Przebudowa ul. Szafera na półmetku. Z torami już za nową pętlą
Przebudowa ul. Szafera na półmetku. Z torami już za nową pętlą
[GALERIA]
Data publikacji: 16 sierpnia 2020 r. 08:31
Ostatnia aktualizacja: 18 sierpnia 2020 r. 14:18
Nie ma już śladu po starej jezdni ul. Władysława Szafera do skrzyżowania z ul. Eugeniusza Romera. Tory nowej trasy dla tramwajów układane są już na wysokości pętli za halą i na łuku pośrodku nowego pasa dwujezdniowej drogi w kierunku Krzekowa. Przybywa z każdym dniem ułożonych odcinków chodników. Na wylocie z ul. Franciszka Jarzyńskiego jest zaś zarys kolejnego z rond. Inwestycja czasowo przekroczyła już półmetek. Planowany jej finał w kwietniu przyszłego roku.
Drogowcy wychodzą "na prostą"
Z torami do urządzanej nowej pętli drogowcy dotarli już w połowie lipca. Z ich montażem wraz z rozjazdami ekipy spółki Stanled, jednego z podwykonawców zatrudnionych przy inwestycji, teraz wychodzą „na prostą", co oznacza układanie na podkładach i spawanie szyn wzdłuż przyszłych czterech peronów dla tramwajów. Trwa betonowanie dolnej warstwy podbudowy torów i osadzanie ich w niej tam, gdzie zostały dotąd przygotowane - aż za łuk w kierunku ul. Eugeniusza Romera. Między gotowymi odcinkami torów wykonane zostały też prace brukarskie na jednym z parkingów, tym od strony ul. Franciszka Jarzyńskiego. Pod drugi z parkingów, na obrzeżach powstającej pętli, szykowana jest warstwa konstrukcyjna pod nawierzchnię.
Równocześnie od ronda Jana Olszewskiego w kierunku nowego ronda Szczecińskich Olimpijczyków do skrzyżowania z ul. Franciszka Jarzyńskiego od kilku tygodni trwa stopniowe zalewanie betonem płyty głównej na gotowym już pasie torowiska. Przybywa wyłożonych kostką fragmentów chodników. Te do ronda Szczecińskich Olimpijczyków są gotowe. Z pracami brukarskimi drogowcy przenieśli się w pas chodnika w sąsiedztwie parkingów przy blokach, naprzeciwko hali Netto Arena. Od jej strony urządzony ma być tylko pas nowej drogi rowerowej, który podobnie jak pozostałe jej odcinki po bu stronach zostały wytyczone i w części z warstwą podbudowy czekają na wylanie jeszcze nawierzchni. Tam, gdzie to możliwe montowane są nowe latarnie. Rozpoczęły się też prace w miejscach, gdzie zaplanowane zostały nowe przystanki.
Zmiany na każdym odcinku
Na wysokości odcinka w kierunku Krzekowa w pasie ziemi przyległym do drogi prowadzącej do wojskowej strzelnicy pierwsza połowa lata upłynęła na wbijaniu w grunt ścianek szczelnych, a teraz trwają tam prace przy palowaniu. W specjalnej niecce (wytycza jej lokalizację wyniesiona ok. 3 m nad ziemię część konstrukcji stalowej) znajdą się trzy zbiorniki do odbioru deszczówki o wymiarach 70 m x 40 m x 5 m.
Na odcinku starej ulicy Władysława Szafera w rejonie jej skrzyżowań z ulicami Eugeniusza Romera, Modrą i Szeroką teraz demontowane są ostatnie słupy oświetleniowe, znikają też resztki starej jezdni. Przez plac budowy wytyczone zostały tymczasowy przejazd dla kursujących tamtędy autobusów linii 75 i wąskie przejście dla pieszych. Ponadto wykopy i układanie pozostałych odcinków nowego uzbrojenia wymusiły odsunięcie od ich poprzedniej również tymczasowej lokalizacji przystanków - teraz znajdują się one bliżej bloków na wysokości przedszkola przy ul. Eugeniusza Romera 5.
Tak, bo Szczecin nie dba o swoje tory tramwajowe, nie utrzymuje ich na bieżąco, a jedynie gasi ogień (w postaci remontów kapitalnych) pieniędzmi z UE.
Szyny należy co jakiś czas szlifować, gdyż w wyniku ruchu tramwajów powstają na nich tzw. zużycia faliste, powodujące wibracje i hałas.
Poważne miasta jak Warszawa, czy Gdańsk posiadają szlifierki torowe, które regularnie nocami, a czasami także w dzień szlifują szyny, zapobiegając powstawaniu falistości.
A Szczecin? Szczecin ma tramwaje i ciszę mieszkańców głęboko w d... i nie robi nic z torami.
Pękające szyny ...
2020-08-18 14:11:28
Masowe pękanie szyn na nowej trasie szybkiego tramwaju najwyraźniej niczego inwestora (miasto Szczecin) nie nauczyły, skoro teraz, przy temperaturach rzędu 30 stopni trwa spawanie szyn. W obecnie panujących warunkach, temperatura mierzona w szynach dochodzi do 70 stopni, co oznacza, że są one maksymalnie wydłużone.
Przyjdzie jesień, potem zima, temperatury około zera lub poniżej i znów Miasto za nasze pieniądze będzie powoływało komisje, biegłych i zlecało opracowania różnym instytutom dla zbadania powodu pękania szyn.
Wystarczyło zapisać w umowie, że spawanie szyn dozwolone jest tylko w temperaturach neutralnych. Problem zapewne w tym, że Mieście nie ma nikogo, kto wie, że coś takiego w spawalnictwie kolejowym występuje (szyny wszelkie, podlegają zasadom analogicznym jak szyny kolejowe).
Mam odp.
2020-08-17 12:11:51
Teraz szyny przytwierdza się do monolitycznej płyty betonowej i przestrzeń między nimi też zalana betonem razem będzie tego pół metra betonu w głąb ziemi! A kiedyś używało się drewniane podkłady+podsypka. Druga sprawa to konstrukcja układ jezdny w tramwaju.
A ja mam pytanie, jak to mozliwe, ze
2020-08-17 08:15:05
tramwaj jadace po nowych szynach sa glosniejsze niz po starych? Mieszka na Michalowskiego i slysze tramwaj z Arkonskiej. To jest ten poste?
Szafera
2020-08-16 18:02:31
Gdyby odcinek drogi Szafera od ronda Olszewskiego do ronda (z nowym rondrm) przy ul. Jarzynskiego był gotowy to mozna mowic o półmetku robot i szansie ukończenia tej inwestycji w planowanym czasie zakladajac tez ze nie bedxie minusowej zimy inaczej to będzie poślizg półroczny i pytanie kto za to opoznienie zaplaci
@z okolic
2020-08-16 17:36:24
Idż n ulicę w gaciach bo już je masz, a jak dokupisz spodnie a potem marynarkę, koszulę potem pantofle i krawat to będziesz mówić że cały czas chodziłeś w garniturze?
Z okolic
2020-08-16 13:41:08
Tak to prawda-odcinek Olszewski a rondo na Zawadzkiego pozostawione samemu sobie a tam już dawno powinien ten cały odcinek być oddany "pod koła" Nic nie stoi i nie stało na przeszkodzie by to oddać juz dla normalnego ruchu.No ale jak nie wiadomo o co chodzi to zawsze chodzi o kasę i politykę.Takie taktyczne zagrywki nie wiedzieć czemu i komu służące.Miasto się nie pali jak widać i tego nie zauważa.
Wreszcie przyspieszyli
2020-08-16 11:50:58
Dopiero ostatni tydzień jakby większy ruch na tej budowie, ale dlaczego nie ukończono ronda i części Zawadzkiego i Szafera do WojPola ani ostatecznej warstwy asfaltu ani drogi rowerowej, ledwo co chodnik wystrugali z kupą piachu po długości???
Pan z okna
2020-08-16 11:31:12
W porównaniu z tym co dzieje się na węźle Łękno ( plaża ) to tu kosmos.Widać że komuś zależy bardziej na kontrakcie i dobrej ocenie drugim totalnie to zwisa i nie straszne im ani kary ani negatywne oceny wizerunkowe firmy.Na Szafera praca wre-pali się im w rękach.Wielki szacun dla tych ludzi bo warunki w jakich pracują są wyjątkowo ekstremalne.Jest szansa i jakieś światełko w tunelu,że faktycznie może być niespodzianka i inwestycja może być w okolicach maja czerwca ukończona.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.