysokości skrzyżowania z ul. Sołtysią, teraz szykowane jest podłoże i jeszcze w tym miesiącu można się spodziewać, że oba nowe tory dociągnięte zostaną do miejsca, w którym wymieniana infrastruktura dowiązana będzie do tej istniejącej.

Wykonawcą inwestycji za ponad 25,8 mln zł jest ZUE SA z Krakowa, a jej finał ma nastąpić jeszcze w tym roku. ©℗

(MIR)

Fot. Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Stary
2020-09-03 10:41:58
Ucho Sternickiego to pamiętam, ale Skotnickiego już nie. inż. Andrzej Sternicki projektował drogi. Był generał Grzmot-Skotnicki, ale to chyba nie od jego nazwiska.
Antoni
2020-09-03 09:53:29
Coś nie tak jest z firmą ZUE. Praktycznie nikt nie utrzymuje terminów, albo dostosują się do innych pseudo firm albo mogą być zastraszani, a oni pędzą ;)
Tolo
2020-09-02 21:55:39
:Jakob" no tak w projekcie jest inny układ ulic i torów Będzie ponowna przebudowa. Brak wyobraźni.
Jedyny taki publikator.
2020-09-02 21:18:00
10 marca 2001 napiszą - w Szczecinie śniegu co raz mniej! - ukłon.
Jakób
2020-09-02 20:35:27
I co znowu "odnowiona prowizorka" na kilkadziesiąt lat? Przecież, żeby uniknąć tzw. nawrotki (ucho Skotnickiego) od poczty nr 2 (ul. Dworcowa) do ścieśnienia ul. Nabrzeże Wieleckie (na wysokości Rynku na Podzamczu) ulica miała być dwujezdniowa z torami tramwajowymi pośrodku. Skręt w kierunku dworców PKP i PKS odbywałby się normalnie, a nie przez jakieś nawrotki. O dwupoziomowym skrzyżowaniu, jakie ktoś kiedyś odważnie zaproponował, nie śmiem już przypominać.
Z okolic
2020-09-02 20:11:36
Wzorowa organizacja pracy to 60% powodzenia.Super tempo i inwestycja"rośnie w oczach" każdego dnia.Zgadzam się z przedmówcą,że żadna obecnie firma mająca otwarte fronty robót w Szczecinie nie może równać się z tą-żadna.Terminowość i solidność to DNA ZUE SA z Krakowa.Wielki szacun.
Jefyna
2020-09-02 18:33:23
Chyba jedyna firma ktora realizuje w terminie swoje prace na rzecz infrastruktury miejskiej w Szczecinie.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA