Od wtorku zniknęły barierki z ul. Stefana Grota Roweckiego w Szczecinie. Jest ona wreszcie przejezdna na całej swej długości w obu kierunkach. A z końcem czerwca rozpoczęły się odbiory prac od wykonawcy. Są pierwsze poprawki. Kwestią kilku najbliższych dni, najpóźniej tygodnia, jest też powrót na nią autobusów linii 53.
Przebudowa trwała od drugiej połowy września ubiegłego roku. Wykonawcą prac na zlecenie ZDiTM było konsorcjum BEN-BRUK sp. z o.o. - BEN-BRUK Benedykt Chłap. Kosztowały one 7 298 921,88 zł. Wydatek na tę inwestycję w ponad połowie, bo kwotą 4 134 038 zł, pokryła dotacja z rządowej puli środków Funduszu Dróg Samorządowych.
Po przebudowie pas jezdni jest nieco węższy niż to było wcześniej. Ma ona szerokość 6,5 m. W rejonie skrzyżowania z ul. Stanisława Ignacego Witkiewicza powstał rozjazd z wydzieloną wyspą z kostki brukowej na wysokości przejścia dla pieszych, który rozgranicza pasy ruchu do jazdy w przeciwnych kierunkach. Po obu stronach, od budynków i w pasie przyległym do biegnącego wzdłuż niej ciepłociągu urządzone zostały zatoki z miejscami postojowymi. Na parkingach do parkowania prostopadle do jezdni wyznaczonych ich zostało 135 i 8 dla pojazdów osób niepełnosprawnych oraz około trzydziestu miejsc do parkowania równoległego. Na nowo wybudowane zostały dwie zatoki przystankowe dla autobusów miejskich. W rejonach skrzyżowań z przejściami dla pieszych na wysokości bocznych uliczek odcinki jezdni zostały wyniesione na 10 cm ponad jej poziom dla spowolnienia ruchu.
Kładka dla pieszych o nowej konstrukcji, która ustawiona została nad ciepłociągiem, ma teraz z obu stron podjazdy dla osób niepełnosprawnych. To teraz będzie spore ułatwienie i udogodnienie w poruszaniu się przez ten łącznik między osiedlem budynków wielorodzinnych a częścią o zabudowie willowej w tej części miasta, która przylega do ulic Chłopickiego, Dwernickiego, Somosierry oraz po części znajduje się także przy oddalonych nieco ulicach Reduty Ordona czy Czorsztyńskiej.
W związku z udostępnieniem dla ruchu przebudowanej ulicy Stefana Grota Roweckiego warto, by zmotoryzowani nie jechali tamtędy na pamięć, ale patrzyli na znaki drogowe. Wyjeżdżający z niej z zamiarem skrętu w lewo w ul. Stanisława Ignacego Witkiewicza mają pierwszeństwo przejazdu.
Przez najbliższych kilka dni autobusy linii 53 jeszcze będą kursowały objazdem po trasie autobusów linii 53, tj. ul. Reduty Ordona. Wszystko wskazuje na to, że powrócą one na swoją stałą trasę, czyli ponownie na ul. Stefana Grota Roweckiego wraz z odblokowaniem także przejazdu dla nich przez wciąż przebudowywane, ale już z nową nawierzchnią jezdni Rondo Szczecińskich Olimpijczyków u zbiegu ul. Tadeusza Zawadzkiego z przebudowywaną na dwupasmową arterię z wydzielony torowiskiem dla tramwajów ul. Władysława Szafera. Tam zdjęcie barierek to kwestia najbliższych kilku dni. Jak się dowiedzieliśmy, w czwartek ZDiTM ma podać konkrety kiedy to nastąpi. ©℗
(MIR)
Fot. Mirosław WINCONEK