Przebudowa węzła tramwajowo-drogowego przy szczecińskim moście Długim w szybkim tempie zbliża się do finału. Od minionego weekendu rozpoczął się ostatni z etapów realizacji inwestycji w tym jednym z najruchliwszych punktów miasta.
Od minionej soboty fragmentem nitki jezdni ul. Wyszyńskiego od szczecińskiego mostu Długiego w kierunku Bramy Portowej odbywa się ruch samochodów w obu kierunkach. Tymczasowy przystanek dla pasażerów korzystających z miejskich autobusów, które kursują tą trasą, zapewniając połączenia z Międzyodrzem i pozostałymi osiedlami na prawobrzeżu, znajduje się teraz na końcowym odcinku nowego peronu przystanku w kierunku Bramy Portowej na wysokości skrzyżowania z ul. Księcia Mściwoja II. W kierunku do centrum dla autobusów przywrócone zostały lokalizacje przystanków jeszcze sprzed remontu. Jednocześnie drogowcy odblokowali przejazd tzw. uchem Sternickiego w bezpośrednim sąsiedztwie podzamcza, czyli nawrotu, który umożliwia zmotoryzowanym, którzy jadą od mostu Długiego, włączanie się prawoskrętem tuż za przejazdem przez nowe torowisko w ul. Nabrzeże Wieleckie i dalszą jazdę nią w kierunku ulic Dworcowej i Kolumba.
Wraz zamknięciem jezdni w kierunku prawobrzeża w rejonie przebudowywanego tam układu torowiska jeszcze tego samego dnia, tj. w sobotę, ruszyły prace rozbiórkowe starej nawierzchni. Równocześnie na wysokości przejść dla pieszych prowadzone są na wygrodzonym terenie głębokie wykopy pod montaż ostatnich odcinków nowych instalacji w pobliżu dojścia do nowego torowiska i przystanku z relacją skrętną do dworca PKP Szczecin Główny od strony ul. Nabrzeże Wieleckie. Trwają też prace przy układaniu i spawaniu szyn na gotowych fragmentach betonowej podbudowy na ostatnich kilkudziesięciu metrach przebudowywanego pasa torowiska do wysokości skrzyżowania z ul. Sołtysią.
Wykonawcą inwestycji za ponad 25,8 mln zł jest ZUE SA z Krakowa, a jej finał ma nastąpić jesienią. ©℗
(MIR)
Fot. Mirosław WINCONEK