Przejście na metr, piach i gruz. Obrazek szczecińskiej „torowej rewolucji"
Przejście na metr, piach i gruz. Obrazek szczecińskiej „torowej rewolucji"
Data publikacji: 04 sierpnia 2021 r. 08:24
Ostatnia aktualizacja: 05 sierpnia 2021 r. 10:36
Trudne, ciężkie, grząskie i niebezpieczne przejścia przez „torową rewolucję" Szczecina. Fot. Mirosław WINCONEK
Najpierw trasa jest prosta: przez pasy jezdni. Jednak po ostrym zakręcie za barierką do przejścia pozostaje odcinek specjalny: pagórkowaty nasyp z kamieni, cegieł i cuchnących bitumicznych odpadów.
Po nim droga meandruje przez grząski piach, by w końcu „wąskim gardłem" kładki przerzuconej nad wymienianym torowiskiem wymusić dwustronny ruch na „gęsiego". Ale tylko dla tzw. normatywnych: szczupłych i średniej postury. Inni - czyli np. opiekunowie z małymi dziećmi, kobiety z siatkami, inwalidzi ruchu oraz otyli - na ludzkim potoku pieszych wymuszają ruch wahadłowy.
Tak wygląda typowy tor przeszkód dla pieszych w newralgicznych punktach Szczecina: pl. Żołnierza Polskiego praz pl. Rodła. Jaki jest codziennym zmaganiem szczecinian z realiami przebudowy torowisk. Dla pani Anny (dane do wiadomości redakcji) szczególnie uciążliwy. Bo dwa razy dziennie musi go pokonywać przez pl. Rodła - pchając wózek ze swym niepełnosprawnym dorosłym synem.
- Wożę go na zajęcia rehabilitacyjne, jakie się odbywają na basenie Raddisona. Jest bardzo, bardzo ciężko - przyznaje nasza Czytelniczka. - Szczególnie odcinek przez piach i wąską kładkę. Dlaczego nad budowanym torowiskiem przerzucono ją tak wąską? Przejście powinno mieć co najmniej 1,5 metra szerokości. Gdy faktycznie ma niespełna metr. Dla wózków inwalidzkich to szerokość na styk. Nie powinno być aż za wąsko! Bo to niebezpieczne zarówno dla osoby niepełnosprawnej, jak i jego opiekuna. Tym bardziej, że barierki na kładce są ustawione tylko symbolicznie. Nie utrzymają osoby, która straciłaby równowagę. A już na pewno nie powstrzymałaby przed upadkiem bezwładnego inwalidy na wózku. Uważam, że to skandaliczne zaniedbanie odpowiedzialnych za bezpieczeństwo pieszych na tymczasowych przejściach, urządzonych nad przebudowywanymi torowiskami. Najwyższy czas to zmienić!
wykonawca nie wie .że są specjalne maty gumowe do wykładania na takich przejściach,gdzie jest nadzór magistratu,kto będzie odpowiadał za wypadek ?
Obserwator
2021-08-05 00:01:38
Inna budowa Ściegiennego/Piastów, od kilku tygodni na przejściu dla pieszych stoi samochód. Na dziś budowa podchodzi pod samo przejście, drugą część zajmuje samochód przejście dla pieszych nie ma nawet metra. Ktoś powie, że przez kilka tygodni ani policja ani straż miejska nie zauważyła samochodu tarasującego przejście. Przysłowiową Babcię z pietruszką goniliby z mety. Jełopa co nie potrafi zaparkować nikt nie ruszy? A piesi zaraz będą skakać.
Co na to
2021-08-04 21:15:22
pełnomocnik prezydęta Krzystka do spraw równości - pani Beata Bugajska?
Kowalski Jan
2021-08-04 19:03:51
Część II- Ale jaki cel mają władze Polskie i Pan Krzystek żeby nas INWALIDÓW tak dyskriminować?
Może warto poprosić naszych Polskich adwokatów (tych odsuniętych przez PIS od pracy) o pomoc w pisaniu skarg i domagania się uznania Inwalidów za ludzi tej samej klasy jak reszty społeczeństwa.
Wsztstkim polecam ten temat, bo każdy z was kiedyś będzie INWALIDĄ.
Kowalski Jan
2021-08-04 18:59:46
Sprawa inwalidów była bardzo prosto ustawiona za Hitlera. Również prosto postąpili Rosjanie ze swoimi inwalidami-żołnierzami po II Wojnie Światowej. A Polskie władze twiierdzą że inwalidów nie mają i nie istnieje u nich taka sprawa.
Reasumując to co powyżej napisałem: Hitler wysłał wszystkich inwalidów do obozów koncentracyjnych.
Rosjanie swoich żołnierzy inwalidów, jednej nocy powywozili pociagami na Syberię, bo w ten sposób Rosyjskie społeczeństwo było wolne od dogmatu INWALIDZTWA.
Z okolic
2021-08-04 17:39:47
Ten konkretny przykład,jak i wiele innych związanych z nadzorem ze strony Urzędu Miasta dowodzi jednoznacznie,że Urząd Miasta-Wydział inwestorski i osoby odpowiedzialne za nadzór,za kontrolę i egzekwowanie od wykonawcy przestrzegania wszelkich norm-nie panują nad tym.Ba śmiem twierdzić,że ci panowie w ogóle nie pojawiają się na placach budowy by kontrolować stan bezpieczeństwa.Dokumentację podpisują zza biurka co im wykonawca podsunie.
skandal
2021-08-04 14:24:01
Jacyna-Witt jadąc po takiej nawierzchni rowerem już by zaryła twarzą w piach.
Skoon
2021-08-04 11:18:51
Proszę sprawdzić Niebuszewo i dojście do klatek mieszkaniowych np. na Kołłątaja jak ktoś sobie czegoś tam nie złamie to będzie cud.
awantura
2021-08-04 11:06:56
Nic nie robić, wstrzymać wszystkie budowy, nie ma jak przejść
Ck
2021-08-04 10:41:42
W normalnym kraju (powtarzam: w normalnym kraju) normalnie wybrana władza miejska ma swoją normalną firmę budowlaną i ci normalnie oraz rzetelnie prowadzą miejskie inwestycje. Wtedy jest wieloletnie planowanie i firma ma zaplanowane prace nie na sezon tylko na wiele lat i stabilną pracę. Tylko że w normalnym kraju normalnie wybrany urzędnik wie że jak ukradnie lub weźmie łapówkę to na drugi dzień jest skończony a na trzeci dzień siedzi w pierdlu i jest zlicytowany z całą rodziną.
@Jędrek
2021-08-04 10:40:17
Za poprzedniej władzy inwestycji nie było w ogóle.
sd
2021-08-04 10:11:41
Przecież to wykonawca (ZUE) zrobił tę kładkę, a nie magistrat.
Jędrek
2021-08-04 10:00:28
Przecież urzędnicy od prezydenta Krzystka mówią że najważniejsze że są inwestycje!!! Przestańcie się czepiać zalanych ulic z powodu złych inwestycji i uschniętych drzewek z powodu inwestycji. Mamy za to pełnomocnika ds zieleni i mamy inwestycje!
Bydło
2021-08-04 09:24:01
Powinno łazić bez wygód to doceni bardziej poświęcenie urzędników urzędu miasta sfefin.
Stefan
2021-08-04 08:50:22
Bo jak wiadomo od dawna, w tym mieście najważniejsze są blachosmrody
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.