Środa, 06 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Prom „Copernicus” odpłynął ze Szczecina

Data publikacji: 25 sierpnia 2018 r. 17:23
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:18
Prom „Copernicus” odpłynął ze Szczecina
 

Prom „Copernicus” w sobotę (25 sierpnia) rano odpłynął ze Szczecina. Należąca do spółku Euroafrica Shipping Lines jednostka gościła tu przez siedem miesięcy. Przeszła modernizację, a teraz ma kursować na linii Świnoujście – Trelleborg.

Holowniki „Fairplay II” i „ Atlant” pomogły promowi odbić od nabrzeża Wulkan Stoczni Szczecińskiej. W asyście tego pierwszego „Copernicus” odpłynął do Świnoujścia i stanął na redzie tamtejszego portu. Według zapowiedzi dyspozytora zespołu portów Szczecin i Świnoujście, w niedzielę (26 sierpnia) obierze kurs na szwedzki Trelleborg.

Przypomnijmy, że zbudowany w 1995 r. prom Euroafrica kupiła od włoskiego armatora. Do Szczecina, na remont i przebudowę, przypłynął pod koniec stycznia br. Prace stoczniowe rozpoczęły się w kwietniu. Modernizacja objęła przede wszystkim dobudowanie części hotelowej, przebudowę rampy rufowej oraz dołożenie steru strumieniowego.

Prom ma 150 m długości. Spółka Unity Line (z grupy Polskiej Żeglugi Morskiej), w barwach której pływa „Copernicus”, podała, że jest na nim 126 miejsc pasażerskich (głównie dla kierowców ciężarówek), 51 kabin, pojemność ładunkowa wynosi ok. 90 ciężarówek, ale jest też możliwość ustawienia ponad 100 jednostek frachtowych.

Najważniejsze prace modernizacyjne wykonano w ciągu czterech miesięcy. Prowadzono je przy nabrzeżu Wulkan. Korzystano z urządzeń Stoczni Szczecińskiej, a w pracach modernizacyjnych uczestniczyło kilkadziesiąt lokalnych firm z branży okrętowej, w tym Morska Stocznia Remontowa „Gryfia”. Pod koniec lipca „Copernicus” na jeden dzień zacumował przy nabrzeżu u stóp Wałów Chrobrego. Właściciel promu urządził na jego pokładzie uroczystość, podczas której symbolicznie przekazał statek operatorowi, czyli spółce Unity Line. Później „Copernicus” wrócił do stoczni, gdzie przeszedł ostatnie prace wyposażeniowe.

Prom dołączył do floty UL, którą tworzą należące do PŻM „Polonia”, „Skania”, „Gryf” i „Wolin” oraz będące własnością Euroafriki „Galileusz”, „Jan Śniadecki” i „Kopernik”.

Tekst i fot. (ek)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Truth
2018-08-27 06:33:39
:))) "specjaliści od remontów" tak wyglądała jedna że stron prospektu jaki rozdawano na Copernicusie wraz ......:) (Copernicus 0,7) To tacy specjaliści jak pan "Zdzichu" naprawa i serwis w garażu... :)))
Abc
2018-08-26 21:26:52
Już wrócił z holownikami a nie o własnych siłach kolejny tydzień postoi
Pablos
2018-08-26 13:28:35
Ciekawe czy jakiś armator wpadnie kiedyś na pomysł linii Trelleborg-Szczecin. Tak, Szczecin, a nie Świnoujście. Zapewne byłaby to ciekawa oferta dla podróżujących, szczególnie pieszych. Problem odprawy paszportowo-celnej możnaby rozwiązać poprzez 30 min. postój w Świnoujściu, gdzie i tak jest placówka. Nowej tworzyć w Szczecinie nie trzeba.
Galileusz
2018-08-26 11:44:34
Co się dziwisz Janie Śniadecki? Przecież przebudowę i remont odbywał u dzierżawcy terenów a nie w wyspecjalizowanej stoczni chociażby "Gryfii"... Wiem że na "Gryfii" były prace dokowe wykonywane i za pewne do tych zastrzeżeń nie ma i nie będzie.
Komuna Jan Sniadecki
2018-08-26 10:23:18
Ten prom jest w gorszym stanie nic spoczywający już na dnie Bałtyku heweliusz
Truth
2018-08-26 09:30:27
Do @ Galileusza... Odpocznij sobie propagandzisto, pewnie jesteś jednym z tych co wielką pompą wręczono Ci reklamówkę haha... Nie ma Stoczni Szczecińskiej nie ma kontraktów nie ma zleceń nie ma certyfikatów... Jest KRS wynajem i dzierżawa terenów... Hahaha z prezesem dyrektorem technicznym nowymi dwoma audi ich kierowcą sekretarką i paniami sprzątającycymi...
Ciekawe jak dlugo w Trelleborgu
2018-08-26 00:05:44
Zaakceptuja ten dym... z komina Copernikusa ? Chyba ze juz w Porcie, bedzie podlaczany do Ladowego pradu - by powylanczal Agregaty napedzane paliwem i nie zadymial miasta ?/!
do @ Galileusza
2018-08-25 23:10:12
PO_pierdyw..anie PO_tłuka! To co Twoja "firma" zrobiła przez OSIEM lat nie da się odrobić w ciągu trzech lat! Wolę aby "wciskano w reklamówkach ręczniki wódkę... oraz prospekty z mnóstwem kłamstw."(napisz luju jakich ?) i gospodarka stoczniowa (morska) była w PO_lskich rękach, a nie była zależna od Unii (czyt. dojczów)! P.S. - przy_PO_mnij nam jak to było gdy Polska i Niemcy mieli ten sam problem, mianowicie; "finansowanie przemysłu stoczniowehgo".
tylko kaczki zostały
2018-08-25 22:39:23
jakaś rura? w odrze, czy to po stoczniowa przystań dla kaczek?
Galileusz
2018-08-25 20:50:00
Korzystano z usług dzierżawcy terenów i wynajmu sprzętu... W dodatku po lichwiarskich stawkach To co się dzieje na postoczniowych terenach to jeszcze gorsze niż pozostawił nam Pan Donald... Nie ma żadnej Stoczni Szczecińskiej Miesiąc temu na Copernicusie wciskano w reklamówkach ręczniki wódkę... oraz prospekty z mnóstwem kłamstw...
Olek
2018-08-25 18:27:51
I tak oto Stocznia Szczecińska zaczyna żyć. Za rządów Tuska tylko złomowozy wyjeżdżały ze stoczni.
gość
2018-08-25 17:57:44
"Korzystano z urządzeń Stoczni Szczecińskiej" czyli z jakich.oczywiście propaganda nakazuje wyróznić SS a o pozostałych napisać "kilkadziesiąt lokalnych firm z branży okrętowej".
xyz
2018-08-25 17:35:15
Wypłynął ze Szczecina? No super. Od połowy miesiąca miał pływać do Szwecji, ale ponoć certyfikaty się opóźniały, a nie wykończeniówka.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA