Będzie druga jezdnia obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa na szlaku drogi krajowej nr 10. Inwestor - GDDKiA - właśnie wysłał zaproszenia do składania ofert cenowych do 19. wykonawców, którzy spełniają warunki przetargu.
- Na podstawie przesłanej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zawierającej między innymi Program Funkcjonalno- Użytkowy, podmioty biorące udział w przetargu przygotują oferty cenowe, z których następnie GDDKiA wybierze najkorzystniejszą - tłumaczy Mateusz Grzeszczuk, specjalista ds. komunikacji społecznej w Regionalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Oddział w Szczecinie.
Kryteria przetargu są następujące: 90 proc. stanowi cena, 5 proc. czas realizacji, 5 proc. czas gwarancji. Termin składania ofert wyznaczono na 24 listopada. Podpisanie umowy planowane jest w I kwartale przyszłego roku. Zakończenie realizacji inwestycji powinno nastąpić w 2020 roku.
Mateusz Grzeszczuk przypomina, że obwodnica Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa powstała w latach 2005 – 2007 jako droga jednojezdniowa z rezerwą pod drugą jezdnię, obecnie jest zlokalizowana pomiędzy dwoma odcinkami dwujezdniowymi.
- Ze względu na wiele wypadków z ofiarami śmiertelnymi pod koniec 2014 roku została wykonana bariera linową na całej długości obwodnicy, która rozdzieliła kierunki ruchu i zabezpieczyła ten odcinek przez zderzeniami czołowymi - mówi rzecznik GDDKiA. Ale docelowym rozwiązaniem jest budowa drugiej jezdni.
- W ramach zadania zostanie wybudowana II (północna) jezdnia obwodnicy o dł. 6,5 km, powstanie droga wspomagająca Szczecin Zdunowo – Niedźwiedź oraz łącznica relacji Szczecin - Kobylanka na węźle Kobylanka (Motaniec). Po realizacja zadania cały odcinek DK10 od granicy miasta Szczecina do końca obwodnicy Stargardu będzie drogą ekspresową - wylicza M. Grzeszczuk.
(kl)
Fot. P.DUŻAK(arch.)