Przetargowe zlecenia przystankowe w otoczeniu przyszłej Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej
Przetargowe zlecenia przystankowe w otoczeniu przyszłej Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej
Data publikacji: 15 września 2022 r. 07:04
Ostatnia aktualizacja: 15 września 2022 r. 12:35
Dawna stacja PKP i jej najbliższe otoczenie u zbiegu ulic 26 Kwietnia i Twardowskiego. Jedna z wielu lokalizacji przystanków SKM. Ten rejon czeka w ciągu najbliższego roku przebudowa. Fot. Mirosław WINCONEK
Rozstrzygnięto kolejnych pięć przetargów na urządzenie otoczenia przystanków przyszłej Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie wybrała właśnie wykonawców zadań dla lokalizacji na Turzynie, przy dworcu w Dąbiu (Północ), w Załomiu oraz w Dunikowie i Trzebuszu. Trzy z tych zleceń ma zrealizować spółka Musing Bud, a dwa spółka Elbud Szczecin.
– Zadania obejmują m.in. wykonanie chodników, miejsc postojowych dla samochodów, stojaków na rowery, przebudowę lub budowę fragmentów ulic, modernizację infrastruktury (sieci teletechnicznych i energetycznych, kanalizacji deszczowej itp.). I realizowane będą w formule zaprojektuj i wybuduj, co oznacza, że przyszli wykonawcy oprócz prac budowlanych będą musieli uzupełnić dokumentację projektową i uzyskać pozwolenia, uzgodnienia i decyzje niezbędne do rozpoczęcia robót budowlanych – zaznacza Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji.
Nadzór nad realizacją każdej z tych inwestycji sprawuje SIM, podobnie jak nad tymi, które już zostały zrealizowane albo dla których poszukiwani są nadal wykonawcy. Cały ich pakiet ma zabezpieczone współfinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Środki na ten cel są do wykorzystania do końca przyszłego roku.
I tak Elbud Szczecin zajmie się przebudową otoczenia dawnej stacji Turzyn wraz z przyległym doń układem drogowym w rejonie ulic 26 Kwietnia i Twardowskiego. Zaoferował w tym przypadku swoje usługi za 9 404 580,31 zł brutto. Drugie ze zleceń dla spółki dotyczy infrastruktury w planowanej lokalizacji nieistniejącego wciąż przystanku SKM Dąbie Północ w rejonie ulic Pomorskiej i Stacyjnej, czyli od strony dotychczasowego dworca. Tam trzeba będzie wydać jeszcze więcej pieniędzy. Koszt Elbud skalkulował na 11 868 339,83 zł brutto.
Dwa lata temu, ktoś rozkopał pobocze na ulicy Mieszka I, na wysokości IKEI. Ktoś inny postawił tam ograniczenie prędkości do 30 km na godzinę, które jest tak absurdalne, że nie przestrzegają go nawet policyjne radiowozy. Może dziennikarze Kuriera sprawdzili by kto to rozkopał i dlaczego od dwóch lat nic tam się nie dzieje?
Pomorzanin
2022-09-16 11:49:24
Tu trzeba prościej wytłumaczyć. Jesteś prezydentem dużego miasta - masz budżet A na inwestycje z dotacją z UE. Po 2 latach rządów partii na "Pi.." koszta wzrastają do 3xA. Co robisz? Można w nic nie inwestować, ale na przykład zatrudnić całą rodzinkę w zależnych spółkach, bo po co ma się kasa zmarnować! Można też dążyć do ukończenia niezbędnej inwestycji, bo za kilka lat dotowane będą już tylko kościoły, pomniki itp. i nigdy jej już nie zrealizujesz. Co lepsze dla przeciętnego mieszkańca?
Szczecinianin
2022-09-16 11:38:16
@Wojciech Bąkowski
W wielu z tych "aglomeracji" SKM jest tylko z nazwy - istniejące tory i połączenia z siatki regio. W Szczecinie jest prawie wszystko od nowa albo na trasach niedziałających od 20lat - inna skala inwestycji. Do tego ociąga się spółka PKP ze swoją częścią, a na roboty zlecone przez miasto nie ma chętnych, bo przy dziesiejszych cenach koszta usług są 3x wyższe niż przeznaczony budżet... Pretensje nie do miasta, raczej do rządzących krajem między Odrą a Bugiem...
Wojciech Bąkowski
2022-09-16 04:34:36
Dziwne! Wydane już zostały d,iesiątki a nawet setki milionów zł a pożytku nie widać od kilku lat. To jest kuriozum w inwestowaniu. Niech inwestorzy określą kiedy ruszy SKM. Nie potrafią tego określić. W wielu aglomeracjach naszego kraju ,kolej metropolitalna działa. Dlaczego w Szczcinie wydaje się olbrzymie kwoty pieniędzy i NIC.
Trakcja + PKP
2022-09-15 11:37:42
zero postępu na linii do Polic, a gdzie reszta robót torowych, być może trzeba będzie zwrócić dotacje z UE.
Nick
2022-09-15 10:05:38
Brawo Szczecin tylko gdzie Są TE tory za które odpowiada PKp ?!!!
!!!
2022-09-15 09:07:02
Miasto gmina Szczecin od lat robi swoje tylko pseudo państwowe pkp tr.akcja czy co kolwiek innego ma opoznienia wieloletnie i zagrożenie dofinansowania z UE-700 MLN ZŁ !! to juz dawno powinno byc zrealizowane i mieszkancy mogli by komfortowo jezdzic pociagami z klima z lewego na prawy brzeg i na odwrot np z Polic a nie jechac jak sardynki w autobusie 107- o ile ten przyjedzie , tak to jest, ale żont ma na to wywalone , cisza i nic sie nie dzieje !!! taka prawda
Pomorzanin
2022-09-15 08:25:00
W końcu... bo w tych pisowskich czasach napompowanej drożyzny nawet wyremontowanie kibla w domu urasta do nieosiągalnych kosztów a co dopiero strategiczne inwestycje za wiele mln... Niestety gorzej z pracami PKP - niby coś się dzieje, ale to jest tylko przerzucanie tych samych ludzi - dziś są na Żelechowej, jutro na Golęcinie a pojutrze w Policach...
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.