Prorosyjskie zakonnice usunięte ze szczecińskiego jarmarku
Prorosyjskie zakonnice usunięte ze szczecińskiego jarmarku
Data publikacji: 03 grudnia 2024 r. 15:12
Ostatnia aktualizacja: 05 grudnia 2024 r. 22:42
Olga Chomicz i Anton Koipish - białoruscy opozycjoniści mieszkający w Szczecinie podczas pikiety przed straganem proputinowskich sióstr. Fot. Inicjatywa Szczecin 646
Białoruskie siostry zakonne z prawosławnego klasztoru św. Elżbiety do wtorku sprzedawały swoje produkty na szczecińskim jarmarku bożonarodzeniowym. Kupujący u nich szczecinianie nie zdawali sobie sprawy, że wspierają w ten sposób reżimy Władimira Putina i Aleksandra Łukaszenki. Po nagłośnieniu sprawy przez białoruskich aktywistów opozycyjnych organizator jarmarku - spółka Żegluga Szczecińska nakazała siostrom opuszczenie stanowiska.
Przed straganem sióstr Olga Chomicz i Anton Koipish - dwoje białoruskich aktywistów i opozycjonistów zorganizowało pikietę, podczas której informowali kupujących o działalności klasztoru.
- Klasztor św. Elżbiety organizuje regularnie na Białorusi zbiórki na rzecz rosyjskiej armii - mówi Anton Koipish. - Jest to Klasztor, który chyba najbardziej na Białorusi popiera Putina. Nawet wśród tych, którzy popierają Łukaszenkę, nie wszyscy robią zrzutki na rzecz dyktatury. Oni nie muszą aż tak aktywnie wspierać Putina - robią to, bo chcą. Te siostry zakonne przyjechały do Polski, aby zarabiać na handlu, aby mieć pewny dochód, a jednocześnie zbierać pieniądze dla wojska rosyjskiego.
takie tam groszowe zakupy ale larum na całe miasto.
Info
2024-12-04 20:09:27
Oczywiście wg. @ stop agenturze... zakonnice to kosmitki i reptilianie specjalnie wyhodowane przez FSB. Jesteś taki głupi czy zakłamany? PS. Widać z czyjej miski jesz! :-)
łowca kacapów
2024-12-04 19:17:37
dobry ruski to martwy ruski. i tego trzymajmy się.
@@ad@stop agenturze
2024-12-04 18:36:55
Na wiki już różnie bzdury można było przeczytać. Każdy banderowiec może sobie edytować stronę i napisać ze w klasztorze są zjadane małe dzieci. Też uwierzysz? Łatwo napisać "dziewięć samochodów", trudniej już dopisać, co istotnie, jakiego zastosowania były to samochody. Jeśli to były polowe karetki albo wozy ratownicze, to w czym problem? A drony? Jakoś mi się w to nie chce wierzyć. Nawet jeśli zakon jawnie wspiera reżim, to w życiu żaden zakon chrześcijański nie kupiłby broni, jaką są drony.
@ad@stop agenturze
2024-12-04 16:41:18
Wiki: 'Podczas rosyjskiej inwazji na Ukrainę od 2022 r. klasztor zbierał datki na rzecz armii rosyjskiej pod przewodnictwem zakonnicy Aleksandry (prawdziwe nazwisko: Ludmiła Liachowa). Do września 2023 roku klasztor zakupił dla armii rosyjskiej dziewięć samochodów. Drony dostarczono także wojskom rosyjskim. Klasztor krytykowano także za udział w kampanii homofobicznej, wspieranie Aleksandra Łukaszenki i politycznie zwolnienia w 2020 r.' Więcej informacji i zdjęcia znajdziesz w Internecie.
ad@stop agenturze
2024-12-04 15:00:31
Udowodnij, że tak jest! Zakonnice utrzymują szpital w Mińsku dla chorych psychicznie w tym dzieci. I to jest niby wspieranie reżimu? Ty naprawdę jesteś debi....
Nie wierzę!
2024-12-04 14:56:50
Czyli każdy z Rosji czy Białorusi pod przykrywką może wjechać do Polski i robić dywersje bo nikt ich nie sprawdza. Więc po co te zasieki na granicy ?!
@Stop agenturze debi
2024-12-04 14:29:46
Przeczytaj jeszcze raz - ze zrozumieniem. To nie są katolickie zakonnice. Ich klasztor wspiera zbrodnie Putina i reżim Łukaszenki. Ci którzy świadomie u nich kupują, też się do zbrodni dokładają.
Jedno mnie
2024-12-04 14:19:46
zastanawia. Od kilkudziesięciu lat polski(?) rząd nie może sobie poradzić ze sprowadzeniem do ojczyzny Polaków ze Wschodu, a w tym samym czasie z powodzeniem instalują się tu różnej maści aktywiści z tamtego kierunku i jeszcze próbują narzucać nam styl życia w naszym kraju. Dosyć tego!
Jarun
2024-12-04 13:54:50
Od kiedy to na podstawie pomówień, zabiera się komuś koncesję? Prawo nie obowiązuje?! Służalczość urzędasów nie zna granic!
Xxx
2024-12-04 13:19:48
To samo było wcześniej jak upadlińcy protestowali przed sklepami Leroy Merlin ,żeby nie robić w tych sklepach budowlanych zakupòw. Powtòrka z rozrywki . Do czego to doszło żeby ktoś mi dyktował co gdzie mam kupować.
@kto wydał
2024-12-04 13:11:19
Czlowielu lecisz na starych dyrektywach, teraz musicie pisać że Nawrocki będzie ułaskawiał gangsterów bo z nimi ma zdjęcie z książką
Info
2024-12-04 12:52:08
Podobno chcieli haracz od zakonnicy - a zakonnica im nie zapłaciła.
Prezesem
2024-12-04 12:40:06
tej Żeglugi Szczecińskiej, która dyskryminuje zakonnice na życzenie wschodnich aktywistów nie pytając Polaków o zdanie jest niejaki Ireneusz Nowak. Sława!
Gosc 1
2024-12-04 12:00:05
Byłam tam i oni nie mieli żadnych dowodów na to co mówili ( linki z “telewizji” gdzie tez nie bylo zandych dowodów, tylko ktos sobie napisal ze wspierają Rosję) . Mobingowali w kilka osób jedną starszą panią. Wstyd! Mowa nienawiści pełną parą i to od “ofiar”.przyjro było patrzeć. Aktywiści nękali również klientów jarmarku.
Stop agenturze debil
2024-12-04 10:01:44
Brawo lokalni debile. Najpierw poczytalbym jak sa traktowane zakonnice i ksieza na Bialorusi. W Minsku buduja pierwszy kosciol katolicki od..... 1945 roku. Tak wspieraja ten system, jak solidarnosc w 1981 roku. Dlatego jak co roku po mszy wespre misjonarzy z Bialorusi. Erzuce im 2 razy tyle ile do tej pory by zmyc wstyd i hanbe tych debili blokujacych zakonnice
Right
2024-12-04 09:43:00
My, Polacy lubimy wyskakiwać przed szereg,a to się zawsze źle kończy. Bierzmy przykład z innych, mając dobro Polski jako cel nadrzędny i strategiczny.
Roman
2024-12-04 09:36:22
A co.Może mam wspierać Ukraińców ?
I tak mają sklepy w Szczecinie.
Nie kupujcie u nich
Kupujcie polskie produkty.
Kupując ukraińskie produkty wspierasz reżim w Kijowie i tym samym dokładasz się do eskalacji tego co jest za naszą wschodnią granicą.Nie dla III Wojny Światowej !!!
Kto wydał
2024-12-04 07:57:02
Wizy? Wiadomo ! Prorosyjski pisowski poprzedni rząd który miał udawać sankcje a handlował węglem ropą i gazem z nimi . Oprócz tego na straganach sprzedawał wizy za dolce
radio
2024-12-04 07:49:42
Gdybym wiedział o tym wcześniej wykupiłbym cały kramik
Ku chwale upa-dliny
Wschòd
2024-12-04 04:06:24
Najlepiej nie kupować wschodnich produktòw i po problemie. Ani ruskich ani ukraińskich. Wolę nasze. 😊
Art
2024-12-03 22:22:14
Upaińscy poddani.Chory kraj, chore władze.
123
2024-12-03 21:14:08
@hipokryzja : na ruski mir do swoich ,tam im pomagaj
Szanuję i cenię
2024-12-03 21:06:30
Zbigniewa Ziobro.
cancel culture
2024-12-03 21:06:13
antykultura wykluczenia - mi nie przeszkadza to że ktoś daje pieniądze na rosyjską armie - skoro nikt nas się nie pytał i oddał 150 miliardów naszych pieniędzy Ukrainie to niech sobie tam babuszki sprzedając miód promują baćkę Łukaszenkę i Władimira Władimirowicza - lata mi to i merda - im dłużej nasi wrogowie się wycinają tym lepiej.
czytam
2024-12-03 20:59:50
Z poniższych komentarzy widać kto ,je napisał,jaką ma moralność i jakim jest Polakiem.Lobby rosyjskie broni interesów dyktatorów.A tak w ogóle-jarmark/giełda,targowisko a może nawet bajzel/ "BOŻONARODZENIEWY". Już od listopada? A może GESZEFT?
Bańka
2024-12-03 20:53:36
To już jest nie do zniesienia. Niech oni wszyscy ze wschodu dadzą nam spokój i wrócą do siebie. W końcu wszyscy do siebie podobni , niech się drocza
Art
2024-12-03 20:44:06
Chory kraik-upaina number 2.
Pytanie
2024-12-03 19:53:59
Skąd te siostrzyczki tu się wzięły?
@@hipokryzja
2024-12-03 19:50:08
"weź pod uwagę, kto jest agresorem" - to nie ma znaczenia. Konwencja genewska gwarantuje każdej stronie konfliktu równe prawo do pomocy humanitarnej i nie nam to oceniać. "nie brakuje pieniędzy na zbrojną napaść na inne kraje, a nie starcza na leki dla żołnierzy...traktują żołnierzy jak mięso armatnie" - dokładnie tak. Zwykli żołnierze nie idą tm dla rozrywki tylko z przymusu - prawnego lub ekonomicznego.To są zwykli ludzie, nie politycy którzy odpowiadają za wojnę. Dlaczego nie mają mieć leków?
@@hipokryzjs
2024-12-03 19:41:16
Życie mnie nauczyło czytać różne wiadomości z różnych źródeł, słuchać ludzi z jednej strony konfliktu i z drugiej, a dopiero później podejmować decyzję o tym kto jest winien. Zarządzałem ludźmi przez prawie 40 lat w mojej pracy zawodowej. Przy rozwiązywaniu konfliktu zawsze starałem się poznać racje obu stron. Spróbuj i ty moich rad, zobaczysz że ten konflikt nie jest taki czarno biały jak ci się wydaje.
@ stary zgred
2024-12-03 18:40:16
Pakuj walizki, zabieraj rodzinę i wal do Moskwy, tam będziesz miał upragniony ruski gaz i inne wygody.
Mam
2024-12-03 18:36:06
Mam prawo kupować gdzie chce . To nie nasza wojna. Tylko rosyjsko - Ukraińska.
- niebać Tuska!
2024-12-03 18:12:31
- ja bym sprawdził na okoliczność; - górale z Golan mordują Palestyńczyków. Niech spółka Żegluga Szczecińska sprawdzi czy na szczecińskim jarmarku "żydowsi" także nie handlują.
do Radca
2024-12-03 17:52:56
Dokładnie to samo mi przyszło do głowy. Albo żyjemy w państwie prawa, albo dekretów w stylu dyktatorskim. Jeśli ich pobyt i działalność w naszym kraju są legalne a sama firma czy tam zakon, nie znajdują się na liście sankcyjnej, to na jakiej podstawie prawnej została zerwana umowa? Ta sprawa powinna znaleźć finał w sądzie, bo nie może być tak że za sprawą obcych nacisków, w naszym kraju dyskryminuje się legalną działalność gospodarczą. Jak pozwolimy na to, to kto wie kiedy trafi na polskie firmy
@hipokryzja
2024-12-03 17:30:53
Może weź pod uwagę, kto jest agresorem. Putinowi i jego pobratymcom nie brakuje pieniędzy na zbrojną napaść na inne kraje, a nie starcza na leki dla żołnierzy? 'Biedne' zakonnice muszą w tym pomagać Putinowi? Przecież on i jego banda traktują żołnierzy jak mięso armatnie, a prawosławni to uświęcają. Kto tu jest hipokrytą? Kto lukruje śmierć i cierpienie niewinnych ludzi?
@Radca
2024-12-03 17:22:05
Po polsku się mówi "legalny", ruska szmatko, spałeś na lekcjach :v
A kto
2024-12-03 17:17:05
A kto to taki "mądry" w spółce ŻEGLUGA SZCZECIŃSKA chyba nie kolega tych co wysadzili Nord Stream.
Stary zgred
2024-12-03 17:16:39
Jak ktoś chce sankcji na Białoruś i Rosję, to niech kupuje amerykański skroplony gaz ziemny i płaci po cenie jaką Amerykanie stosują. Tak samo niech kupuje nawozy z Polic po cenie jaka Policom się opłaca na amerykańskim gazie. Mnie na sankcje przeciw Rosji i Białorusi nie stać, bo jak widać działają one przede wszystkim na zwykłych polskich obywateli. Politykę mam głęboko w.... Mnie interesuje byt mojej rodziny. I proszę mnie nie straszyć żadną wojną. Po to płacę podatki na wojsko i NATO.
siosio
2024-12-03 16:57:23
ukraincow tez powinno sie pogonic
Y
2024-12-03 16:55:35
Zbyt łatwo dostają wizy....
Nikt nad tym nie panuje??
Radca
2024-12-03 16:50:32
Na miejscu wystawcy bym się zdecydiwał o wniosek na piśmie i potem odszkodowanie. Skoro.mają lehalny pobyt w Polsce i nie są na liście sankcyjnej to nie powinno być mowy o ograniczaniu praw. Poza tym nadgorliwośc jest straszna tym bardzie że Niemcy dalej robią interesy z Putinem
Jak już tak
2024-12-03 16:26:40
poprawni chcecie być, to poszukajcie żydowskich kramów. Na Nataniahu w przeciwieństwie do Łukaszenki jest już nakaz zatrzymania za zbrodnie, a Żydzi dobitnie pokazali w Gazie, Libanie, Syrii na co ich stać.
hipokryzja c.d
2024-12-03 16:06:09
Zanim mnie zwyzywacie od ruskich oncuc, zastanówcie się czy w moim wpisie jest cokolwiek na temat działań armii FR. Ja nie popieram w żaden sposób Rosji czy Putina. Ja tylko nie cierpię hipokryzji, a cała ta akcja aż kipi hipokryzją. Jeśli zakazujemy działalności z powodów politycznych, to wszystkim po równo którzy są zaangażowani z krwawe konflikty, nie tylko jednym. Dopóki Polska nie jest oficjalnie w stanie wojny z FR czy BR, to osoby z tych państw mają prawo prowadzić tu legalną działalność
hipokryzja
2024-12-03 16:02:45
To jest zwykła hipokryzja, zakazywać działalności z powodu zaangażowania zakonu w pomoc humanitarną na froncie, w postaci zakupu leków. Jednocześnie wysyłanie miliardów złotych i milionów sztuk broni armii przeciwnej. Ja rozumiem że jedni to "sojusznik" a drudzy to "wróg" ale każda strona ma prawo do pomocy humanitarnej. Skoro te siostry kupują leki a nie broń, to o co ten hałas? Bądźmy sprawiedliwi, druga strona też ma prawo leczyć swoje wojska. W końcu oficjalnie, my nie mamy z Rosją wojny.
Ha,ha,
2024-12-03 16:00:58
To przesada,a co białoruscy opozycjoniści zgubili w Szczecinie lepiej byłoby protestować w Mińsku.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.