Tempo prac przy przebudowie torowisk wraz ze skrzyżowaniem w węźle komunikacyjnym przy szczecińskim moście Długim wskazuje, że jeszcze we wrześniu zmotoryzowanych czeka w tym rejonie kolejna zmiana organizacji ruchu. Na ukończeniu jest bowiem urządzanie nowej relacji skrętnej dla tramwajów z ul. Nabrzeże Wieleckie w ul. Wyszyńskiego - od strony tzw. ucha Skotnickiego przy podzamczu z przejazdem przez pas jezdni w kierunku Bramy Portowej.
W części wykonanych już fragmentów torowiska na płycie betonowej podbudowy z rozjazdami i krzyżownicami w ostatnich dniach sierpnia wylana została warstwa nawierzchni z asfaltu. Podobnie jak w pasie nowego przez nie przejazdu na wysokości wjazdu tuż za skrzyżowaniem. Tam, gdzie zaczyna się wspomniany łącznik do nawrotu dla zjeżdżających z mostu Długiego i chcących włączyć się do ruchu ul. Nabrzeże Wieleckie w kierunku dworca PKP Szczecin Główny.
Po ułożeniu na wykonanych już wcześniej betonowych ławach fundamentowych na obu odcinkach wzdłuż ul. Nabrzeże Wieleckie spawane są szyny i mocowane do nowych podkładów. Ustawione zostały tam już także słupy trakcyjne.
W wykopie pośrodku ul. Wyszyńskiego po ułożeniu instalacji, w tym kanalizacji, a następnie przygotowaniu podłoża, na sporym odcinku aż za skrzyżowanie z ul. Księcia Mściwoja II, również trwa montaż torów na betonowej płycie podbudowy. Ponadto w ubiegłym tygodniu rozpoczęło się tam brukowanie pierwszego z przystankowych peronów. Na ostatnim, krótkim odcinku do wysokości skrzyżowania z ul. Sołtysią, teraz szykowane jest podłoże i jeszcze w tym miesiącu można się spodziewać, że oba nowe tory dociągnięte zostaną do miejsca, w którym wymieniana infrastruktura dowiązana będzie do tej istniejącej.
Wykonawcą inwestycji za ponad 25,8 mln zł jest ZUE SA z Krakowa, a jej finał ma nastąpić jeszcze w tym roku. ©℗
(MIR)
Fot. Mirosław WINCONEK