Wtorek, 23 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Projekt torów i pętli do Mierzyna gotowy [GALERIA]

Data publikacji: 26 lipca 2016 r. 15:26
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:10
Projekt torów i pętli do Mierzyna gotowy
 

Wydział Inwestycji Miejskich szczecińskiego magistratu dysponuje już gotowym projektem przedłużenia linii tramwajowej ulicą Ku Słońcu pod rogatki miasta do wysokości Centrum Handlowego Ster. Częścią dokumentacji są wizualizacje nowego odcinka z nową pętlą pośrodku drogi krajowej w kierunku granicy przed wjazdem do Mierzyna.

W połowie lipca 2015 r. miasto zleciło wykonanie dokumentacji projektowej nowego odcinka torowiska do CH Ster z budową nowej pętli autobusowo-tramwajowej poznańskiej spółce Biuro Projektów Komunikacyjnych. Koszt ponad 1 mln 792 tys. zł. Koszt samej inwestycji (długość dwutorowej linii tramwajowej wyniosłaby 2,6 km), której realizacja miałaby nastąpić do 2020 r., oszacowany został na 30 mln 916 tys. zł. 

W kwietniu tego roku zakończyły się wyjątkowo burzliwe konsultacje społeczne tej inwestycji. Ostatnia ich runda przyciągnęła tłumy. Do lobby wspierającego pomysł dołączyli mieszkańcy, radni gminy Dobra i pobliskiego sołectwa Mierzyn. Dyskusja trwała prawie cztery godziny. Od minionej jesieni do wiosny jak bumerang wracały pytania, co z zielenią, ile drzew pójdzie pod topór, jakie nasadzenia i w jakiej liczbie będą w zamian za wycinki starych, potężnych drzew. Gdzie powstaną przejścia dla pieszych i dlaczego tam? Co z dojazdami, dojściami do posesji, poboczami? Czy i gdzie powstaną parkingi i co z inwestycją w kontekście nowego ronda przy ul. Ku Słońcu, będącej częścią drogi krajowej, które GDDKiA ma w planach, ale nie wcześniej niż po 2023 roku? ©℗

Więcej w środowym Kurierze Szczecińskim i e-wydaniu z 26 lipca 2016 r.

Mirosław WINCONEK

Wizualizacje: Biuro Projektów Komunikacyjnych z Poznania

 

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Do Pocoto
2016-07-27 15:57:12
Jak ja pamietam to CH Ster chciało partycypować jak stawiało całe to CH. Ale wówczas podobno nie było kasy aby miasto dołozyło połowę kosztów.
Pocoto
2016-07-27 09:43:33
Czy CH Ster będzie partycypować w kosztach budowy ?. Prześwietlić radnych forsujących ten pomysł.
Centuś
2016-07-27 08:22:41
To tylko 12,580 mln za kilometr. Jak za darmo ! Tylko budować ! Acha, na koniec okaże się, że w gruncie zalegało coś po Wilhelmie czego nie można było przewidzieć na początku inwestycji - no i przelicznik stuka ! Mam nadzieję, że ta kasa załatwi raz na zawsze jakość wykonywanych spawów termicznych.
Xyz
2016-07-27 03:47:43
Warunkiem powinno byc przyłączenie Mierzyna do Szczecina
2020
2016-07-27 00:05:46
to i tak 10 lat za późno.
Miś
2016-07-26 22:21:01
@była pracownica Wydziału Inwestycji "mamy procent od ogólnego kosztu".
była pracownica Wydziału Inwestycji
2016-07-26 20:18:28
Pan Krzystek ma wyjątkowy dar robienia tego samego wielokrotnie, oczywiście ponownie płacąc, np.: remonty Teatru Letniego, ulicy Jagiellońskiej a także demolowania układu komunikacyjnego Szczecina od Arkońskiej po Piastów. Koncepcja tramwaju na tej trasie już była gdy 12 lat temu przyszłam do pracy.
Czy to c.d.SST?
2016-07-26 16:39:48
...tylko pytam...

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA