Bardzo przykra niespodzianka spotkała mieszkankę powiatu szczecineckiego, która przed świętami dokonywała zakupów przez Internet. Kobieta straciła dużą sumę pieniędzy, a wszystko zaczęło się od otrzymania niewinnie wyglądającego SMS-a.
Mieszkanka powiatu szczecineckiego padła ofiarą oszustów internetowych. I nie była jedyna, bo do Komendy Powiatowej Policji w Szczecinku zgłaszają się kolejne osoby, które w wyniku przestępczego procederu straciły swoje pieniądze. We wszystkich przypadkach mechanizm działania oszustów był podobny. Dokonujący zakupów przez Internet otrzymują SMS z informacją o zmianie cennika za usługę kurierską w wysokości 1,50 zł. W SMS-ie znajduje się też link do strony internetowej banku, który rzekomo ma ułatwić spłatę powstałej różnicy.
– Po kliknięciu w jednym z przypadków kobieta została jednak przekierowana na fałszywą stronę. Po podaniu loginu i hasła mieszkanka szczecineckiego powiatu potwierdziła przelew na 1,50 zł. Ku jej zdumieniu po pewnym czasie otrzymała ze swojego banku informację, że z jej konta wykonany został przelew na kwotę 4 tys. zł – informuje asp. Anna Matys, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Szczecinku.
Policja apeluje, by nie odpowiadać na SMS-y oraz e-maile nieznanego pochodzenia, a „tym bardziej zachęcające nas do płatności za usługi bądź różnego rodzaju zaległości”. Komenda przypomina, że informacje dotyczące zadłużenia zawsze można sprawdzić w biurze obsługi klienta danej firmy.
– W każdym przypadku, gdy chodzi o nasze pieniądze, stosujmy zasadę ograniczonego zaufania. Nie wchodźmy na dołączone do wiadomości linki i nie logujmy się przez nie na swoje konto bankowe – zaleca policja.
(reg)
Fot. Artur Bakaj (arch.)