Przebudowa trasy kolejowej Szczecin-Poznań. Wojewoda dał zielone światło
Przebudowa trasy kolejowej Szczecin-Poznań. Wojewoda dał zielone światło
Data publikacji: 14 maja 2019 r. 16:32
Ostatnia aktualizacja: 17 marca 2020 r. 09:43
Projekt przebudowy kolejnego odcinka trasy kolejowej Szczecin-Poznań został zatwierdzony przez Tomasza Hinca, wojewodę zachodniopomorskiego. Jak podkreślił Hinc, po zakończeniu prac znacząco skrócony zostanie czas jazdy. Wydane pozwolenie dotyczy tylko jednego z odcinków trasy, łącznie obejmującego około 31 kilometrów.
- Prace na linii kolejowej Szczecin-Poznań to jedna z najważniejszych inwestycji prowadzonych przez PKP PLK na terenie naszego województwa - stwierdził wojewoda. - Po zakończeniu modernizacji linii ze Szczecina do Poznania dojedziemy w 90 minut, a pociągi będą mogły rozwijać prędkość do 160 kilometrów na godzinę. W 2022 roku zakończy się modernizacja całej trasy ze Szczecina do Warszawy i czas przejazdu do stolicy skróci się do trzech godzin i pięćdziesięciu minut.
Zatwierdzony tym razem odcinek to trasa między granicą województwa a Choszcznem, przez stację Słonice. Na tej drodze znajdują się obiekty zabytkowe, a nawet stanowiska archeologiczne, w związku z czym pozwolenie wydane przez wojewodę zastrzega, że prace muszą się odbywać pod nadzorem konserwatora zabytków oraz obowiązuje całkowity zakaz rozbiórki zabudowań dworców w Rębuszu i Słonicach.
Dla różnych inwestycji dotyczących trasy Szczecin-Poznań, wojewoda wydał do tej pory 3 pozwolenia oraz 4 decyzje lokalizacyjne. Obecnie trzy kolejne pozwolenia są w opracowaniu.
(isz)
Fot. PKP IC
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
BDJB
2020-03-17 09:37:05
Witam. Jakoś czas temu mówiło się głośno o projekcie Y. Już p
@Wawrzek
2019-05-15 14:58:55
Co Ci zniszczono, masz jakieś omamy. Infransruktura drogowa i kolejowa rozwijała się najszybciej w naszym województwie właśnie za rządów PO
Wawrzek
2019-05-15 12:25:00
Tak zniszczono wszystko za rządów PO- PSL, że kilkukilometrowy odcinek torów budują jakby była to Kolej Trans America lub Trans Syberyjska a przecież tu kiedyś były firmy \specjalistyczne do budowy linii kolejowych
Kolejorz
2019-05-15 07:10:21
Dlaczego tak późno?Dlaczego POprzednia władza nie wykorzystała 15 mld na kolejnictwo?Przez nich musimy nadrabiać stracony czas
k.olej
2019-05-15 01:12:04
31km z 200km ??? zanim skończą w 2022r. to potrzebny będzie remont tego co zaczną teraz.
Obecny wojewoda
2019-05-14 21:21:43
to poprostu bajkopisarz jak cała ta jego partia. Jak poprzednie wpisy - 90 minut do Poznania jest nierealne. EIC ma się zmieścić podobno w 100 - 110. Może..
Pełna zgoda z autorem wcześniejszego wpisu
2019-05-14 18:49:25
Nie jest fizycznie możliwe przy takich założeniach zejście poniżej 4 godzin.
Z kolei przekroczenie 160kmph wymaga znacznych nakładów i raczej nie wydaje się być realne bez budowy nowej infrastruktury. 4:30 jest realistycznym oszacowaniem. Czy to źle czy dobrze niech ocenia podatnicy.
Darek
2019-05-14 18:47:45
W 2022 roku zakończy się modernizacja całej trasy ze Szczecina do Warszawy i czas przejazdu do stolicy skróci się do trzech godzin i pięćdziesięciu minut. I to Regio !!! ;-) No,no, super strzała.
Nie tak różowo
2019-05-14 18:41:32
Dużo jeżdżę pociągami i nagrywam trasy. Przeciętna prędkość pociągu IC to od 84 km do 93 kilometrów przebytego dystansu w godzinę, Najszybsze jak na razie dla mnie było pendolino na trasie Wrocław Opole średnia 108 km a maksymalna prędkość 172 km/h na trasię przystosowanej do 160 km/h (dwie stacje pośrednie Brzeg i Oława). Myślę że jak po modernizacji pociągi będą jeździły do poznania w 2 godziny 10 minut to będzie cud.
Felixd
2019-05-14 18:38:15
Jak to mówią starzy działacze PZPR, daj Boże aby to było 4.30 co i tak byłby sukces.
Nie tak różowo
2019-05-14 18:31:48
90 minut to by było jakby całą trasę pociąg przejechał z prędkością 160 km/h (230 km odległości) a to jest nierealne. Dobrze będzie jak się zmieści w 2 godzinach 10 minut. Trasa Wrocław Opole też jest przystosowana do 16o km/h pod Pendolino - dwie stacje Brzeg i Oława. Rejestrowałem trasę na satelicie (jadąc Pendolino) - średnia prędkość wyszła 108 km/h - maksymalna 172 potwierdzona na wyświetlaczu w pociągu. A ze Szczecina do Poznania mamy stację dla IC - Dąbie, Stargard, Choszczno, Dobiegniew, Krzyż, Wronki, Szamotuły, plus wyjazd ze szczecina do Dąbia na maksymalnej prędkości 90 km/h, no i wjazd do poznania i duże łuki na maks 60 km/h w okolicach wjazdu do Krzyża. Przed Stargardem też trzeba trochę zwolnić.
Pan wojewoda się myli
2019-05-14 18:16:14
1. Odległość Szczecin-Poznań to 213 km. Teoretyczny czas przejazdu przy średniej prędkości 160 km/h to 80 minut. Ale pociąg musi też zwalniać, zatrzymywać się na stacjach i ponownie przyspieszać. Więc osiągnięcie czasu rzędu 90 minut nie jest fizycznie możliwe. Informacje prasowe mówią o skróceniu czasu przejazdu najszybszych pociągów o ok. 20 minut, więc na mniej niż 2 godziny nie ma co liczyć.
2. A skoro do Poznania będziemy jechać 2 godziny, to czas 3h50min do Warszawy jest również całkowicie nierealny. Obecna modernizacja linii Poznań-Konin skróci czas przejazdu zaledwie o kilka minut, więc w najlepszym wypadku po zakończeniu wszystkich prac czas podróży Szczecin-Warszawa będzie wynosił ok. 4 godz 30 minut.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.