Sobota, 27 lipca 2024 r. 
REKLAMA

Przeładowane dostawczaki. To już plaga

Data publikacji: 13 września 2019 r. 09:46
Ostatnia aktualizacja: 14 września 2019 r. 21:44
Przeładowane dostawczaki. To już plaga
Połowa z 30 samochodów dostawczych skontrolowanych przy Szosie Stargardzkiej była przeładowana. Fot. ITD  

Przeładowane samochody dostawcze to coraz częściej spotykany widok na naszych drogach. Bywa, że pojazdy, które finalnie powinny ważyć 3,5 tony, na wadze wykazują nawet dwukrotnie więcej.

Niedawno zachodniopomorscy inspektorzy transportu drogowego przeprowadzili kontrolę samochodów dostawczych jadących Szosą Stargardzką. W ciągu czterogodzinnej akcji na miejskim odcinku drogi krajowej nr 10 w Szczecinie zatrzymano 30 takich pojazdów. Okazało się, że co drugi samochód był przeładowany. Kierowców ukarano mandatami karnymi w kwocie do 500 zł i zakazano im dalszej jazdy do czasu doprowadzenia pojazdu do stanu zgodnego z prawem.

– Przeładowany pojazd stanowi duże zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym z uwagi na znacznie wydłużoną drogę hamowania oraz pogorszenie stateczności w czasie jazdy – podkreślają inspektorzy ITD i zapowiadają kolejne kontrole. 

Bywa że firmy transportowe świadomie łamią przepisy co do wagi pojazdów. Kierowcy samochodów dostawczych nie muszą mieć prawa jazdy kategorii C, same samochody są znacznie tańsze niż te o większej ładowności, a kary za przekroczenie wagi – nie takie dotkliwe. 

(reg)

Fot. ITD

Na zdjęciu: Połowa z 30 samochodów dostawczych skontrolowanych przy Szosie Stargardzkiej była przeładowana.

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Tomek
2019-09-14 21:43:11
Żle rozumiesz.W Państwie Prawa i Sprawiedliwości dostajesz mandat za pięć stówek nakaz przeładowania nadmiaru ładunku na inny pojazd i jedziesz dalej.A jedną ustawą można by wszystko załatwić. Pojazd przeładowany prawo jazdy zawodowe kategorii C+Viatoll i kara 10 tysięcy z automatu. Problem sam zniknie ale barana trzeba strzyc a nie zabijać.
Kierowca
2019-09-14 15:52:15
.....karać szefów firm transportowych bo co kierowca chce zarobić i pracować..a szef każe to jedzie ...jak każe to niech płaci tylko dużo wiecej niż to wystawiają mandaty ..np szef bierze ładunek z nadwagą za 2 tys a mandat 500 zł to mu tak opłaca się i robi to nadgminie...każdy kierowca powiadamia szefa ile zaladowal ...szef dobrze wie o tym i on pedejmuje decyzję to więc winę bierze na siebie..po takim przeladowaniu powino się odrazu kierowac pojazd na badania techniczne za co powinien firma też zapłacić po trzech takich wydarzeniach w firmie powinno zakazać zabronić prowadzenia firmy transportowej .
Kiero
2019-09-14 15:24:52
Anna dostaje tylko za przeładunku. Kolego o psełdo A ciężarówka może być cięższa o 0,2% masy własnej jest to jakaś 800 kg ale juz rzadko laduje sie wiecej niż 24 tony a w busach mówimy o tonach i taka jest różnica plus siła hamowania pięć osi na pnełmatyce to nie dwie na tym co wyciśniesz z pedału hamulca
Mana
2019-09-14 11:35:59
Kiniec zanizania ladownosci najwyzszy czas pszestrzegani czasu pracy debilnych przepisow ze w busie to relaks jazdy bez tacho jazda 24 h 36 h rekordzisici po 40 h spanie na swiatlach przy zaladunku albo w rowie zanizona ladownosc 8palt 10 palet winda z tylu ladownosc 750 kg 75 kg ladowna a pusta 30kg wagi to smiech parodia transportu 7 t samochod rejestrowac na 3.5 t Banda leazingu
Maciej
2019-09-14 10:23:29
Zbyt niskie mandaty... Zamiast 500zl powinno być 5000zl Dlaczego nawet Czesi potrafią skasować 500EUR. Kierowcy nawet nie zdają sobie sprawy jakie będą konsekwencje jeśli dojdzie do wypadku. Szef za nich do paki nie pójdzie! Plaga to większość busów do 3,5T na bliźniakach a realnie maja masę 7-8T. Bez komentarza...
Bartosz
2019-09-14 07:26:37
Nie rozumiem dlaczego nie można zwiększyć DMC na kat B z tego magicznego 3,5 tony. Konstrukcyjnie dostosować małe dostawczaki np. do 5 ton i problem byłby rozwiązany. Na chwilę obecną mają w dowodzie 800kg ładowności, a niejednokrotnie jeżdżą z dwoma tonami ładunku
Pik
2019-09-14 03:51:16
Powinno być do 7,5dmc jak w niemczech
A
2019-09-13 20:13:30
co z tirami które są znacznie przeładowane dlaczego brak nad nimi kontroli. To jest poważniejszy problem ponieważ przez Szczecin jedzie tranzytem z Niemiec -Lubieszyn- kilka tysięcy tirów w ciągu doby.
321
2019-09-13 15:01:26
a taksowkarzy jakos nikt nie zatrzymuje i nie kontroluje-polowa juz bez prawka by była ,o sebkach z bmw nie wspominajac czy dawcach nerek bez tlumika na motorach ktorzy jada po miescie po wyzej 100km/h
Toto
2019-09-13 14:02:20
Do Anny: bardzo źle kombinujesz, kierowcy kierują samochodami o DMC poniżej 3,5t, tak są one rejestrowane, więc nie mogą dostawać mandatów za nic innego niż przeładowanie...
anna
2019-09-13 12:47:59
Rozumiem ,że kierowcy oprócz mandatów za przeładowanie pojazdów dostają mandaty za kierowanie pojazdem o DMC powyżej 3,5 Tony na prawie jazdy kat.B

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA